Парламентът одобри покупката на два кораба минни ловци за близо 2 млн. евро от Нидерландия

Йордан Цонев: Решението за партийната субсидия е незаконно

Бет Берс лекува депресията си с конна езда

Халил Летифов, ДПС: Решението за партийната субсидия от 8 лв. на глас е договорка между ГЕРБ и БСП

Задържаха румънец, издирван за множество измами у нас Чужденецът е арестуван след операция на габровската полиция

Туск: Брекзит е една от най-грандиозните грешки в историята на ЕС

Цвета Караянчева: Многобройните превъплъщения на Стоянка Мутафова я превърнаха в икона на българската сцена Парламентът почете с едноминутно мълчание паметта на актрисата

Президентът Радев за Стоянка Мутафова: Тя остава златна епоха в българския театър и кино

Министър Банов: Напусна ни легенда! Почивай в мир!

Трима от обвинените за наркоразпространение в Елин Пелин остават в ареста

Никола от “Царското коляно” на Великия Крум Съседите край Вардар се опитват и него да присвоят

57-годишна жена загина при катастрофа край Ребърково

Премиерът Борисов: Ресорът на Мария Габриел кореспондира с ключови приоритети на правителството

Вежди Рашидов: Скърбя за загубата на Стоянка Мутафова. Сцената осиротя!

Александър Сиди: Не взехме най-доброто решение за субсидията

Промяна в Плана на Витоша да поиска СОС Сега действащият не позволява модернизацията на лифтовете

Започване на процедура за промяна на действащия План за управление на Природен парк „Витоша“ да поиска Столичният общински съвет от Министерството на околната среда и водите. За това настояха съветници по време на първото заседание на местния парламент след ваканцията.

Позицията бе обявена от Карлос Контрера, председател на групата на „Патриоти за София-ВМРО и Атака“ в СОС. След заседанието той бе потърсен от „Труд“ (виж карето).

Повод за искането са появилите се спекулации, че Столичната община е на път да издаде предписание за премахване на съществуващите лифтове на Витоша. По-голямата част от съоръженията са собственост на „Витоша ски“, а държавата, в лицето Министерството на младежта и спорта (ММС), притежава лифта „Заека“.

Както „Труд“ е писал в материалите си по темата, нито дружеството, нито ММС могат да модернизират въжените линии, тъй като сегашният План за управление влиза в противоречие със Закона за горите и Закона за устройство на територията.

В Плана на ПП „Витоша” е забранено новото строителство, тоест подмяната на лифтовете. Отделно модернизацията е допълнително блокирана от Закона за горите.

След натиск и лобиране на „зелените“, преди години в Закона за горите бе записано, че за да се подмени съществуващ лифт, то земята под него трябва да се извади от горския фонд. Тоест да се превърне в урабнизирана територия, което пък е забранено от действащия План.

За да изгради нов лифт по съществуващото трасе на стария, трябва да се сменят фундаментите и стълбовете. Тази подмяна според ЗУТ е строителство, а сегашният План забранява тази дейност.

В същото време „Витоша ски“ и ММС не могат да направят нищо със старите съоръжения, въпреки че дружеството от 10 години има готова стратегия за модернизация.

По време на заседанието на СОС Контрера се изказа остро срещу бездействието на съветниците от останалите групи.

„Промяната на сега действащия План ще даде възможност да се подменят лифтовете и влековете и разрухата на Витоша да спре. Тест за всеки от вас, като представител на столичани, ще бъде да го подкрепите и то публично. Ако не, то ще се наредите в кохортите на зелените кресливи неправителствени организации, които блокират и задушават Витоша. Какъв парадокс само! Пак повтарям, опомнете се, преди да станете съучастници в унищожението на лифтовете на Витоша“, заяви общинарят.

Карлос Контрера пред „Труд“: Не спират спекулациите за Природния парк

– Г-н, Контрера, едно от твърденията е, че лифтовете на Витоша са опасни. Вярно ли е това?
– След като работят, очевидно държавният технически надзор е извършвал проверки и е установил годността на тези лифтове да возят хора. Не съм експерт по въжени линии, но за да се допусне лифт до експлоатация, минава през много стриктни проверки. Но от няколко седмици спекулациите не спират и върви кампания, чиято цел е да бъдат наплашени хората, съоръженията да бъдат обявени за негодни и премахнати. Това ще е престъпление срещу планината и София. Единственият изход от ситуацията е ясен и е казан от всички експерти, юристи и тези, които се занимават с техническата част. Трябва да се направи изменение в действащия План за управление. Само така собственикът ще може да модернизира лифтовете – не само действащите, а и спрените.

– А спрените опасни ли са?
– Няма как да са опасни, защото не се ползват и на тях не се качват хора. Знам, че Княжевският лифт по предписание е обезопасен, но той не функционира от 1992 г. – 15 години преди да бъде приватизиран от „Витоша ски“. Моето мнение като планинар е, че старите лифтове трябва да се подменят с нови. Ако Княжевският лифт се модернизира, ще стига до „Офелиите“ и „Ветровала“. Ще е много удобен за ползване. Това е от ключово значение и за града, и за планината. Сега има колони от автомобили, които задръстват Витоша, замърсяват и природата, а най-екологичният транспорт не работи.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. щом тоя план не позволява подмяна на лифтове, да се промени плана и после да се подменят лифтовете. просто е!!!

  2. Спешна промяна на плана за управвление, стига сме се примирявали със стари и неудобни съоръжения

  3. Оправете спешно проблемите създадени от Тома Белев преди години!

  4. Да вземат да го променят тоя план, че сега обслужва само интересите на зелените рекетьори.

  5. Лифтовете на Витоша са в отчайващо състояние и трябва да бъдат подменени час по-скоро. Зелените съвсем умишлено са заложили капан в закона и заради тяхната простотия подмяната на лифтовете при така действащите правила е невъзможна. Необходима е промяна в плана за управление на Витоша и именно Столична община трябва да бъде инициатор на тези промени.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.