Трактори и комбайн изгоряха заради технически неизправности

Рекорден брой пожари опустошават тропическа гора в Амазонка

Помпео: САЩ ще попречат на иранския танкер да достави петрол в Сирия Държавният секретар заплаши Гърция със санкции

Мария Илиева разпуска в Маями (СНИМКИ)

Украински съд нареди Порошенко да бъде разследван за корупция

САЩ са готови да възобновят дискусиите със Северна Корея за ядрената й програма

Емблемата на Благоевград Ансамбъл „Пирин“ с концерт в Амфиполи, Гърция

Деветокласник се удави в река Янтра Водолази извадиха тялото на момчето

Издирват над 250 затворници, избягали от затвор в Западна Папуа

Киану Рийвс и Кари Ан-Мос се завръщат в „Матрицата 4“

Шефът на Роскосмос: Американските колеги са забравили как да стигнат до Луната

Самоуби се най-големият измамник с био храни в САЩ

КАТ хвана 44 539 водачи с превишена скорост за седмица

Макрон подкрепя Тръмп за покана към Русия за срещата на Г-7 догодина

Гърция спечелила от туризъм 5,5 милиарда евро за половин година

Първият е ясен. Кой ще е втори във „Формула 1“?

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Ungarn 2019. Lewis HamiltonFormula One – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Hungarian GP 2019. Lewis Hamilton

Подобно на българските депутати и пилотите от „Формула 1“ излязоха във ваканция. Най-скъпо платените „шофьори“ обаче едва ли ще почиват много през едномесечната лятна пауза до следващия старт на 1 септември в Белгия, а по-скоро ще се трудят здраво по подготовката си за втората част от сезона. След 12 от общо 21 състезания за годината нещата в класирането изглеждат (почти) ясни и повечето състезатели вероятно отсега започват да мислят за следващия шампионат. Световната титла отново е в ръцете на Люис Хамилтън („Мерцедес“) и е възможно да му се изплъзне само при поредица от чудеса, каквито рядко се случват в логичен спорт като „Формула 1“.

Британецът е убедителен лидер в класирането с почти 100 точки аванс пред съотборника си Валтери Ботас и „лудия“ Макс Верстапен девет състезания преди края. Победата на Хамилтън в последния старт на трудната писта „Хунгароринг“ показа, че към днешна дата няма по-добра комбинация от пилот, кола, отбор и стратегия. Решението на „Мерцедес“ да извика Люис в бокса за втора смяна на гуми 20 обиколки преди финала, се оказа тактически удар и като замисъл, и като изпълнение. С новите гуми и блестящите си пилотски умения петкратният шампион успя да настигне и да изпревари спиралия веднъж в бокса Верстапен три обиколки преди края. Този ход върна спомените за Михаел Шумахер, който спечели редица победи за „Ферари“ с подобна стратегия – влиза по-често в бокса за нови гуми и с тях върти образцови обиколки, като заличава преднината на съперниците.

Хладнокръвието, самочувствието, търпението, опитът, здравите нерви в напечени ситуации и безспорните пилотски качества на Хамилтън изпъкват в сравнението с неговия съотборник Ботас, който започна силно сезона с победа в Австралия. Показателен беше стартът на състезанието в Унгария в неделя – финландецът влезе в дуел „гума до гума“ с Люис, но излезе от сблъсъка с щети и изостана, докато британецът се „залепи“ зад водача Верстапен и накрая го изпревари.
На хартия настоящият сезон изглежда скучен, като се има предвид огромната преднина на Хамилтън в точките. Зрителите обаче видяха много интересни и зрелищни състезания, за които дълго ще се говори. Великолепният тактически шедьовър на Люис в Унгария, голямото преследване на Себастиан Фетел от последно до второ място в Германия, страхотната победа на Верстапен в Австрия – тези надбягвания няма да бъдат забравени бързо.

Подобно на футболното прозрение на английския голаджия Гари Линекер, че на терена излизат 22 играчи и накрая винаги печелят германците, напоследък във „Формула 1“ на пистата излизат 20 пилоти и накрая винаги печели Хамилтън. На 34 години британецът докосва шестата си световна титла и вече има 81 спечелени състезания. Само 10 победи го делят от рекорда на Шумахер, който в кариерата си завърши 91 пъти на първо място. Вероятно Люис ще го изпревари не през тази, а през следващата година. Нищо чудно той да стане и първият пилот със 100 спечелени състезания.

Доминацията на Хамилтън в последната петилетка е смазваща. В 80 процента от състезанията от 2014 г. насам именно той разлива шампанското от първото място на подиума. Докато „Ферари“ е на обратния полюс – този сезон отборът все още няма победа, а „почетното“ второ място при конструкторите е сериозно застрашено от окриления „Ред Бул“. Това вещае една още по-интересна втора половина на шампионата, в която по-голямата интрига явно ще бъде борбата за второто място, а не за първото.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.