Продажбите на нови автомобили се свиха с 69%

В България покупките с нови коли са най-малко спрямо останалите страни от ЕС, като се вземе предвид и броя на населението.

 

На пето място сме сред страните от ЕС по намаление на сделките 

Два пъти по-малко коли купуваме от румънците

В Кипър има най-малка промяна

Българите купуват два пъти по-малко нови коли от румънците и над десет пъти по-малко от германците, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В страната през първите пет месеца на годината са регистрирани 7878 нови коли, което прави по един автомобил на 901 души от населението. В същото време в Румъния по една нова кола е купена на всеки 498 души, а в Германия – на 84 жители на страната.

В България сделките с нови коли са най-малко спрямо останалите страни от ЕС, като се вземе предвид и броя на населението. Румъния е на второ място, а на трето е Гърция с нов автомобил на всеки 380 жители. Топ пет по най-малко продажби се допълва от Латвия (един автомобил на 368 души) и Хърватия (на 313 души).

Азбучна истина е, че хората купуват нови коли не само в зависимост от днешните си доходи, а и според това какви са очакванията им за доходите през следващите месеци и години. Оказва се, че България е след страните от ЕС, в които хората са най-несигурни за бъдещето си.

През май в страната са регистрирани само 1127 нови коли, което е с 69% по-малко от същия месец на миналата година. България влиза в топ пет на страните от ЕС с най-рязък спад на продажбите. По-голямо намаление на сделките с нови коли през месец май има само в Хърватия (-76,2%), Португалия (-74,7%), Испания (-72,7%) и Ирландия (-72,4%).

Общо за страните от ЕС покупките на нови коли през май са намалели с 52% до 581 хил. бройки. Най-малък е спадът на продажбите в Кипър (-29,4%), Словения (-31,7%), Белгия (-32%) и Австрия (-33,9%). Любопитното е, че Румъния също е сред страните със сравнително малък спад на продажбите – само с 45%. Оказва се, че в северната ни съседка не само купуват много повече нови коли, но и кризата е оказала по-малко влияние върху нагласите на потребителите.

Коментари

Задължително поле