Майка от София твърди, че неизвестна жена нападнала детето й пред училище

Автобусни превозвачи: Тол системата е последното нещо, заради което бихме протестирали

Кола блъсна и уби пешеходка във Враца

Автобус с деца катастрофира край Ямбол Няма пострадали при инцидента

Мъгла в района на проходите „Петрохан“, „Шипка“, „Дюлински и „Приморски“

Остава тежко състоянието на детето, блъснато от кола на НСО

Консервативната партия на Борис Джонсън печели мнозинство в британския парламент

Очаква ни затопляне на времето Температури около и над 15 градуса

Мачовете и спортът по телевизията днес, петък, 13 декември 2019

„Лудогорец“ продължава в Европа и напролет!

Дневен хороскоп на Алена за петък, 13.12.2019

На 13 декември 2019 да почерпят

Външният министър на Македония: Езикът ни има свое историческо развитие и е признат от лингвистите

НСО за блъснатото дете: При вина на служителя ни ще бъдат предприети всички законови мерки

Румен Радев: От върховенството на закона зависи българите да вярват в държавата си

Половината от младежите в Европа дърпат от нета нелегално

По-малко от младежите между 15 и 24 години са прибягвали до нелегално цифрово съдържание през последната година.

Торентите представляват 6,7% от незаконния пазар на музика

Спадът е с 22 на сто в сравнение със ситуацията от 2016 година

Само 49% от хората в Европа на възраст между 15 и 24 години са прибягвали до използване, притежаване или работа с нелегално цифрово съдържание през последната година. Това е спад с 22% в сравнение със ситуацията от 2016 г., когато 60% от хората са използвали пиратско съдържание. Това заяви пред “Труд” изпълнителният директор на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) Ина Килева, която цитира скорошно изследване на Службата за интелектуална собственост в ЕС.

“Нека не се заблуждаваме – просто има промяна в пиратските модели, които следват интереса на потребителите. Ако преди торент-тракерите бяха най-атрактивни за потребителя, днес те са свити до 6,7% от незаконния пазар на музика (по данни на MUSO – компания за проследяване на музикалното пиратство в световен мащаб). На тяхно място обаче идват нови пиратски услуги – нелегални стрийминг платформи – 33,6% от пиратския пазар на музика, или сайтове за стрийм-рипинг (технология за трансформиране на стрийминга във формат, който позволява сваляне) – 31,3% от нелегалния пазар. Цифрите се отнасят до общия брой посещения на музикални пиратски сайтове, проследени от MUSO през последния месец”, обясни пред вестника Килева.

По думите й незаконното теглене не спира, както при най-новите хитови релийзи на музикалните идоли, така и при старите и обичани каталози. “Цифрите на MUSO в тази връзка са дълбоко стресиращи. През юли 2019 г. само три произволно избрани албума – Divide на Ед Шийрън, The Life of Pablo на Кание Уест (2016) и дебютният албум на Лейди Гага – The Fame Monster (2009), събират общо над 1 милион пиратски тегления месечно. При обичайната цена на дребно за теглене в iTunes или Amazon, това представлява приблизително 10 милиона долара загубени приходи за музикалния бизнес и неговите търговци на дребно”, уточни изпълнителният директор на БАМП.

Ина Килева допълни, че все по-достъпните и поносими като цена легални услуги като че ли са се справили с пиратството по-ефективно от години наказателно и гражданско правоприлагане. “Но да не забравяме, че успехът и пазарната експанзия на Spotify (интернет платформа за безплатно или платено слушане на музика, б. а.) е функция и на блокирането по съдебен ред на достъпа до най-известния пиратски сайт в Европа – The Pirate Bay. Ефективното правоприлагане открива хоризонт за развитие на легалните услуги.

 

Анализи показват

Пиратство може и да бъде полезно

Помагат за планиране на концерти

Изпълнителният директор на БАМП Ина Килева.

Има мнения, че професионалният анализ на пиратските сайтове може да бъде полезен на музикалната индустрия по различен начин. На първо място – защото носи важна информация за това какво харесват и търсят музикалните фенове онлайн. Това обясни пред “Труд” изпълнителният директор на БАМП Ина Килева.

“Според блога на Анди Чатърли – Главен изпълнителен директор на MUSO, това е ценна информация и материал за изработването на адекватни пазарни стратегии, за планирането на новите релийзи, на концертните турове и за по-добро разбиране за предпочитанията на феновете в мрежата като цяло. И още – в пиратските сайтове и техните клиенти той вижда ниша за набиране на нови, бъдещи абонати на легалните музикални услуги, ако бъдат открити, таргетирани и привлечени по подходящ начин. Това е интересна и безспорно обяснима позиция на търговска компания като MUSO, която прави бизнес с тази информация”, каза още Килева.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.