Рибари: Голяма приливна вълна, пазете се Курсовете на катамарана до "Св. Анастасия" са отменени

Регионалната комисия в НС отхвърли ветото на президента за къмпингуването

Стартира VII издание на театрални фестивал „Талантино“

Комисията за финансов надзор прати на ДАНС и прокуратурата доклад от проверката на „Еврохолд“

Младеж загина, а друг е в тежко състояние след катастрофа в Пловдивско

Цацаров за скандала с апартаментите: Произнасянето на КПКОНПИ не влияе върху проверките на прокуратурата

„Кимоно“ на Ким Кардашиян ядоса японците

Шофьор с 4,17 промила алкохол в кръвта шашна полицаи във Враца

Цвета Караянчева пред Съвета на федерацията на Русия: Никога не ще забравим, че за свободата на нашето Отечество загинаха хиляди руски бойци

Вижте какво реши Министерски съвет днес, 26 юни 2019 г.

Търновският театър представя на Царевец „Теменужката от Монмартър” на Калман

Премиерът инспектира ремонта на мостовете по магистрала „Тракия“ (ВИДЕО)

Момче се удави в река Росица 17-годишният младеж е от великотърновското село Ресен

Турция намали военната служба на шест месеца

Шоколадовото изкушение Лаис Рибейро

По-голяма биодобавка разваля двигателя Може да причини корозия на алуминиевите части

Стандартите за горивата са еднакви в ЕС

По-високо съдържание на биодобавката в бензина води до корозия на алуминиевите части в горивните инсталации на по-старите коли. Това каза Камелия Славейкова, член на УС на Българската петролна и газова асоциация. Сега нямаме сигнали за проблеми с двигателите, но от следващата година биоетанолът в бензина е планирано да бъде повишен от 8 на 9 процента, което крие рискове, допълни тя.

Препоръките на производителите на автомобили е да не се прилага по-висок дял на биогоривата в по-старите коли. Като за колко стари коли биодобавката крие рискове не може да се уточни, защото това зависи от разликите между моделите и производителите, уточни Славейкова. Затова от асоциацията предлагат делът на биогоривото в бензина да не се повишава.

В някои страни от ЕС държавните институции публикуват резултатите от проверките на бензиностанциите и така потребителите могат да видят кояо бензиностанция е проверена и какъв е резултатът. От асоциацията настояват тази практика да се приложи и в България. Стандартите за качествата на горивата са еднакви в цяла Европа. При дизела има разлики, свързани с климата. Може да има и различни характеристики на горивата през лятото и зимата. Това обясни Марчин Рикола, мениджър по качество на горивата в една от големите компании, производители на горива. В България дизелът трябва да гарантира добра работа на двигателя при температури до минус 15 градуса, каквито са и изискванията в южни страни като Италия и Испания. В част от Европа изискванията за този показател са минус 20 градуса, каза Рикола.

На пистолетите на бензиностанциите вече се слагат знаци за дела на биокомпонентата в горивото. Е5 показва до 5 процента биоетанол в бензина, Е10 е за биоетанол от 5 до 10 процента, а в България биоетанолът трябва да е поне 8 процента от бензина. При дизела изискването е биокомопонента да е 6 процента, което означава B7. В Германия се предлага бензин както с 5 процента, така и с 10 процента биодобавка. Средно това прави 7% и се оказва, че бензинът у нас е близък като стандарт до този в Германия. Производителите съветват съдържанието на биокомпонентата да не е високо, защото води до корозия на алуминиевите елементи на по-старите автомобили, обясни Рикола. Стандартите са общи, но някои компании имат принос за повишаване качеството на горивата като слагат различни добавки. Например почистващи молекули, които отстраняват отлаганията по клапаните на двигателя. В дизеловите горива пък може да има присадки, които да намалят триенето.

 

Валентин Златев: Марешки да покаже разходите си

Ако Марешки купува по-евтини горива от нашите, нека да каже от кого и всички да купуваме от него. Това заяви председателят на Българската петролна и газова асоциация Валентин Златев по повод думите на Марешки, че продава по-евтини горива и пак има печалба. Нека Марешки покаже кои от компонентите в цената на горивата не присъстват при него – разходи за заплати, амортизация, издръжка на бензиностанциите и транспорт, добави Златев. Нека покаже структурата на цените на неговите обекти, допълни той. Според Марешки на неговите бензиностанции горивата се продават с марж от 7 стотинки между цената на едро и дребно на литър, като само 5 стотинки са всичките му разходи и има 1 стотинка печалба.

Протестите нямат нищо общо с падането на цените на горивата, каза Златев. Пада цената на петрола на международните пазари и това е причината за намалението. Беше стигнал 85 долара за барел, а сега цената падна под 60 долара. Цените падат, а хората продължават да протестират, което не е логично, смята Златев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Корозията заради био-добавката се случава изкючително бавно. Бедата е от лукойлските бъркочи, пълни със сяра, които „изяждат“ клапити и егр-ите.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.