- Г-н Димитров, доколко стабилна е ЗК „Лев Инс” в момента. Очакват ли се някакви промени в компанията?
Разбирам въпроса ви, но неразбирам нездравия интерес към личността на доцент Петров, в този толкова тежък момент за семейството му, както и някои манипулативни внушения за нестабилност на компанията.
За 27 години застрахователна компания „Лев Инс“ се превърна в абсолютен лидер на застрахователния пазар в България. Като съосновател на компанията г-н Петров винаги е бил предпочитан и търсен консултант във вземането на ключови решения в областта на сигурността, превенцията и управлението на риска. Заедно с израелските ни акционери са разработвани множество модели в тази област.
ЗК „Лев Инс” АД има свой собствен ритъм на работа с изграден екип от най-добрите професионалисти в тази сфера. Дружеството е жив организъм, не просто сбор от продукти, услуги и хора. Искам най-категорично да уверя всички наши клиенти и партньори, че могат да бъдат спокойни с избора си, защото застрахователна компания „Лев Инс” е стабилна повече от всякога. За да повишим още повече финансовата стабилност на дружеството, реинвестирахме печалбата и заделихме запасен фонд от 13 млн. лв., който допълнително гарантира защита на клиентите ни.
- След природното бедствие по Южното Черноморие обявихте, че удължавате сроковете си за завеждане на щети?
Застрахователна компания „Лев Инс” АД има опит в такива кризисни ситуации още от лятото на 2014 г., когато при голямата градушка ние реагирахме изключително организирано, а нашите клиенти оцениха това и ние се стремим да защитим това признание и отредения тогава приз за „Най-коректен застраховател при изплащане на застрахователни обезщетения“.
Служителите на ликвидационния център в Бургас са в постоянна връзка с всички нуждаещи се и дават подробни указания за действията, които трябва да предприемат, за да заведат коректно всяка една щета. В спокоен порядък и навреме. Оказваме пълно съдействие в подготвяне на цялата документация, защото за нас е изключително важно клиентите ни да са спокойни в тези трудни за тях моменти. Печелим все повече доверието на клиентите и това ни радва, защото ни показва, че влагаме усилия в правилната посока
„Лев Инс” е и единствената застрахователна компания в България, която разполага с мобилни екипи в 9-те най-големи града, а те обхващат и значителен периметър около тях, както и собствена денонощна телефонна линия - 0800 10 200, където всички наши клиенти могат да получат навременна и изчерпателна информация.
- Видяхме десетки отнесени автомобили, каравани и кемпери, напълно покрити от прииждащата вода. На каки обезщетения могат да разчитат хората?
Все още нямаме пълна картина на това колко от пострадалите МПС-та са застраховани при нас, но доколкото беше видно и от репортажите по медиите, е ясно, че голяма част от автомобилите имащи застраховка „Каско” ще бъдат обявени като тотални щети. Всички други ще бъдат насочени възможно най-бързо към сервизи за отремонтиране на щетите им.
Държа да подчертая, че в „Лев Инс“ щетите могат да бъдат завеждани в много бърз порядък, според предпочитанието на клиентите – в офисите на компанията, чрез мобилното приложение или директно на денонощната ни телефонна линия.
- Казахте тотална щета, какво означава това на по-разбираем език?
За тотална щета се считат случаи, в които стойността на обезщетението надвишава 70% от застрахователната сума, описана в полицата. Случаите на “Кражба” или “Грабеж” на цялото МПС също се считат за тотална щета.
Държа да подчертая, че освен с адекватната и бърза реакция при щети с природни бедствия, ЗК „Лев Инс” е абсолютен лидер на пазара по защита на своите застраховани МПС-та и по риска „Кражба“. Компанията използва иновативно ноу-хау и влага изключителни средства и ресурс в превенцията на риска от години. Имаме специален отдел, който разработва и актуализира постоянно средства за защита, които поставяме на застрахованите при нас автомобили. В същото време, тези средства за защита са от най-висок клас и са напълно безплатни за нашите клиенти. Тук също сме получили признание и не случайно вече втора година подред отчитаме ръст от над 20% по застраховка „Каско“.
- Остава ли Лев Инс лидер в автомобилното застраховане?
Това не е новина за дружеството, това е ясна тенденция, очертаваща се в годините със силно и устойчиво доверие от страна на нашите клиенти. Актуалните данни за брутен премиен приход / за първото полугодие на 2023-та година/ показват стабилен ръст и при застрахова „Каско“ на МПС. Струва си обаче да подчертаем нещо друго - тенденцията към повишаване на застрахователната култура на българина. Забелязваме плавно, но сигурно излизане от строгата рамка на задължителното застраховане.
Какви са фактите? – 70 % ръст в продуктите ни за „Пожар и природни бедствия“ и близо 80 на сто повече сключени полици за „Щети на имущество“. В летните месеци обърнахме особено внимание и на доброволната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“, която успя да привлече вниманието на мнозина. Превенцията е най-добрата защита и това вече се разбира от все по-добре от българските граждани.
- Лев Инс е на път да счупи рекорди в застраховането – с 251 млн. лв. брутен премиен приход за първото полугодие на 2023-та. Каква е следващата цел?
Отчетохме ръст от 25 % спрямо същия период на миналата година, който е значително по-висок от средния за пазара. Поставяме си амбициозната цел, заедно с нашите партньори, до края на годината да достигнем и преминем границата от половин милиард лева. Нещо, което не е правено до момента от никоя застрахователна компания на нашия пазар.
Застрахователна компания „Лев Инс” е лицензирана от Комисията за финансов надзор да предлага целия спектър от застрахователни продукти и услуги за масовия потребител.
Вече отчитаме и ефектите от стратегията за диверсифициране на портфейла ни и излизането на външните пазари в Европа. Разрастването на компанията именно на тези пазари и развитието на иновативни продукти в сигурността и застраховането е наш основен приоритет. Работим активно в тази посока и резултатите са все по-видими.
- Ще продължи ли разрастването на компанията на външните пазари?
Само на гръцкия пазар „Лев Инс“ отчита прираст в приходите от над 200 %, с изключително силно полугодие за 2023-та година. Продължаваме да се развиваме с много добри темпове в Италия и Полша, а хоризонтите в Испания и Хърватска тепърва ще откриват чудесни възможности за добри партньорства. Успешният бизнес изисква смелост, но и огромни инвестиции. Увеличихме портфейла си в тази посока с над 22 % спрямо 2021-ва година.
Наскоро компания LIMAK CONSTRUCTION, ангажирана с реконструкцията и увеличение на капацитета на легендарния стадион Spotify Camp Nou, избра за свой доверен партньор по този проект ЗК „ЛЕВ ИНС” АД. Строителна компания, на която беше поверен този проект, се довериха на нас, като лидер на българския застрахователен пазар за обезпечаването на „професионална отговорност” при изпълнение на дейността по един от най-мащабните си и отговорни проекти.
Това е една от най-големите сделки за тази година на територията на Испания, което доказва високата степен на клиентска удовлетвореност и доверие към ЗК „ЛЕВ ИНС” АД. С гордост поемаме отговорността за безупречното изпълнение на този толкова важен за футболния свят обект, обезпечен от един от най-големите презастрахователи в световен мащаб с кредитен рейтинг – А
- Киберсигурността остава ли във фокуса на вашата дейност? Колко голяма е опасността от хакерски атаки и кражби на данни?
Рисковете от т.нар „черни хакери“ стават все по-големи, макар и не толкова добре осъзнати от всички предприемачи. От няколко години „Лев Инс“ разработва различни услуги в киберсигурността, както за бизнес клиенти, така и за физически лица. Говорим за иновативни услуги, абсолютно непознати за българския пазар, които предлагат перфектната комбинация от превенция, кибер защита и обезщетения. Заедно с нашите партньори от Cyber 360 Academy и Cyber One предлагаме обучения, защита и застрахователни продукти при настъпване на престъпно събитие.
Решенията за ефективни действия, които предлагаме в партньорство със Cyber 360 Academy и Cyber One са обучение и експертни консултации, технически методи и киберзастраховка. Нашата философия е да управляваме риска. Ние предприемаме различни превантивни мерки, за да не се стига до това събитие. Същото важи и за физическите лица, които могат да гарантират безопасността на семейството си в дигиталното пространство чрез индивидуални решения спрямо техните нужди.
Представете си – бизнес офиса или дома си – при широко отворена врата. Ще ги оставите ли така? В дигиталното пространство също има нужда от защити и ключалки. Киберсигурността категорично остава наш приоритет, защото ключът е скрит именно там.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш