Какъв подарък правят в КАТ колегите млади татковци?

Шефът на „Пристанищна инфраструктура”: Родителите са виновни за инцидента на варненския вълнолом

Мъж загина при пожар в Пловдив, огнеборци спасиха съпругата му

Отложиха парада на Доналд Тръмп

Маскирани опитали да нахлуят в къщата на бившия зам.-министър Бранимир Ботев

Испания отбелязва година от нападенията в Барселона

Ким Чен-ун определи санкциите срещу Пхенян като разбойнически

Ватиканът изпитва срам и тъга заради доклада за сексуален тормоз от свещеници

Американски адмирал в оставка поиска Тръмп да отнеме достъпа му до класифицирана информация

Няколко самолета кацнаха извънредно заради бомбени заплахи

Филмът „Ага“ взе голямата награда на фестивала в Сараево

Родриго Дутерте е склонен да подаде оставка, ако синът на бившия диктатор Маркос го замести

Доклад на Пентагона: Китайската армия се готви за бомбардировки срещу САЩ

Джереми Хънт: Излизането от ЕС ще е грешка, за която ще съжаляваме поколения напред

Рекорден брой съдии са назначени по време на управлението на Доналд Тръмп

Принципът “след дъжд качулка”

Потресена съм като майка и гражданин на тази страна от това, което преди дни се случи в столичното 52 училище в кв. “Бояна”. Смъртта на 11-годишното момиче и трагедията на едно българско семейство ни карат да се замислим какво се случва в обществото ни. Как възпитаваме децата си, имаме ли време да разговаряме с тях, да им даваме необходимата любов и топлина, на какви ценности ги учим, знаем ли с кого и къде общуват? Откъде идва толкова много жестокост и агресия?

За превенция на агресията трябва да се говори всеки ден, за да изкореним жестокостта в отношенията между децата ни! Важно е всички ние по-често да разговаряме с децата си за техните проблеми и неволи, да им показваме колко са значими и обичани от нас, да чувстват семейния уют и топлина. Това ще ги накара да бъдат по-добри и всеотдайни един към друг и в обществото, и сред съучениците. Родителите и учителите трябва да бъдат партньори в борбата срещу агресията.

Ето какво показва едно скорошно социологическо проучване. Според родителите и децата недобрата семейна среда (73%) и липсата на дисциплина в училище (68%) са сред основните причини за агресията в училище.

Служебният министър на образованието Николай Денков изрази мнение, че има една интересна идея – родителите веднъж на няколко месеца да могат да влизат в час. Така реално щели да преценяват каква е отговорността им за справяне с агресията. А защо това не се е случвало? А се заговори за тази идея след поредния трагичен инцидент. Или просто казано – след дъжд качулка.

Образованието и възпитанието на децата ни в ценности трябва да се превърнат в приоритет на държавата. Но когато агресията е навсякъде около нас, как да се случи това? Дали не трябва първо ние, възрастните, да се променим в начина си на общуване, да се замислим кое е морално и кое не, да изкореним лицемерието и жестокостта помежду ни? Замислете се – къде сме ние като родители и как възпитаваме собствените си деца? Нима ние не сме най-добрият пример за тях?

В страната има общо 2473 училища, но 156 от тях нямат медицинско обслужване, още повече са и без психолог. 52 са училищата с лекар на пълен щат, 55 са училищата с лекар на непълен щат, в 294 училища има фелдшер на пълен щат, с фелдшер на непълен щат са 158 училища. 923 са училищата с медицински сестри на пълен щат, а 664 са училищата с медицински сестри на непълен щат. В 370 училища има медицинско обслужване от амбулатория за първична медицинска помощ – по думите на служебния министър на образованието и науката Николай Денков.

В училищата има общо 390 психолози и 692 педагогически съветници. Много или малко е това и каква трябва да бъде оптималната бройка за такива специалисти в българските училища?

Според управляващите днес във всяко училище няма как да има лекар, а общопрактикуващият трябва да прецени дали да се звънне на спешния телефон 112 и дали е необходима неотложна медицинска интервенция.

Вследствие на делегираните бюджети медицинско лице може да има в училище с минимален брой 800 ученици. А това възпрепятства 70% от българските училища да имат медик на цял щат. Освен това медицинските лица в общинските учебни заведения се назначават от кмета. Нима това е в интерес на доброто управление в учебното заведение? Дори служебният министър на здравеопазването д-р Илко Семерджиев ни убеждава, че няма необходимост от лекари в българското училище, защото в него има само здрави деца. Всички знаем, че това не е така, защото голям процент от децата страдат от диабет, астма, алергии и т.н.

Но дори във всяко българско училище да има лекар, той не може да излекува съвременните форми на агресия. На всеки от нас трябва да бъде ясно, че имаме задължението да възпитаваме нашите деца. Всеки родител носи наказателна отговорност при определени дефицити във възпитанието и наличието на агресивни действия на детето му. Ще ви припомня, че вековна традиция в българското общество е участието на родителите като равностойни партньори в образователно-възпитателния процес.

 

Нека бъдем по-добри и състрадателни

Поднасям моите искрени съболезнования към майката и семейството на 11-годишното момиче. Тъгата и болката ми са огромни от тази смърт и всичко, което се случва в обществото ни. Децата на България винаги са били мой приоритет. Нека ги пазим, обичаме и закриляме! Те са бъдещето и светлината! Нека има по-малко агресия във всекидневието ни, в общуването ни, във всеки дом и всяко българско училище. Агресията поражда агресия. Затова нека бъдем по-добри, искрени и състрадателни и се върнем към изконните ценности, които векове наред са съхранявали българския дух и национална идентичност.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. Аргументирана статия, авторката е вникнала в материята. Съсипването на българското образование, сривът на ценностите в обществото бяха и остават първостепенни задачи на глобалистичните центрове, на подривните структури на Сорос, проникнали преди всички останали именно в институциите на образованието. 28 години са много дълъг срок, пораженията са ужасни и възстановяването на нормалността ще изисква още повече време. Дано поне скоро спрем порочния и тръгне правилния оздравителен ход.

  2. Султанка Петрова от от „Патриотичния“ фронт, какво ще ми кажете за агресията и омразата, която вашите лидери публично проповядват и която на дело реализират вашите поддръжници?

  3. Verni tezi. I lekar, i psiholog sa vajni, no zaedno i na osnovata na viarna sistema i struktura na uchilishteto, te puk – da sa svurzani s viarna filosofia na obrazovanieto. Niama gi tezi osnovni neshta, deistvuvat neverni zamestiteli, na parche. Povecheto partiini naznachenia na ministri i ekipite im biaha na nekompetentni i nedobrosuvestni hora – kakto e v povecheto sferi. Za tova – nujna e druga osnova za rabota na soztialnite sistemi, imame ia, no ne ia iskat: sebichnost, plagiatsvo, zavisimosti, kompleksi, otkaz ot korekztii za greshki-tova sa niakoi ot prichinite da ne uspiavame. Dano se popravim pone malko!

    Izvinete za latinitza, molia.

  4. Лъжеш, клеветиш, соросоидче лигаво, „Патриотичния“ фронт никъде не проповядва агресия и омраза. А соросоидите, мулти-култитата и политкоректниците долни проповядват антибългарски и античовешки тези.

    1. Айде пак на полит основа го изкарахте „другаре“. За комуниста Сорос е нарицателно име и се използва за плашене и назидание, па макар нито комуниста нито демократа да си имат и най-малка представа за този човек. На запад като им е по-добра системата какво да направиме??? Комунизма не рухна заради Сорос а заради такива като вас, където ще въртите и ще сучите ама няма да си признаете падението. А иначе страни като Чехия, Унгария…Полша, та дори и Румъния се развиха и сега са доста по-напред… ма Сорос, та Сорос… научи мързеливия на работа да те научи на акъл. В случая научи комуниста.

  5. Грешна теза – превенцията трябва да започне от обществената система. Тя е грешна и трябва да бъде сменена или коренно променена.

  6. Аз бях потресена, като разбрах, че училището НЕ трябва да ВЪЗПИТАВА учениците!!!
    А реалността каква е – РОДИТЕЛИТЕ работят до късно 19-20ч, понякога и в събота!
    Много често работната им среда е НАПРЕГНАТА и СТРЕСОВА, а често и самата им работа е стресова, освен шефовете и изнервените колеги!
    УЧИЛИЩЕТО ТРЯБВА ДА ВЪЗПИТАВА и то в ХРИСТИЯНСКИ ЦЕННОСТИ, а сега само учат – логаритми, тригонометрия, детоксирибонуклеинова киселина …. все неща от реалния живот!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.