Запорираха сметки и имоти на кмета на Септември Марин Рачев и съпругата му

Откриха ДНК следи от заподозрения за експлозията в Лион

Без тениска на бала, моля! Благотворителността ви да е по мярка…

Българка в Лион: В момента, в който е избухнала бомбата, чухме силните писъци

Международен трибунал на ООН постанови Русия незабавно да освободи арестуваните украински моряци

Защо възрастните китайци нямат ставни болки

Задържаха трима за трафик на човешки органи в Косово

Отравят реформатора Мидхат паша в тъмницата Русенският валия построил железница и болници, създал модерното земеделско стопанство Образцов чифлик

Тръмп прикани японски бизнес лидери да увеличат инвестициите си в САЩ

Кандидатите за мястото на Тереза Мей вече са петима

Откриха обесен изчезналия мъж от Благоевград

Медицински екип е нападнат в Гоце Делчев при обслужване на адрес

Най-малко 50 души са пострадали при взрив на тайландско пристанище

Трима от ранените при вчерашното нападение в Лион са все още в болница

Момчето Ран пожела да тече боза от паметник-чешма на Людмил Кирков (СНИМКИ)

Ограничават колите в центъра на София Обмисля се пешеходна част от бул. “Цар Освободител” и район без стари автомобили в дни с мръсен въздух

Предлагат безплатна жълта зона

Зафир Зарков
Зафир Зарков

Ограничаването на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от “Инфрамобилплан” предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. “Цар Освободител”, обясни пред “Труд” общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитния трафик през центъра на града, като се прекъсне пътя на колите, и те да минават по ринговете на града. Експертите предлагат бул. „Цар Освободител” да се затвори след ул. “Раковска” – от “Орлов Мост” към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си. Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. “Дондуков” и бул. “Цар Освободител”. Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков

Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра. В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно. Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно. Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео”, бул. “Ботевградско шосе”, кв. „Надежда”, кв. “Люлин” под метростанция “Сливница”. Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски”.

Отделно във вече приетия доклад с описани в него мерки за чист въздух е предвидена рестрикция за старите коли и по-специално за тези, които са с по-ниски екологични стандарти от Евро 5 или Евро 6. При продължаващо с дни замърсяване на въздуха и прогноза за такова, те няма да бъдат допускани в центъра. Предстоят законодателни промени за да се осъществи контролът по мярката. Зарков съобщи и че до края на годината обявяват обществена поръчка за зарядни станции за електромобили. Има и предложение да се въведе зелена зона между бул. “Шипченски проход”, ул. “Л. Стоянов”, бул. “Цариградско шосе” и бул. “М. Еминеску”. Според Зарков това не е удачно, защото въвеждането й силно ще редуцира паркоместата на живущите в района и е необходимо да бъде комуникирано отново с тях.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. В някой държави пък (Канада, Япония…) не ти разрешават да си купиш кола ако нямаш осигурено паркомясто. Албания направи друго- забрани вноса на стари коли т.е. все елементарни неща.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.