Превозвачите настояват за среща с премиера Борисов за въвеждането на тол системата

Снимка: Архив

Превозвачите се обръщат с молба към премиера Бойко Борисов за спешна среща по проблемите, които се очертават във връзка с въвеждането на тол системата за превозните средства над 3,5 тона. Това съобщиха от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

Според превозвачите през последния месец сред транспортните и спедиторските фирми, както и сред контрагентите и клиентите, нараства недоволството от начина, по който Министерството на регионалното развитие и благоустройството подготвя въвеждането на тол системата. Превозвачите заявяват, че приемат необходимостта от въвеждането на системата у нас, но биха желали да изложат пред премиера важни професионални съображения, които считаме, че не са отчетени при налагането на тол системата и биха довели до ненужно социално напрежение. „От гледна точка на транспортните и спедиторските фирми, проблемът изглежда по следния начин: вместо 103 млн. лв. от винетки през 2018 г., МРРБ възнамерява да събира по 1 163 млн. лв. от 2019 г. Това означава, че един от компонентите в ценообразуването на пътническите и товарните превози се увеличава 11 пъти в рамките на една година“, става ясно от писмото до премиера.

Превозвачите обясняват, че не е спазен 6-месечният срок за тестови изпитания на системата преди пусковия срок. Те обръщат внимание на липсата на диалог. Към писмото до премиера Борисов е изпратена и обща позиция на: Съюз на международните превозвачи (СМП); Асоциация на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ); Конфедерация на автобусните превозвачи (КАП) Национално сдружение на българските превозвачи (НСБП); Камара на автомобилните превозвачи в България (КАПБ); Асоциация на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива (АБТПВПГ); Камара на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) и Българска асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ).

Превозвачите настояват за стриктно спазване на техническите изисквания на Пътната агенция към изграждането на тол системата, като тя да обхваща само магистрали и пътища първи клас, които са част от европейските транспортни коридори. Предлагат за база на тол таксите да се приеме германската системата, но съобразена с БВП на България, който е 5,5 пъти по-малък от този на Германия. Превозвачите настояват за значително обявеният финансов резултат от въвеждането на тол системата в размер на 1 163 млн. лв. годишно; за приемането на социално поносими за хората и справедливи за бизнеса стойности на тол таксите; да се разгледат и приемат облекчения за превозвачите на вътрешния пазар, чиято дейност има социални функции, както е при автобусните превози, както и за фирмите, които доставят стоки от първа необходимост – храни и горива – за населението.

Коментари

Задължително поле