Все още никой не е поел отговорност за взрива в Лион

България гласува за Европейски парламент

На 26 май 2019 да почерпят

Вениамин, Симона, Тодор и Ивана отпаднаха след първия концерт на живо в „Гласът на България“

Тино от „Гласът на България“ вкара чалга хит във филм на Тарантино

Лекуват в „Пирогов“ момче, поразено от токов удар в Северна Македония

Клуб на БГ професионалисти превзема Вашингтон Организацията помага на сънародниците ни да се реализират по-добре в Америка

Битката на финалистите в „Гласът на България“ започна

Британски алпинист загина на слизане от Еверест

Амелия Личева – във фокуса на Българския П.Е.Н.-център

Текстописецът и продуцент Крис Янг пред “Труд”: Дара е енергийно торнадо

51-годишен мъж, изпаднал в мозъчна смърт, стана донор на черен дроб Мъжът е приет във Великотърновската болница с тежка травма

Запорираха сметки и имоти на кмета на Септември Марин Рачев и съпругата му

Откриха ДНК следи от заподозрения за експлозията в Лион

Без тениска на бала, моля! Благотворителността ви да е по мярка…

Пишем кой ще кара колата ни До 700% завишение на цената при системата “бонус-малус”

По-скъпа полица ще купуват шофьорите, ако са причинили катастрофа и застраховател е изплатил обезщетение по “Гражданска отговорност”.

Санкции за превишение на скоростта с 50 км. в час

В застраховките “Гражданска отговорност” да записваме имената на хората, които може да карат колата ни. Това е една от идеите, които обсъждат експертите от Комисията за финансов надзор (КФН), научи “Труд” от свои източници. Целта е от 2020 г. да бъде въведена системата “бонус-малус” за цената на “Гражданска отговорност”. В резултат изрядните шофьори ще купуват по-евтина полица, а нарушителите – по-скъпа.

Новият председател на КФН Бойко Атанасов е разпоредил на експертите да проучат международния опит при прилагането на “бонус-малус”. Вече е решено да отпадне обсъжданият през миналата година вариант при продажба на автомобил натрупаните наказателни точки, или т.н. “малус”, да вървят с него. За сметка на това една от идеите е в полиците “Гражданска отговорност” да бъде записвано кой ще кара колата. При извънредни ситуации, например ако собственикът на колата си счупи крак или се напие, всеки ще може да кара колата му, нищо, че предварително не е бил записан в полицата. Но условието е през това време собственикът на колата да се вози в нея. Има и идея да бъдат предвидени случаи, при които някой страничен човек кара колата без собственикът да се вози, но все още не е уточнено как да стане това.

Ако семейният автомобил се кара от двамата съпрузи, имената им ще трябва да бъдат записани в полицата. А цената на “Гражданска отговорност” ще се определя от провиненията на пътя на съпруга с повече нарушения.

За колите на транспортни фирми, които се карат от много хора, правилата ще бъдат различни и в полиците няма да се пиша имената на всички шофьори. В противен случай за всички коли на фирмата би трябвало да се плащат завишени цени на полицата.

Друга съществена промяна от предишния обсъждан вариант, е че повечето нарушения на пътя няма да водят до завишаване на цената на застраховката. По-скъпа ще бъде полицата за шофьорите, които са причинили катастрофа, ако застраховател е изплатил обезщетение по “Гражданска отговорност”, както и за сериозни нарушения като превишение на скоростта с поне 50 км. в час. В първоначалния вариант се предвиждаше “малус” и за превишение на скоростта с 10 км. в час.

Засега идеите са “бонусът” за изрядните шофьори да бъде до 30% от цената, а “малусът” за нарушителите – до 700%. Завишението на цената от осем пъти и полиците от 2400 лв. ще важат само за най-тежките случаи като например убийство на пътя след употреба на алкохол.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Щета, двустранен протокол,пет детайла, два от които експертът на Евроинс описа дa са нови, изплатено обезщетение – 220 лв. Срам! Мошеници, това е!

  2. От трийсет години нашите застрахователи и законотворци се опитват да открият…велосипеда ! Тая бонус-малус система си работи, но за някои ненормалници шофьори карането на МПС може да се превърне в мисия невъзможна. Което е много чудно имайки предвид, че не остана у нас застраховател собственост на българин. Но май нещо на чужденците не им се плащат западноевропейски обезщетения ?! То и сега в условията на ГО пише, че неимуществените вреди могат да достигнат 2 000 000 лв. Да сте чули съдът да е присъдил някому повече от 100 000 лв., а ?!

  3. Щета с протокол от КАТ на 7 годишен автомобил. След оглед и застрахователна оценка се определи: смяна на предна броня, ляв калник, ляв фар, ляв халоген, ляво странично огледало, лява (шофьорска), врата, плюс боя на задна лява врата. Извършеният ремонт в оторизираният сервиз на марката излезе 9 пъти повече от обезщетението! Обяснение – частите „заместители“ са по-евтини от оригиналните, в „гаражните“ сервизи ремонтът е по-евтин, а специално огледало има на цена под 50 лв., нищо, че оригиналното ми е ел. и с подгрев и цената му е 100+ лв.! Та за кои точно щети застрахователите искат по-скъпи полици?!

  4. Застрахователите са ненаситни в лакомията си. Всяка година има увеличение на ГО. Сега измислят какви ли не изисквания към системата бонус малус само и само никой да не може да ползва намаление. Откриват топлата вода която на запад отдавна е открита. Та законодателят да приложи в България работеща система бонус малус както е в Европа. Голям вой ще се нададе от застрахователите, как щели да фалират, как това не можели да изплащат, как онова. Това си го знаем и законодателят трябва да въведе ред. Ако касапин въвежда ред в кланница, резултата е ясен за животните които са задължени да я посетят .

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.