Повече пари за реклама на наше вино в Китай

Повече пари за промоции в страни извън ЕС ще получават търговците на вино.

Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Безвъзмездните средства за промоции зад граница стават до 80 на сто от стойността на кампанията

По мярката ще се кандидатства от 17 февруари

Повече пари ще получават търговците, които рекламират български вина в трети страни извън ЕС като Китай, Япония или Русия. Това съобщиха от Държавен фонд “Земеделие”. Вместо 50 на сто от нужната за промоцията сума те ще получават финансиране до 80 на сто, обясниха от ведомството. Увеличението от 30% не е от евросубдидиите, а национално съфинансиране за целево подпомагане на лозаро-винарския сектор. Затова повечето средства ще са единствено за тези търговци, които ще популяризират вина със защитено наименование за произход или такива със защитено географско указание. За всички останали сортове български вина безвъзмездната помощ остава в размер на 50 на сто от разходите за промоцията зад граница.

За финансиране ще могат да кандидатстват търговци, които искат да рекламират страната ни в Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико или Бразилия. Максималният размер на безвъзмезната помощ за една кампания на едно търговско дружество е 1 млн. лв. Промоционалните проекти трябва да бъдат изпълнени от 1 до 3 г. сред сключване на договора.

За да се възползват от мярката поне половината от приходите на търговските дружества през последните две години трябва да са от лозаро-винарска дейност. Първият прием по мярката ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г.

Коментари

Задължително поле