Продажбите на дрехи и обувки паднаха с 66%

Продажбите на дрехи и обувки през март намаляха с 66,5%, а търговията с храни и напитки се увеличи само с 1,9%.

Производството на части за коли се сви с 21%

С повече от 66% са паднали продажбите на дрехи, обувки и кожени изделия през месец март, когато бяха въведени първите мерки срещу разпространението на COVID-19, обявиха от НСИ. Спрямо предходния месец спадът в търговията на дребно с компютри, таблети и мобилни телефони е с 41,3%. А продажбите на дребно на битова техника, мебели и други стоки за дома са намалели с 28,7%. Общият спад при купуването на нехранителни стоки е с 25,6%, а при търговията с горива намалението е с 36,7%.

Българите се нареждат на първо място в ЕС по свиване на разходите за пазаруване с 18,1%, докато средно за страните-членки намалението на оборотите в търговията на дребно през март е с 10,4%.

Освен, че българинът рязко намали пазаруването след въвеждане на извънредното положение, запасяването с храни у нас е било доста по-малко спрямо останалите страни в ЕС. В България през март продажбите на храни, напитки и цигари се нараснали с 1,9%, при увеличение с 3,7% за страните от ЕС. Ръстът в продажбите на лекарства и козметика у нас също не е голям - с 1,9%.

В производството през март също има сериозен спад. Най-голямо е намалението при производството на мебели - с 25%, части за коли - с 21,8%, обувки и кожени изделия - с 18,5%, дрехи - с 13,9%, напитки - с 12,4%, и машини - с 10,3%.

Коментари

Задължително поле