На 18 февруари 2019 да почерпят

Серпентинит: говорите ли змийски? Прилича на кожата на змия

„Калашников“ готов с дрон-камикадзе

И Израел се включва в похода към Луната Изпраща първия частен апарат - “Генезис”

Мей на щурм с последни сили

13,36 млрд. лв. натрупани активи

Гольовците заклали Вальо насред Кюстендил (обзор) Полицията издирва 19-годишния циганин Гучи от квартал “Изток”

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 18 януари 2019

Рияд търси нови съюзници в Азия

Министър-председателят Борисов проведе телефонен разговор с британския премиер Тереза Мей

Жена е загинала при катастрофа край Луковит

„Зелените“ изтърваха червеногушата гъска БДЗП получила 2,6 милиона евро от Брюксел, за да пази застрашения вид

„Левски“ продължава без победа през 2019 година (СНИМКИ)

Французите вече се обръщат против „жилетките“ Силите на реда все по-често прибягват до груба сила

ЕС ще наложи санкции на 8 руснаци заради инцидентите в Азовско море

Пуснаха концесията на летище София (обзор) Ще има промени в изискванията към кандидатите

Служебното правителство спря процедурата

Нов опит да се даде летище София на концесия предприе правителството. На заседанието си вчера кабинетът одобри решението на транспортния министър Ивайло Московски за откриване на процедура по търсене на кандидати.

Припомняме, че процедурата беше спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков. В началото на годината обаче Московски обяви, че концесията ще тръгне до края на българското европредседателство.

Пpи първото обявяване на процедурата държавата поиска бъдещият концесионер да плати първоначална сума от 550 милиона лева, като 480 млн. лв. от тях трябваше да отидат за покриване на дълговете на БДЖ. Отделно новият стопанин трябваше да внася годишно концесионна такса от минимум 9,9 млн. лв. Кандидатите трябваше да направят и инвестиции в аерогарата, като те не биваше да са по-малко от 306 млн. лв. Общата очаквана финансова полза за държавата за целия 35-годишен период на концесията бе изчислена на 2,67 млрд. лв.

Сега обаче тези параметри най-вероятно ще бъдат променени. От транспортното министерство уточниха за “Труд”, че новите изисквания ще бъдат съобразени с анализа, който ведомството поръча на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. Какви ще са те ще стане ясно в края на седмицата, след като решението на Министерски съвет за стартиране на процедурата бъде обнародвано в Държавен вестник, обясниха от ведомството.

Сред кандидати за концесионери на столичното летище се спрягаха операторът на аеропорта в Манчестър, този на летището в “Ататюрк” в Истанбул, германската Fraport, която оперира летищата във Варна и Бургас и още една турска фирма – Limak, която е в обединението, изграждащо ново огромно летище на мегаполиса край Босфора.

Компанията Манчестър Еърпорт Груп също прояви интерес при предишната процедура. Именно по настояване на британците правителството удължи срока за подаването на оферти, преди в крайна сметка търгът да бъде прекратен.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. ОСТАВКА на предателя- Боклук Борисов. И после да му вземат Откраднатото.

  2. С нетърпение очаквам летището да получи концесионер, който да го реновира и модернизира. Успех!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.