Светослав Глосов, АПИ: Проектът за две трасета през Кресненското дефиле е най-изгодният

Проектът за магистрала „Струма“, при който едното платно преминава през сега съществуващия път на Кресненското дефиле, а другото е изведено по билото до дефилето, е най-икономически изгодният. Това заяви пред БНТ инженер Светослав Глосов от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Ако до пролетта на 2019 г. не започне изграждането на участъка от магистралата през Кресненското дефиле, България рискува да загуби милиард и половина евро финансиране, отпуснато от Европейския съюз за цялостното изграждане на „Струма“.

За да усвоим средствата, магистралата трябва да е довършена до 2022 г., а обществената поръчка за изпълнител на участъка през Кресна да бъде обявена до идващата пролет.

Проектът, при който платното в посока Гърция преминава през сега съществуващия път е на стойност около милиард лева. Предвижда се съществуващия участък да бъде реконструиран и разширен.

„Участъците, в които има по-остри завои, и там, където е по-тесен пътят, те да бъдат разширени, там, където е възможно, завоите да бъдат изправени, така че да се подобри качеството на пътя. не става въпрос за магистрала със скорост 140 км, както е по другите магистрали. В този участък ограничението на скоростта ще е 80 км/час. Говорим за път с някакво ограничение на скоростта. Така че това, което с проекта и с изпълнението ще направим, е максимално да облекчим движещите се по трасето и когато е еднопосочно, вече не е и толкова опасно“, заяви инж. Глосов.

Той съобщи още, че ремонтът на тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“ ще се забави с месец заради открит конструктивен дефект, който ще бъде отстранен. Ремонтите на други два участъка от магистралата ще приключат следващата седмица.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Проектът е най-изгоден, защото е разгледан спрямо няколко по-неизгодни.
    Например тунел 15 км много ни притеснява да не би да има земетресение, но когато на върха на планината се направи 111 метров мост, не ни притеснява ако вземе че се срути. Все пак по-безопасно явно е да паднеш от мост отколкото да се случи нещо в тунел!

    Най-добрите варианти дори не са разгледани – поредица къси тунели, които ще дадат възможност за прокопаване за къс период. Няма да има дълги изкачвания и дълги слизания. Комбиниране на тези тунели с жп тунел за 160км/ч и съфинансиране от НКЖИ за един такъв допълнителен евакуационен тунел. Друг вариант е с 1 общ тунел както под Босфора, в който на 3 нива, където да имаме движение на МПС-та в едната посока, в другата и влакове

  2. Незнам кой вариант е най-изгоден, но със сигурност знам,че Е79 от Видин до София също трябва да е скоростен път Само за м.07.тази година по моста са преминали 90 хил.ППС. Сегашния път е тесен, малък и неподходящ за такъв огромен трафик. Какво чака държавата? Или може би не са и нужни и този регион и хората живущи в този край та всячески ги пренебрегват? Без път до там няма да иде инвеститор. То властта ходи с хеликоптер…. Тогава господа управници открийте на ново летището… Хората от Видин забогатяха работейки и живеейки по света и ще си купуват или наемат в скоро време вертолети,хеликоптери и малки самолети. Вие ги мъчите но вместо да избодете очите на видинчани май им изписахте веждите. Само път НОВ СКОРОСТЕН ПЪТ им е нужен и Видин ще изплува от беднотиятя.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.