Унищожиха над 25 млн. контрабандни цигари и над 1,5 тона тютюн

МВнР: Към момента няма данни за пострадали българи при жп катастрофата в Турция

Президентът Радев: Има сериозни проблеми в изборния процес

Страсбургският терорист отмъщавал за „падналите в Сирия ислямски братя“

Жертвите на влаковата катастрофа в Турция станаха 9, включително трима машинисти

Гръцките земеделци загряват тракторите за Коледа

Продажбата на електронни винетки започва от понеделник

Заловиха ученичка, надраскала колата на учителка с обиди Изписала с пирон „боклук“ и „френга“

Александър Ваклин: Изтеклите разговори отразяват случилото се през април

73-годишен санданчанин преряза вените си,бил болен от рак

Бившият гл. счетоводител на Баневи в „Полимери”: Пари за заплати на работниците не са отивали за лични нужди на семейството

Две убийства за една нощ в Атина

Ирландският посланик Майкъл Форбс посети Банско

Николай Банев: Разследването е като селска вечеринка Невъзможно било в международна банка да бъдат вкарани изпрани 600 млн. евро

Прокуратурата обвини шест длъжностни лица от АПИ за катастрофата при тунел „Ечемишка“, при която загина жена

Промяна в Плана на Витоша да поиска СОС Сега действащият не позволява модернизацията на лифтовете

Откриването на "Драгалевския лифт" през 1956 година. На началната станция са портретите на Сталин, Георги Димитров и Вълко Червенков. И до днес 62-годишното съоръжение работи и вози туристи. Именно на неговата начална станция са поканени вицепремиерът, кметът и министрите. Снимка Ekonovini.bg

Започване на процедура за промяна на действащия План за управление на Природен парк „Витоша“ да поиска Столичният общински съвет от Министерството на околната среда и водите. За това настояха съветници по време на първото заседание на местния парламент след ваканцията.

Позицията бе обявена от Карлос Контрера, председател на групата на „Патриоти за София-ВМРО и Атака“ в СОС. След заседанието той бе потърсен от „Труд“ (виж карето).

Повод за искането са появилите се спекулации, че Столичната община е на път да издаде предписание за премахване на съществуващите лифтове на Витоша. По-голямата част от съоръженията са собственост на „Витоша ски“, а държавата, в лицето Министерството на младежта и спорта (ММС), притежава лифта „Заека“.

Както „Труд“ е писал в материалите си по темата, нито дружеството, нито ММС могат да модернизират въжените линии, тъй като сегашният План за управление влиза в противоречие със Закона за горите и Закона за устройство на територията.

В Плана на ПП „Витоша” е забранено новото строителство, тоест подмяната на лифтовете. Отделно модернизацията е допълнително блокирана от Закона за горите.

След натиск и лобиране на „зелените“, преди години в Закона за горите бе записано, че за да се подмени съществуващ лифт, то земята под него трябва да се извади от горския фонд. Тоест да се превърне в урабнизирана територия, което пък е забранено от действащия План.

За да изгради нов лифт по съществуващото трасе на стария, трябва да се сменят фундаментите и стълбовете. Тази подмяна според ЗУТ е строителство, а сегашният План забранява тази дейност.

В същото време „Витоша ски“ и ММС не могат да направят нищо със старите съоръжения, въпреки че дружеството от 10 години има готова стратегия за модернизация.

По време на заседанието на СОС Контрера се изказа остро срещу бездействието на съветниците от останалите групи.

„Промяната на сега действащия План ще даде възможност да се подменят лифтовете и влековете и разрухата на Витоша да спре. Тест за всеки от вас, като представител на столичани, ще бъде да го подкрепите и то публично. Ако не, то ще се наредите в кохортите на зелените кресливи неправителствени организации, които блокират и задушават Витоша. Какъв парадокс само! Пак повтарям, опомнете се, преди да станете съучастници в унищожението на лифтовете на Витоша“, заяви общинарят.

Карлос Контрера пред „Труд“: Не спират спекулациите за Природния парк

– Г-н, Контрера, едно от твърденията е, че лифтовете на Витоша са опасни. Вярно ли е това?
– След като работят, очевидно държавният технически надзор е извършвал проверки и е установил годността на тези лифтове да возят хора. Не съм експерт по въжени линии, но за да се допусне лифт до експлоатация, минава през много стриктни проверки. Но от няколко седмици спекулациите не спират и върви кампания, чиято цел е да бъдат наплашени хората, съоръженията да бъдат обявени за негодни и премахнати. Това ще е престъпление срещу планината и София. Единственият изход от ситуацията е ясен и е казан от всички експерти, юристи и тези, които се занимават с техническата част. Трябва да се направи изменение в действащия План за управление. Само така собственикът ще може да модернизира лифтовете – не само действащите, а и спрените.

– А спрените опасни ли са?
– Няма как да са опасни, защото не се ползват и на тях не се качват хора. Знам, че Княжевският лифт по предписание е обезопасен, но той не функционира от 1992 г. – 15 години преди да бъде приватизиран от „Витоша ски“. Моето мнение като планинар е, че старите лифтове трябва да се подменят с нови. Ако Княжевският лифт се модернизира, ще стига до „Офелиите“ и „Ветровала“. Ще е много удобен за ползване. Това е от ключово значение и за града, и за планината. Сега има колони от автомобили, които задръстват Витоша, замърсяват и природата, а най-екологичният транспорт не работи.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. щом тоя план не позволява подмяна на лифтове, да се промени плана и после да се подменят лифтовете. просто е!!!

  2. Спешна промяна на плана за управвление, стига сме се примирявали със стари и неудобни съоръжения

  3. Оправете спешно проблемите създадени от Тома Белев преди години!

  4. Да вземат да го променят тоя план, че сега обслужва само интересите на зелените рекетьори.

  5. Лифтовете на Витоша са в отчайващо състояние и трябва да бъдат подменени час по-скоро. Зелените съвсем умишлено са заложили капан в закона и заради тяхната простотия подмяната на лифтовете при така действащите правила е невъзможна. Необходима е промяна в плана за управление на Витоша и именно Столична община трябва да бъде инициатор на тези промени.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.