Вижте какво откри ГДБОП в бърлогата на групата за компютърни измами (СНИМКИ)

Парламентът отхвърли и 8 лв., и 1 лв. на глас за партийните субсидии

Депутат попита репортерка с какво бельо е (ВИДЕО)

Жена загина при катастрофа на Е-79 край Ребърково

Съдът на ЕС: Собствениците на апартаменти са длъжни да плащат и отоплението на общите части

Седем са кандидатите за шеф на БНР

Собственикът на „ТАД груп“ Иван Тодоров остава в ареста

България и САЩ с форум за киберсигурността Н. Пр. Херо Мустафа: След разговорите във Вашингтон отношенията са на следващо ниво

Президентът Радев: Имаме криза във водния сектор, нужна е цялостна стратегия

МЗХГ и МОН обявяват конкурс „Моето стопанство“ част от кампания „Супер фермер“

Новата Мис Плеймейт: Нямам любим, само секспартньор

Кметът на Търговище представи екипа си

МВР затяга мерките за сигурност около 8 декември

Банско вече с 80 см сняг

МВнР: Няма данни за пострадали или загинали българи при пожара в Одеса

София вече няма да е рекламен битпазар През 2020 г. летните градини на заведенията в центъра ще изглеждат по нов начин

Столичният общински съвет прие наредбата, с която се въвеждат нови правила за рекламата в София. Така градът няма да прилича на рекламен битпазар, което е сред целите на главният архитект на София Здравко Здравков.

„Промените в наредбата за рекламата са факт и това една от добрите стъпки да изчистим нашия град. Така че етажните собствености, собствениците на магазини и партерните етажи, собствениците на билбордове няма как да останат доволни, защото промяната е свързана с намаляване на рекламата, която агресивно е нахлула в града“, каза след гласуването арх. Здравков.

С новата наредба разстоянията между билбордовете се увеличават до 3 пъти. След изтичането на договорите на настоящите елементи всеки следващ, който ще бъде поставян, ще бъде съобразяван с новите отстояния.

В историческия център на София няма да има билбордове. Там изобщо няма да има реклама. Покривната реклама на пл. „Народно събрание“ постепенно трябва да изчезне.

В историческия център, обаче ще има рекламни пана от 2 квадрата по спирки, според приетите днес от СОС условия за концесията на 2600 спирки в София.

„Продажбата на реклама в конкретно тези елемент е бонусът, които се дава за да се създаде самата концесия. Така че нашето решение е намаляване на рекламата в града е в полза на увеличаване на цената на тази реклама. Нормално е когато в европейски град се гради реклама, тя да е в полза на обществото, т.е. с нея да се градят обекти като спирки“, смята Здравков.

„Подготвихме много сериозна промяна по отношение на изчистването на партерните етажи. Магазините, които досега бяха брандирани, намаляваме това брандиране до определени проценти. Те са 20% в централната част на града и до 30% в периферията. Досега нямаше регламент и затова фасадите се бяха превърнали в едни огромни рекламни банери“, каза още Здравков.

Премахват се LED- дисплеите за реклами от булевардите, за да не разсейват шофьорите. Такива екрани ще има само в пешеходни зони и няма да излъчват видео, а статично изображение.

Ще бъде създадено оперативно звено по Закона за обществените поръчки, което след изтичане на конкретните договори да премахва тези съоръжения.
Седмица-две ще имат като срок собствениците да махнат съоръжението си когато договорът им изтече, иначе го премахва дружеството.

Другата важна забрана е за фризери, грилове по тротоарите в централните зони. Фризери ще могат да бъдат разполагани само в периферията на града и то в рамките на собствените имоти.

В рамките на 4 месеца ще бъдат изготвени методически указания които да указват как да изглеждат градините на заведенията в централна зона по пешеходните пространства. След това собствениците на обектите ще имат срок една година за да се съобразят с новите изисквания.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.