На 23 май 2019 да почерпят

Лидерът на Камарата на общините в британския парламент подаде оставка заради Брекзит

Златна гъска храни „еколозите“ Прибират милиони евро за опазването на „застрашения вид“

НАТО обяви, че срещата на върха в Лондон тази година ще бъде на 3 и 4 декември

Генералният директор на ЮНЕСКО идва в България

Балъков се разделя с „Етър” с емоционално обръщение към феновете

Партиите си надписват сметката по закон Държавните субсидии са постоянно завишавани над определения размер още от 2002 г.

Стоичков дари Албер II с албум и екип

Данъци за отдаване на апартамент и кола на туристи

За 24 пъти бяха връчени отличията „Златно перо“ за принос към българската култура и изкуство

Маршал Халифа Хафтар отказа предложение за примирие в Либия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 23 май 2019

Събират три месеца оферти за АЕЦ „Белене” (обзор) Интерес има от компании от Китай, Франция и Русия

Вижте документалния филм на Би Би Си за отвлечените деца от норвежката служба за закрила на детето „Барневерн“ (видео със субтитри)

137 млн. лв. кредити дръпнали студенти Теглят средно по 9584 лв., cумите се отпускат само за обучение у нас

Пъргав японец с германско сърце Кросоувър със 170 дизелови коня, 7-степенен автоматик, 4х4 задвижване и 430-литров багажник

Със силно изразен индивидуален стил, качествена изработка, богато оборудване, пъргаво дизелово задвижване 4х4 и 7-степенен автоматик компактният кросоувър Infiniti QX30 влезе уверено в най-конкуретния сегмент на пазара на нови автомобили. В реална обстановка на всекидневно шофиране моделът защитава високите си претенции, а жизненият 4-цилиндров дизелов мотор с работен обем 2,2 л показва удивително пестеливо отношение към горивото в 56-литровия резервоар. Когато той е изцяло пълен, могат да се изминат близо 1000 км без зареждане. При спокойно шофиране средният разход пада под 6 л/100 км, което е много добър показател за луксозна кола със задвижване на четирите колела.

Още от пръв поглед Infiniti QX30 грабва окото с ефектен дизайн и прилика с по-големите модели на марката. Затова автомобилът изглежда едновременно познат, но и нов за публиката. Каросерията е оформена мускулесто и елегантно, с плавно преливащи линии. Дългият и нисък в предната си част капак на двигателя и изтеглената назад пътническа клетка придават спортно излъчване, за което допринася и снижаващият се назад покрив. Изразителните дневни LED светлини в тесните фарове са като естествено продължение на странични линии от калниците и извития капак.

Дизайнът подчертава екстравагантния и същевременно самоуверен дух на японския кросоувър с дължина 4,43 м и междуосно разстояние 2,70 м. Багажникът е сравнително голям за модел с компактни габарити и побира 430 л. При сгъване на задните облегалки товарният обем се увеличава до 1225 л, а ръбът на багажника е на височина 80 см от земята.

С отварянето на вратата се открива уютна и луксозна пътническа кабина. Седалките предлагат комфортно настаняване и са облечени в приятна на допир кожена тапицерия. Електрическите настройки на позицията им се управляват с бутони от вратата, както е при Mercedes. Това има своето обяснение във факта, че Infiniti QX30 споделя общи компоненти с Mercedes GLA – личи си по ключа и контролните прибори, както и от силовото предаване. Японският дизайн и германската техника се съчетават в един автомобил с марката Infiniti в завода в британския град Съндърланд, тъй като QX е предназначен специално за европейските потребители.

Пътниците отпред имат достатъчно място, а от позицията на седалките им зависи дали и тези отзад ще се чувстват така комфортно. Таблото, също както седалките, е облечено във висококачествена кожа. Мултимедийната инфо-навигационна система с цветен екран е разработка на Infiniti, като може да се управлява с докосване на сензорния дисплей или с контролера до скоростния лост.

Четирицилиндровият дизелов двигател с работен обем 2,2 л е свързан със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която бързо и неусетно сменя предавките. Скоростният лост е къс и наподобява на джойстик, като функцията за паркиране не се задава с него, а с бутон. Водачът може да активира спортен или икономичен режим наред със стандартния, както и да сменя предавките ръчно с лостчета от волана. Мощността от 170 к.с. и високият въртящ момент от 350 Нм правят управлението на компактния кросоувър леко и приятно. Стегнатото, граничещо със спортно окачване, улеснява взимането на завои с по-висока скорост. Двойното предаване работи в автоматичен режим – при нормални условия въртящият момент се изпраща към предния мост за по-икономично движение, но при опасност от загуба на сцепление тягата се пренасочва адаптивно там, където има нужда от нея.

 

 

Камери осигуряват панорамна видимост

Маневрирането и паркирането с Infiniti QX30 е улеснено от система от камери, която осигурява на водача панорамна гледка на 360 градуса. При включване на задна предавка на цветния дисплей се показват изображения от зоната зад автомобила и от „птичи поглед“. Сензорите генерират звукови предупреждения при приближаване до други обекти.

Неуверените водачи могат да разчитат на електронен асистент за автоматично паркиране. Той улеснява максимално тази маневра, но е необходима добра маркировка и достатъчно място.

В натоварен трафик в помощ на шофьора идва системата за четене на пътните знаци, които извеждат тяхното обозначение на дисплея пред очите му. При опасност от челен удар се активира предупреждение, което също допринася за по-безопасно пътуване.

 

 

Комфорт за дълги дистанции

Енергичният дизелов мотор с мощност 170 к.с. и 7-степенният автоматик с двоен съединител правят пътуването на къси и дълги дистанции комфортно както за водача, така и за пасажерите. Приятната возия и бързото ускорение са съчетани със стабилно пътно поведение, при което неравностите по настилката се преодоляват уверено и не смущават хората в купето. При натискане на газта Infiniti QX30 ускорява за 8,5 секунди от 0 до 100 км/ч и достига максимална скорост 215 км/ч.

В страничните огледала са вградени предупредителни светлини за обекти в мъртвата зона на видимост за водача. Радарите в автомобила разпознават и движещи се обекти. Това намалява риска от инциденти при изпреварване и престрояване. За безопасното шофиране се грижат и други системи, чиято работа често остава невидима за шофьора. При каране на дълги дистанции той може да разчита на интелигентен темпомат с регулиране на дистанцията до превозното средство отпред, както и на система с предупреждение при неволно напускане на лентата. При спиране на наклон няма опасност от потегляне назад, тъй като електронен асистент подпомага шофьора при тръгване.

Добрата шумоизолация парира звука на дизеловия мотор и пътниците в купето могат да се насладят на добрия звук от аудио системата Bose или да си приказват спокойно. В допълнение на изолацията е инсталирана система за активна неутрализация на външните шумове. Тя излъчва звукови вълни от тонколоните във вратите, които неутрализират евентуални шумове от дизеловия мотор. В резултат Infiniti QX30 разполага с много тиха и приятна за пътуване кабина.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.