Нормативното убийство на зимния туризъм

На 17 януари 2019 да почерпят

Задигнаха колата на Хю Грант, актьорът моли крадците да му върнат само сценария

Правителството на Тереза Мей оцеля във вота недоверие

Две коли са се ударили челно в Пловдив, трима души са ранени

Убитата млада жена в „Банишора“ е бита, душена и ритана

Остават опашките пред лифта в Банско Кметът на зимния курорт Георги Икономов пред „Труд“: Законодателството трябва да се прецизира

Майк Пенс: САЩ ще се борят, за да гарантират поражението на „Ислямска държава“

Сергей Полунин изгонен от Парижката опера „Лошото момче на балета” обиди гейовете, жените и дебелите

Мъж е пострадал след удар в мантинела на пътя Пловдив – Карлово

25-годишна жена е убита в столичния квартал „Банишора“ По първоначални данни извършител е нейният приятел, който е опитал да се самоубие

Фокуси със сирене въртят търговци и производители Вдигат водното съдържание и сухото мляко в продукта

Дават две данъчни облекчения за деца с увреждания

Ердоган: Дейтънското споразумение трябва да се преразгледа, защото то „не решава бъдещето на Босна и Херцеговина“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 17 януари 2019

Николо Коцев възроди Нострадамус на сцената в Русе

Според теорията на хаоса, когато пеперуда размаха крила, в произволна точна на планетата в последващ момент в бъдещето на другият може да се роди ураган. Този ураган тепърва се заражда и вече отнесе във възторг Русенската публика.

Плод на въображението и ядро на интереса на българския китарист, кийбордист, перкусионист, цигулар и продуцент Николо Коцев, се явява рок-операта Нострадамус. Проект, който е бил в процес на разработка от 1997 г. Световната премиера, съвместно с Държавна Опера – Русе и маестро Найден Тодоров, се проведе в Русе на 18 ноември, но задоволи любопитството на зрителите също така и на следващия ден.

Историята за човека, който е предричал войни и други епични събития, се възроди в навечерието на премиерата, която сама по себе си предизвика огромен взторг сред препълнената зала на Русенската опера. Разбира се не може да се отрече явният всепризнат талант на тези гласове в състава.

Както беше предречено, присъстваха над 100тина артиста на сцената в Русе. Там бяха и Звезди Керемедчиев от “Ахат” в ролята на инквизитора, Александър Атанасов от “Кикимора” като Нострадамус, вокалистката на “Дърти Пърчис” Амалия Ненова, шведите Томас Викстрьом и Бьорн Лодин и Мехмет Кая от Турция, както и групата на Николо Коцев “Кикимора” участваше в музикалното съчетание. Пред публиката се появиха оркестърът, хорът и балетът на Държавната опера в Русе. Актьорът Ненчо Балабанов беше увлекателният разказвач на историята. Накратко всеки се превъплати плътно и удобно в макета на ролята си. След първите две представления ще има гостувания и в други градове на страната, включително и в София, но дати и места тепърва ще се обсъждат.

Сред гостуващите музиканти беше Томас Викстрьом, изпълняващ ролята на Войникът/Дух. Той е шведски вокал, известен с участието си в хард рок и хеви метъл банди – Candlemass и Stormwind. Вдъхновен от баща си, той участва в театъра, започвайки в Стокхолмския театър „Фолкан“ през 1990г. През 1991г. изгрява, бивайки главния герой в операта „Приключението на Хофман“ в Стоклохм. В момента е вокал на шведската симфонична метъл банда Therion.

Бьорн Лодин е шведски певец, текстописец и продуцент, най-вече известен със своята банда Baltimoore. В началото на кариерата си през 80-те участва в бандите Rainfall и Bedlam, след което става певец на шведската рок банда Six Feet Under, която се разпада през 1984г. през 1992г. се мести във Финландия, където се запознава с българският китарист Николо Коцев, който впоследствие участва в два албума на Baltimoore.

В музикално отношение Нострадамус протичаше от класически увертюри (уместно наречена „Увертюра“) в посока чист рок ( „Аз не вярвам,“), към оперно-вдъхновени пасажи („Втората световна война“), от интензивни балади („Заради теб „), през мигове с кралски размери (“ Оскверняването „) до прогресивни-рок обертонове („Третата световна война „).

Във обширната ни история и митология Херод, Рамзес, Кронос и мнозина други дарени с загадките на бъдещето са се опитвали да избегнат оковите на съдбата, но за съжаление късно са осъзнали своята безпомощност пред нея. Уви Вселената си има собствен начин за промяна на курса си и цяла вечност няма да ни стигне да го променим. Възнамерявайки да избегнем нежелано предсказание, в последствие ни притегля още по близо до изпълняването му. Тъкмо този парадокс ме подтикна да запитам един единствен въпрос, някои от звездите на премерата, включително и автора на рок-операта Николо Коцев. Та въпросът гласеше: „Ако имахте възможност да предотвтатите дадено пресказание, ако това предизвика бъдещето?“ А отговора на Николо беше кратък и ясен: „Може би то не трябва да бъде предотвратявано.“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.