Сафари с Maybach

Култовата G класа на Mercedеs е офроудър екстра качество. Този модел с близо 40-годишна история е непоклатима институция в калта, пясъка, водата, камъните. Там, където другите закъсват безнадеждно, конструираният през 1979 г. като военен и специализиран автомобил джип минава. А там, където самият той спира, продължават напред най-проходимите му варианти като G 63 AMG 6x6 с три оси и G 500 4x42 с портални мостове.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Към тях се присъединява още една феноменална машина, избрана сред най-лудите коли на привършилото наскоро автоизложение в Женева. Това е Mercedes Maybach G 650 Landaulet - дълъг, висок, мощен и луксозен офроудър с подвижен покрив само над задните места. Шопът би възкликнал: „Е, такова животно нема!“ Обаче има. И е имало подобни преди години, но малцина си спомнят.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Повечето ландолети са парадни лимузини със сгъваем покрив над задните места, откъдето политически, религиозни и държавни лидери дефилират на масови събития. Джипът ландолет обаче е рядко срещано „животно“.

Запаленият ловец Ерих Хонекер, партиен и държавен ръководител на бившата ГДР, е притежавал четири такива екземпляра, изработени по поръчка срещу 1,2 милиона дойче марки от Land Rover (но без никакъв фирмен знак), за да гърми от тях по елените в горските стопанства.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Чисто новият Mercedes Maybach G 650 Landaulet може да бъде използван за същата цел, макар че предназначението му е да създава слънчево настроение под открито небе сред природата, а не да сее смърт. Тази машина е идеална за сафари и вероятно скоро ще я видим в пустинята край Дубай или на Червения площад, защото с базова цена 750 000 евро и ограничен тираж от 99 броя е по джоба само на олигарси, шейхове и богаташи от такава порода. Срещу парите си те ще гледат света отвисоко в най-скъпия Benz и получават уникален офроудър с ходовата част на G 500 4x42 - просвет 45 см, портални мостове, трансмисия с редукция, три блокируеми диференциала и 22-инчови колела с гуми 325/55.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Междуосието е увеличено с 60 см до 3,43 м, а дължината на каросерията достига 5,35 м. Цялото пространство от голямото удължаване е предназначено за комфортното настаняване на пътниците на двете кресла на втория ред. Седалките са като от първа класа в презокеански самолет - превръщат се в легла, разполагат с надуваеми въздушни камери, масажна функция, отопление и охлаждане.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Това е истински Maybach по отношение на лукса и предлага най-доброто с марката Mercedes като първокачествена кожа в различни разцветки, поставки за чаши с отопление и охлаждане, сгъваеми масички, 10-инчови монитори за забавление, подвижна преграда между просторния салон за пътниците и двете седалки отпред, автоматично отваряне и затваряне на мекия покрив.

 

 

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Който се настани на волана, става командир на батальон с 630 коня. Толкова е мощността на 6,0-литровия битурбо двигател V12, който произвежда чудовищен въртящ момент от 1000 Nm. Въпреки че тежи 3,3 тона, германският гигант ускорява за по-малко от 6 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е фиксирана по електронен път на 180 км/ч, но който изключи ограничителя, може да препуска с 250 км/ч.

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

MercedesG 650 Landaulet Press Test Drive South Africa 2017

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили