Разширяват метрото до Слатина

Още 6 нови станции предстои да се пуснат до 2024 г.

Прогнозната стойност на проекта е 530 млн. лева

Предвижда се двуетажен паркинг с 230 места

Meтpoтo в Coфия да бъдe paзшиpeнo c oщe шecт мeтpocтaнции. Това предвижда обществена поръчка на Метрополитен ЕАД за изготвяне на работен проект, строителство, доставка на необходимото оборудване и въвеждане в експлоатация на участък от трета метролиния от ул. “Шипка” през “Слатина”, зала “Арена Армеец” и бул. “Цариградско шосе” след Окръжна болница.

Общата дължина на трасето е 5666 м с шест метростанции. На последната от тях, която ще е от източната страна на съществуващия пешеходен подлез под бул. “Цариградско шосе”, ще се изгради подземен двуетажен паркинг за автомобили с общо 230 паркоместа. Предложените технологии на изграждане са: за тунелните участъци - използване на тунелно-пробивна машина /ТПМ/ и Нов Австрийски тунелен метод /НАТМ/, а за метростанциите и вентилационните уредби - открит котлован с вертикално укрепване и Миланска плоча.
Предвижда се метростанциите да са със странични перони, които откъм коловозите да са с преградни остъклени стени, отварящи се синхронно с вратите на влаковете. Обществената поръчка е разделена на пет обособени позиции, става ясно още от документацията.

Отклонението от метро №3 тръгва от изпълнената вече при изграждането на трета метролиния шахта при ул. “Шипка” в зоната на Военна академия, а краят му на “Цариградско шосе” и ул. “Йерусалим”.
Разположението на метростанциите е следното: 

- МС 1 - кръстовището на ул. “Гео Милев” и ул. “Черковна”: 
- МС 2 - кръстовището на ул. “Гео Милев” и ул. “Н. Коперник”:
- МС 3 - кръстовището на ул. “Гео Милев” и ул. “Слатинска”:
- МС 4 - кръстовището на бул. “Асен Йорданов” и бул. “Шипченски проход”:
- МС 5 - Зала “Арена Армеец”:
- МС 6 на бул. “Цариградско шосе” след Окръжна болница.

Прогнозната стойност на проекта е 530 млн. лева, а срокът за изграждането - 4 години. Крайният срок за подаване на оферти е 14 април. Участъкът е предложен за финансиране по европрограма, предвижда се и значително национално финансиране.

Архитектура на обектите

Подлез води директно до „Арена Армеец“

Най-сериозен интерес предизвикаха станции 5 и 6 от бъдещето разширяване на метрополитена.

Метростанция 5 ще се намира на бул. “Асен Йорданов” срещу зала “Арена Армеец”. На ниво перон е предвиден пешеходен подлез под булеварда към спортната зала, пише в общата информация за архитектурата на обекта.

Към метростанцията не е предвиден паркинг, но югоизточният вход-изход е оформен на бул. “Асен Йорданов”, непосредствено до спирка на градския транспорт.

Ще има възможност за изграждане на подход с ескалатори към “София Тех Парк.” Северозападният вход - изход пред зала “Арена Армеец” ще оформен към нов пешеходен подлез под бул. “Асен Йорданов”.

Относно последната шеста станция от разширението на метрото в плана на обекта е записано, че тя ще се намира изцяло под локалното платно на бул. “Цариградско шосе” и ще стига до кръстовището с бул. “Йерусалим”.

Там е предвиден нов пешеходен подлез, както и връзка със съществуващия подлез. Към метростанцията е предвидено паркиране в рамките на проекта. Югоизточните входове-изходи ще са два, като единият ще е в локалното платно на 150 m от кръстовището с бул. “Йерусалим”, а другият ще е с нов пешеходен подлез от другата страна на “Цариградско шосе”.

Северозападният вход - изход е оформен изцяло към съществуващия пешеходен подлез, преминаващ под бул. “Цариградско шосе”, свързващ спирките на градския транспорт. За целта ще бъде изградена връзка на вестибюла на метростанцията с подлеза под локалното платно на бул. “Цариградско шосе”. В новата връзка са проектирани и 6 бр. търговски обекти, намиращи се в габаритите на технологичната шахта.

Коментари

Задължително поле