Наркотици в лекарство за затворник спипаха в Бойчиновци Апашът искал да пласира дрога зад решетките

Матео Салвини: Италианските пристанища са затворени за кораби с мигранти

Шефът „Уорнър Брос“ подаде оставка, предлагал роли срещу секс

След сигнала на ВМРО прокуратурата погна „Гольовците“

София на 90-то място в класация за най-скъпите градове за живеене

Виктория Бекъм свали сутиена си по средата на ревю

Неда Спасова: Имах комплекси да се събличам гола Актрисата от „Откраднат живот” загубила късно девствеността си

Откриха труп на мъж в Станционната градина в Стара Загора Една от версиите е самоубийство

Поклонение пред делото на Кузман Шапкарев

Шуменци се уплашиха от мирис на газ

Продължава издирването на 2-годишния Юлиян от Равнец

Окръжната прокуратура в Русе внася обвинителен акт срещу убиеца на Виктория Маринова

Весела Лечева: С Елена Йончева ще уцелим в десетката на изборите

Александър Симов: Резултатът от изборите ще изненада неприятно всички, които смятат, че левицата е разделена

Къде не смеят да влязат „тайните клиенти“ от НАП?

По света строят лифтове, у нас правят кампании срещу тях

Докато в целия свят – от Америка през Азия до Европа, не само в планините, но вече и в градовете строят лифтове, у нас разни „еколози“ правят кампании срещу тях. В много градове като Барселона, Рио де Жанейро, Сингапур, а отскоро и във френския град Брест, те са факт.

Когато френският министър на екологията г-жа Сеголен Роаял ти каже, че „няма нищо по-чисто от транспорта с лифт, нито по-обезопасено, няма нищо по-тихо и нищо, свързано с по-малко разходи“, а родните еколози ти обясняват точно обратното, можеш да си сигурен, че една от двете страни лъже. И това надали е френският министър.

Поводът беше изграждането на първия градски лифт във Франция в западния град Брест. Съоръжението ще превозва около 1200 пътници на час над река Пенфелд, разделяща града на две. Интересното при лифта в Брест е, че двете кабини се разминават една над друга, могат да функционират при вятър със скорост до 110 км/ч и стъклата им се оцветяват при преминаването покрай жилищни сгради, за да не се нарушава спокойствието на живеещите там. Лифтът струва 19 милиона евро и е предпочетен пред изграждането на мост, който би струвал между 30 и 60 милиона евро.

И докато френският министър Сеголен Роаял разказва как въженият транспорт е транспортът на бъдещето, в България от 10 години насам не можем да построим един нов лифт – бил той на Витоша, Пампорово или Банско. И докато цял свят използва благоприятните банкови финансови условия, за да инвестира почти изцяло в нови лифтове, у нас родните грантаджии еколози убеждават обществото как 50- и 70-годишни лифтове трябвало само да се пребоядисат и щели да са като нови – всичко друго било тайна конспирация на буржоата капиталисти. И докато всички се опитват да намалят трафика на автомобили, особено в местности с ценна и живописна природа, у нас същите зелени томабелевци ни разказват колко чудесно за природата е да имаме 980 000 автомобила и автобуса в Природен парк „Витоша“ вместо 1 нов и 4-5 реновирани стари лифта. И докато не само богатите, но и бедните държави разбраха, че залесяването е пътят към възстановяване на горските масиви (Китай обгражда пустините си със зелена стена от 100 милиарда дървета), у нас еколозите и дума не отварят за засаждане на гори, а са се хванали като бълхи да спрат и най-дребната трънка от отсичане, стига да се изрекетира някой инвеститор.

Изобщо, докато хората с акъл по цял свят вървят в една посока, у нас властта е клекнала на група рекетьори, които ни бутат в тотално противоположната.

Ако наистина ни е толкова акълът, ще си търпим резила. Но пък дано се намерят и в България разумни хора, за да спрат пропагандата на зелените рекетьори.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (16)

  1. Браво „Труд“ , давайте трибуна на такива тези, че то съвсем изпростяха „зелените“ еуглени.

  2. Не само, че не строят, но в България ги разрушават, а някои от тях, като Княжевския лифт, са с жизнено важно значение за стотици хиляди българи – болни, инвалиди, пенсионери, малки деца. Трасето и част от оборудването му са все още запазени, както ни обясниха, запознати, но лифта не се възстановява, защото бил пречел на плановете на некои от мафиите:( фандакова кметка, също си правеше оглушки или ни обиждаше, когато й задавахме въпроси за този мн необходим, полезен лифт..

  3. Нали сме с условието, че от лифт до лифт има разлика. И в Лондон има лифт ама не пречи на природата и е изграден законосъобразно. А между градски и природен парк трябва да има въобще отделна статия а не да се натрапва, че щом французите били направили лифт па макар и в града, ние(от в. Труд) да ви припомним измеждо другото, че трябва и ние да имаме(щото цял свят използва благоприятните условия на банките- каквото и да значи това) ама горски иии да оплюем зелените (било то платени или не) и толкоз. Мирише на поръчкова статия, та са не трай.

    1. Във Франция има почти четири хиляди лифта.Както се вижда навлизат и в градовете.Но тук у нас, сме страшни умници и отричаме всичко.Затова сме най бедната нация в Европа.Но пъкза сметка на това си имаме страхотни еколози.Подобна статия имаше и в Дневник,голяма радост падаше, че в Брест си имат лифт.Ама стане ли въпрос за тук,йок пречи на природата.Както каза един:ние сме малък,но изключително прост народ

      1. Съгласен съм с теб. Но законът си е закон и или трябва да се реконструира всичко заради лифтовете или да се наруши законът които зелените използват за да връзват ръцете. Кофтито е, че администрацията и държавния апарат и при двете положения ще трябва да бъдат разръчкани а на никой не му се занимава с толкова много шум… че и работа. За това администрацията си трае, а през това време „съмнителни“ инвеститори използват дупките в закона и еко организацийте за свой цели. В случая визирам статията която не прави разлика от градски лифт и планински а директно си казва- франсетата имат лифт и ние трябва да имаме.

        1. Че лошо ли е и в София да има такъв.Примерно от стадион Юнак през Борисовата градина до парк хотел Москва.Ще бъде невероятна атракция.

  4. Зелените, че са продажни боклуци е ясно на всички.
    Статията, види се е поръчкова, ще го разбере и гласоподавател на ГЕйРБ.

    1. Когато се пише,колко са готини зелените, не е поръчка.Но, когато се пише, че са рекетьори и измамници е поръчка.

  5. Браво Труд – само дет не ми стана ясно лифтът ли заменя моста или обратно. Щото мостът е предназначен главно за коли и евентуално за друг вид транспорт, а лифтът само за пешеходци. Иначе е удобно в София да има лифт от съветското до американското посолство и обратно, да може генералът да прескача оттук оттам

  6. Толкова злобна статия може да го напише само аноним. Такива излизат обикновено изпод талантливото перо на Петьо Блъсков. Блъска нашият, ругае наляво и надясно и накрая не се подписва. Чист като сълза.

  7. протестъри и еколози не съм чул да скачат така срещу дървената мафия, които м/у в прочем се знаят кои са. всички мафиоти, било то от дървената или от тенекиената мафия се знаят от държавната машина, но никой не ги бара.

  8. няма никъде като нашите зелени, уж еколози, а всъщност рекетьори. такива сме българите – царе сме на това да се саботираме едни други и напъните на зелените са пример за това. а в другите държави като си нямат такива като тях ще си имат лифтове. ние тук ще им търпим джафканията, докато не се намери някой да ги озапти

  9. Ние, българите, сме винаги на обратно и както се оказва в наш ущърб, лифтовете са добра идея и за града при положение, че автомобилният парк расте с 400коли дневно и за планините ни, при положение, че ги имаме в близост и са прекрасни

  10. зелените рекетьори така са се сраснанали с управляващите, че много трудно ще бъдат откъртени. Дано нови управници ги игнорират.

  11. Тъжна българска картинка…с всички сили се спира каквото и да е развитие във всички сфери 🙁

  12. Нима хората в Австрия, Франция, Швейцария, Италия, САЩ са по прости от българите, че са построили хиляди лифтове по техните планини и планинския летен и зимен туризъм процъфтява и носи огромни печалби и работни места, без да уврежда околната среда. Тук няколко мошенника, сребролюбци водени от нещастника Тома Белев провалят всичко. Няма ли едно българско правителство, което да тури ред и да изхвърли тези псевдо-еколози?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.