Психолози съветват: Как да преборим есенната депресия

Липсата на слънчева светлина и топлина може да доведе до дълбока депресия.

Облечете се цветно, развеселете къщата

Есенната тъга не е просто мрачно настроение, причинено от липсата на слънчева светлина и топлина. Тя често се превръща в дълбока и продължителна депресия. Как да се борим с нея?

Опитайте се да ставате по-рано. Колкото по-близо е зимата, толкова по-малко са светлите часове, затова не ги пропускайте. Отворете пердетата, вдигнете щорите, улавяйте всеки слънчев лъч.

Който става рано, трябва и да си ляга по-рано. Можете да преборите есенната депресия със здрав сън. Ако работата не ви позволява да спите 7-8 часа на ден, обърнете внимание на възглавницата и одеялото през уикенда. Можете да спите не само през нощта, но и през деня. 

Най-лесният начин да се излекувате от есенната депресия е като гледате любимия си филм и хрупате нещо. Не е забранено да си угаждате с лакомства, но нека бъдат в умерени количества. Брашното, мазните и сладките храни водят до намаляване на имунитета поради факта, че токсините започват да се натрупват в тялото. 

Внесете яркост в живота си. Започнете от дома - закачете ярки завеси, снимки в цветни рамки, купете цветна лампа. Откажете се от навика да носите тъмни, невзрачни дрехи през есента, за да не се замърсят. Облечете се в ярки тонове, носете цветни шалове и бижута.

Устройвайте си развлечения, излизайте с приятели, не се затваряйте в раковината си в пасивно очакване на пролетта. 

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Здраве