Светослав Глосов, АПИ: Проектът за две трасета през Кресненското дефиле е най-изгодният

Проектът за магистрала "Струма", при който едното платно преминава през сега съществуващия път на Кресненското дефиле, а другото е изведено по билото до дефилето, е най-икономически изгодният. Това заяви пред БНТ инженер Светослав Глосов от Агенция "Пътна инфраструктура".

Ако до пролетта на 2019 г. не започне изграждането на участъка от магистралата през Кресненското дефиле, България рискува да загуби милиард и половина евро финансиране, отпуснато от Европейския съюз за цялостното изграждане на "Струма".

За да усвоим средствата, магистралата трябва да е довършена до 2022 г., а обществената поръчка за изпълнител на участъка през Кресна да бъде обявена до идващата пролет.

Проектът, при който платното в посока Гърция преминава през сега съществуващия път е на стойност около милиард лева. Предвижда се съществуващия участък да бъде реконструиран и разширен.

"Участъците, в които има по-остри завои, и там, където е по-тесен пътят, те да бъдат разширени, там, където е възможно, завоите да бъдат изправени, така че да се подобри качеството на пътя. не става въпрос за магистрала със скорост 140 км, както е по другите магистрали. В този участък ограничението на скоростта ще е 80 км/час. Говорим за път с някакво ограничение на скоростта. Така че това, което с проекта и с изпълнението ще направим, е максимално да облекчим движещите се по трасето и когато е еднопосочно, вече не е и толкова опасно", заяви инж. Глосов.

Той съобщи още, че ремонтът на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" ще се забави с месец заради открит конструктивен дефект, който ще бъде отстранен. Ремонтите на други два участъка от магистралата ще приключат следващата седмица.

 

Коментари

Задължително поле