Стартира електронният прием за първи клас във Варна За първи път всички приети деца ще учат целодневно

Френската полиция задържа втори заподозрян за бомбеното нападение в Лион

Борисов: Партиите ще върнат парите, които са надвзели повече със субсидии

„Не подкрепям никого“ – седма „сила“ на евроизборите 58 301 са задраскали празното квадратче

Двама души са били ранени при стрелба в училище в Полша

Екстрадират във Франция нашенец, осъден на 3 години затвор

ГЕРБ печели евровота в селата БСП води само в малките градове

Ралица Паскалева кръсти сина си Максим в Йерусалим

Премиерът Борисов: Доволен съм от изборите, щом победихме при прякото участие на президента срещу нас

ЦИК на базата на 95,20% обработени протоколи: ГЕРБ – 30,94%, БСП – 24,24%

БСП е трета на изборите в секцията на Корнелия Нинова

Вижте резултатите от евроизборите на базата на вота във всички държави членки

В Шуменско ДПС води, ГЕРБ пред БСП с 5%

ГЕРБ бие с 10% БСП във Варна

Мегз и Румен Рончев отново заедно

Отива ли си Черния петък? Все повече бизнеси и онлайн търговци се включват с промоции през последната седмица на ноември

Края на ноември наближава, а с него идва и Черния петък – не само в САЩ, а и в повечето развити страни. Петъкът след Деня на благодарността,  в който големите магазини, брандове и онлайн платформи обявяват огромни намаления и ексклузивни оферти за стоки и услуги. Предлага се всичко – от техника до дрехи и обувки, скъпи подаръци и какво ли още не. Тази година този ден се пада на 23 ноември.

В България Black Friday е едно от най-важните събития за пазаруване през годината. Според проучване, направено от black-Friday Global, над 60% от анкетираните знаят и очакват Черния петък. 43% от българите ще дебнат стоки,  намалени за този ден.

Тези цифри изглеждат д0ста апетитни за много бизнеси, защото огромното търсене обещава големи печалби въпреки намаленията. Но има един тренд, който набира все по-голяма сила от традиционния Черен петък. Това е пазаруването онлайн по време на уикенда и цялата седмица след големия ден на намаленията.

Дигиталният понеделник продължава цяла седмица

Най-големия ръст на заинтересовани купувачи, както у нас, така и в Европа и САЩ се наблюдава в покупките онлайн. Истината е, че повечето от големите намаления се предлагат от магазините и брандовете, позиционирани в моловете. Това означава огромни опашки, навалици и като цяло неприятно преживяване. Ето защо над 20% от нашенците гледат за отстъпки не само по магазините, но и в интернет.

Тази промяна на поведението е много по-голяма в страните от Европейския съюз. Cyber Monday (Дигитален понеделник) e реализирал 6.59 милиарда долара през 2017 в сравнение с 2.65 милиарда през 2015. Особеното е, че в Европа този специален Понеделник се е превърнал в дигитална седмица и продължава от последния понеделник на ноември до края на месеца. Великобритания, която традиционно е една от най-силно представящите се държави извън САЩ по време на Черния петък, се обръща към дигиталните продажби в по-голяма степен, от колкото във физическите магазини.“ Argos“ един от огромните каталожни магазини, започва своята дигитална седмица на 15-ти ноември, а гигантът “Amazon” на 17-ти. Промяната е сякаш очаквана за бизнесите и потребителите на Острова, които нямат желание да са част от лудницата, която всяка година се показва по телевизията в американските магазини.

Хората пазаруват все по-умно

Едно от големите предимства на Черния петък е, че търговските центрове, където са съсредоточени магазините предлагащи отстъпки реално привличат клиенти, които се интересуват единствено от едно-две определени неща и надеждата е, че примамливите цени ще развържат портфейла на потребителите и за други стоки. Според проучване на P&G данните показват, че броят покупки се увеличава, но похарчените пари за закупуване на една стока намалява. С пазаруването онлайн този импулсивен стимул да се купят повече намалени стоки, не съществува. Потребителите купуват нещата, които са си набелязали, без да правят тези допълнителни импулсивни покупки. Тоест, пазаруват по-умно. Онлайн пространството дава и възможност за по агресивни отстъпки от онлайн магазините, които нямат разходи за физически обекти. Тези два основни фактора са главен двигател на все по-големите обороти реализирани онлайн, до степен, в която онлайн гиганта „Alibaba“ заличи Черния петък от картата, като пусна огромни намаления по-време на „Single’s Day“ – най-големия празник на младите хора в Китай.

В интернет може и през телефона

Друго предимство на дигиталния понеделник и онлайн пазаруването е, че хората имат по-голям шанс да закупят желаната стока, както и по-богат избор от стоки, но най-важното е, че могат да пазаруват през телефона си. Според „Salesforce“, през 2017 година 64% от потребителите са разглеждали стоки онлайн през мобилните си устройства по време на седмицата на Дигиталния понеделник, а 43% от всички онлайн потребители са закупили стоки през телефона си в същия период. Самите брандове, шопинг центрове и магазини са изпратили над 3 милиарда промоционални е-мейла и над 82 милиона SMS-а. Тези данни са ясен знак, че физическите магазини се дигитализират и започват да се отдръпват от Черния петък, залагайки все повече на последващата го седмица на дигиталното пазаруване.

Повече традиционни брандове ще предлагат отстъпки в 2018

Онлайн вълната на поръчки набира скорост и от факта, че много компании предлагащи традиционни услуги също ще се включат в Дигиталния понеделник. Салони за красота, ремонтни услуги, увеселителни центрове и заведения се очаква да предложат специални промоции и цени в последната седмица от ноември.

Любопитно е, например, че за първи път у нас нехарактерни за Черния петък бизнеси, като борсата за инвестиционно злато и обмен на валута Tavex ще се включи в събитието, като ще предложи за своите клиенти специални инвестиционни и подаръчни продукти с отстъпка, коментираха техни представители.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.