Фронтекс: Броят на мигрантите по източния маршрут нараства

Румен Радев: В своята командирска практика нямам нито един загубен самолет, нито един загинал летец

Децата в риск са уязвими от социалния закон Социалистите пращат текстовете в Конституционния съд

Проф. Олег Асенов: Електронната система за тол таксите ще помага срещу нерегламентирания превоз на пътници

Соцвеличия почетоха паметта на Христо Христов (снимки) 100-ина души, работили във външната търговия отбелязаха 88-ия рожден ден на бившия си министър, който почина на 16 ноември

Прокуратурата в Италия разследва Матео Салвини заради служебни полети

НЗОК отпуска безплатно по 2 лекарства за заболяване Лекари се оплакват от новия Националния рамков договор, който предстои да бъде подписан

Сидеров: Не съм част от управлението! Каракачанов има две детски мечти – да бъде министър на отбраната, другата е да измести АТАКА и Волен, която няма да се сбъдне, категоричен е партийният лидер

АПИ: 70% от българите смятат за справедливо камионите и автобусите да плащат по-високи такси

Владислав Горанов: Радев е приел ролята на опозиционен лидер, но понякога с това вреди

Доналд Тръмп нападна Грета Тунберг: Кротни се!

Разследват кардиолози за източване на Здравната каса

Брад и Анджелина ще си поделят децата за Коледа

Тома Биков: Радев е избрал ролята на президент, който разделя обществото

Кьосев против събрание, но се кандидатира

Росен Желязков: За 2020 г. са предвидени 140 млн. лв. за подвижен състав в БДЖ

Снимка: Архив

За следващата година е предвидено да бъдат инвестирани 140 млн. лв. в подвижен състав на Български държавни железници (БДЖ). Това каза министърът на транспорта Росен Желязков пред БТВ във връзка със сигнал за редовни закъснения на влаковете между София и Своге.

По думите на потърпевши всяка вечер на пътниците им се налага да стоят на гарата над час и да чакат идването на влака. През последните три месеца това явление е станало редовно.

Желязков обясни, че причината за закъсненията са недостиг на тягов състав и вагони, както и на лоша организация.

„Това ще продължи до средата на следващата година – тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем“, каза транспортният министър и добави: „Лошата организация обаче е по-сериозният проблем. Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици“.

По думите му обаче има съпротива срещу промяна на процесите. „Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер“, каза Желязков.

По думите му хоризонтът за реформа на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.

Желязков посочи, че в момента субсидията на държавата за БДЖ осигурява 80% от приходите на дружеството. Той напомни за плана на правителството да инвестира постъпленията от концесията на Летище София в БДЖ и посочи, че първоначалното плащане за въпросната концесия е 550 млн. лв.

Министърът на транспорта каза също, че има задвижен проект за удълбочаване на варненското пристанище, за да могат да идват големи кораби. „Проектът за удълбочаването на Варненския и Белославския залив е на обща стойност 350 милиона. Това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари, категоричен беше той.

„Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето“, каза още той.

„Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат. Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м и по този начин транспортът поевтинява и прави нашето пристанище по-атрактивно. В момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна“, обясни министърът на транспорта.

По отношение на повишаването на безопасността за движение по пътищата Росен Желязков посочи, че от Министерството на транспорта са заявили, че трябва да се въведе контролирана среда за провеждането на изпити за вземане на шофьорска книжка.

„В момента се изработва софтуер за теста, но и за подготовка на водачите. Много от школите експериментално вече го използват. Важно е да се преценяват уменията на младите водачи, от една страна тяхната подготовка, а от друга страна – честността на изпита. А косвеният ефект е пресичане на корупцията“, каза Росен Желязков. По думите му честността на изпита ще бъде гарантирана.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.