Самолет излезе от пистата и едва не падна в океана в Алеска (СНИМКИ, ВИДЕО)

Спасиха мъж, жена и четири деца, изгубили се в Родопите

Иван Портних: Варна привлича все повече компании от сферата на дигиталните технологии

Черната Златка само по бельо (СНИМКИ)

Допълнителен кораб закрепва фериботната връзка с Атон

Започна пълненото с природен газ на тръбопровода „Турски поток“

Туристи откриха опожарен автомобил

Проф. Венелин Терзиев описа в книга проекциите на устойчивото развитие в практическия живот Нетрадиционното представяне на сериозната творба бе в Залата на жирафите в Музея на хумора и сатирата в Габрово

Стефан Данаилов е излязъл от кома и е контактен

Тъща потроши колата на зет си, той си го върна Три автомобила с натрошени стъкла в Завет при семейна война

Нашествие на мушици в Разград и околностите Изяснява се видът и начините за борба с тях

Видин се включва в най-мащабната кампания срещу трафика на хора

Ново огнище на африканска чума по свинете в община Смядово

Николета Лозанова захвърли дрехите и задръжките (СНИМКА)

Прекомерният фитнес изморява и мозъка

Според ново научно изследване прекомерното физическо натоварване изморява и мозъка.

Две седмици без упражнения са достатъчни, за да влошат здравето

Физическото претоварване влошава способността да взимаме решения

Прекомерните физически упражнения натоварват не само мускулите, но изморяват и мозъка, установи изследване на френски учени, цитирано от „Daily Mail”.

Екипът на Матиас Песилионе от парижката болница „Питие Салпетриер” изследвал спортисти от дисциплината триатлон, при която се получават големи физически натоварвания. Тя включва три спорта – плуване, колоездене, бягане. Оказало се, че участниците в изследването те редовно изпитват и умора на мозъка при тренировки и състезания. При това състояние се влошава способността им да взимат решения, да мислят рационално и да устояват на изкушения. След натоварванията при тези спортисти била констатирана чрез сканиране по-ниска активност в областта на префронталния кортекс на мозъка.

„Хората трябва да спрат в момента, когато започнат да изпитват болка в ставите и мускулите. Този процес не е случаен”, твърди д-р Песилионе. По думите му умората на мозъка след силни физически натоварвания е съпоставима с тази при тежък умствен труд. При това се засяга един и същ раздел на мозъка.

Това, че не трябва да прекаляваме с тренировките, обаче, не означава че е полезно да живеем без упражения. Друго ново изследване показва, че след двуседмичен заседнал начин на живот хора, които са били в добро здравословно състояние, вече са с влошено здраве на сърцето и белите дробове, по-голяма обиколка на талията, повече телесни и чернодробни мазнини и по-високо ниво на инсулинова резистентност.

„Резултатите показват, че двуседмичното намаляване на физическата активност, от около 10 000 на 1500 крачки дневно, предизвиква промени в маркерите за здравето, които са свързани с диабет тип 2 и сърдечносъдовите болести – заяви ръководителката на изследването Кели Боудън Дейвис, която е лектор в университетите в Нюкасъл и Ливърпул. „Но добрата новина е, че организмът бързо се съвзема, когато физическата активност се увеличи. Когато след този период хората възвърнат нормалната си физическа активност, негативните за здравето промени се обръщат”, посочва Дейвис.

Изследването обхванало 28 физически активни доброволци в добро здраве, 11 от които са жени. Средната възраст на участниците била 32 г. Участниците обикновено правели около 10 000 крачки дневно. След две седмици, прекарани в излежаване, те минали тестове. Получените резултати били сравнени с онези в началото на изследването. Нивото на кардиореспираторния фитнес е спаднало с 4%, обиколката на талията е нараснала с 8 мм., чернодробните мазнини са се увеличили с 0,2% и т.н. 14 дни след като участниците възвърнали физическата си активност, тези показатели се върнали на първоначалните си стойности.

 

Здравословно и забавно:

Измислиха тренировки с токчета, кучета и караоке

Ентусиасти практикуват йога, висейки от тавана

Някои фитнеси въвеждат възможност и за караоке по време на упражнения.

Нови видове упражнения могат да разнообразят фитнес навиците ни и да помогнат да се забавляваме докато тренираме. В антигравитационната йога например позите се практикуват от провесен от тавана „хамак”. Знаменитият Цирк на слънцето (Cirque du Soleil) пък лансира тренировка, в която всеки може да се упражнява върху уредите на акробатите. Освен това, вече можем да тренираме и с кучето си – има зали, предлагащи да практикувате йога заедно с домашния любимец.

В някои фитнеси пък е въведена караоке тренировка. Към велоергометъра е свързан телевизор с текстове и сингбеци, на които да си припявате, докато горите калории.

Други зали предлагат тренировка на високи токчета. Курсовете, водени от лекари и преподаватели по танци, акцентират върху серии от напади и клекове.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.