Подаръци вместо коледни бонуси за служителите

Пандемията е променила практиката на компаниите за раздаване на коледни бонуси, показва анкета сред 100 български и международни компании от секторите ИТ, аутсорсинг, телекомуникации, финанси, търговия и производство, базирани основно в София и Пловдив.

Тенденцията от предишните години компаниите да са ориентирани към поощряване на доброто представяне и да плащат бонуси за постигнати резултати, а не за празници, става по-осезаема през 2020 г. Това беше масова практика и досега в големите международни компании, но Covid кризата промени бонусната система на целия пазар на труда в България. Компаниите, които имат финансова възможност за допълнителни стимули към служителите си, тази година ще инвестират в тематични за сезона продукти и подаръци.

Според компанията работодателите се стремят да диверсифицират пакета от социални придобивки и компенсации, които дават на служителите си, за да отговорят на по-комплексните им потребности и индивидуалните им постижения.

„Затова финансовите пакети, които предлагат, включват както заплата, така и ваучери, комисиони и бонуси, обвързани с представянето им. Предоставят се и много материални, но не пряко финансови стимули", посочва се в анализа на компанията.

Тази година най-важните допълнителни придобивки за служителите са надеждната допълнителна здравна осигуровка, възможността за работа от вкъщи и допълни дни отпуск, посочват анализаторите. Наблюденията на над пазара на труда у нас показват, че въпреки предизвикателната година, компаниите не са се отказали от заплащането на допълнително здравно осигуряване на служителите си.

Запазването на емоционалното здраве и чувството за принадлежност към екипа също са сред основните фокуси в компаниите. Много от тях са разработили допълнителни придобивки, като програми за консултации с психолог, отворени дискусии за удовлетвореността и страховете на служителите. Част от работодателите предлагат опцията да заменят картите за спорт, които са осигурявали на служителите си, с целево финансиране за закупуване на фитнес уреди за дома.

Компаниите внедряват и много онлайн активности, имитиращи стандартния тиймбилдинг. Виртуални ще са и някои от коледните корпоративни партита, където ще има такива, като работодателите залагат на все повече креативни идеи как да бъдат изпратени продукти и индивидуални подаръци в домовете на служителите.

Коментари

Задължително поле