МВР получи автомобили от Международната организация по миграция (СНИМКИ)

Два случая на заушка в Търговищко Заболели са жени с имунизации

Радикално лява групировка стои зад бомбената атака срещу гръцка телевизия, твърдят разследващи

Европейците пият средно по 140 халби бира годишно

Премиерът Борисов: Новият участък от „Струма“ ще облекчи значително трафика по един от най-натоварените маршрути на Балканите

Цвета Караянчева връчи на доц. д-р Бони Петрунова наградата „Чудесата на България“ в категория „Археолог на годината“

Пак измамиха жена от Попово да даде пари на престъпници 2500 лв. оставила жертвата пред вратата си

В МВР се събира щаб във връзка с усложнената зимна обстановка

Изгоряха колите на двама ключови свидетели по „Суджукгейт“

Пожарникар ранен при гасене

Съвместно патрулиране от три европейски страни отново в Банско

С цветна програма бе открита Работилницата на Дядо Коледа в Благоевград

Вицепремиер и министър раздадоха подаръци на деца в Монтана

Социална кухня бе открита в двора на столичния храм „Св.Св. Кирил и Методий“ (СНИМКИ) Ще работи до Великден

Фалстарт на сайта за електронни винетки Недостъпна е формата за конвертиране от хартиен стикер

София ще има водородни автобуси след 3 години От "Московска 33" целят до 1 година рейсовете да са на средна възраст 6 години

Барт Биебуйк - изпълнителен директор на Съвместното предприятие „Горивни клетки и водород“ и столичният кмет Йорданка Фандъкова участваха в среща на високо ниво по въпросите на водорода.

Най-мръсният въздух в столицата е около „Цариградско шосе“

След 3-4 години в София може да се движат водородни автобуси, смята столичният кмет Йорданка Фандъкова. София беше домакин на среща на високо ниво на тема „Екологична енергия с горивни клетки и водород“, в която кметът участва.

„Проявяваме интерес към тестване на водороден автобус. Ако имаме подкрепата на Европейската комисия, а ние получихме такова уверение, да можем да купим заедно с останалите страни от региона, няколко водородни автобуса и да изградим станция за тях“, обясни кметът.

„Изпълняваме амбициозна програма за подмяна на средствата за градски транспорт с по-екологични“, посочи Фандъкова. От „Московска“ 33 разширяват софийското метро, подменени са 90% от тролеите в столицата. За 3 г. са подменени и над 50% от автобусите, като общината се отказа от дизеловите и наблегна на газовите. До 1-2 г. рейсовете в София ще са на средна възраст 6-7 г. През октомври пристигат първите 20 електробуса. Подготвена е процедура за купуване на още 30. „Моето желание е да подходя по същия начин и към водородните автобуси – те обаче са два пъти по-скъпи от електробусите. Надявам се и на европейска подкрепа, защото ние все още можем да имаме много малка част от тези превозни средства“, каза Фандъкова.

Eвродепутатът Петър Курумбашев изрази мнение по време на конференцията, че Източна Европа може да бъде център в развитието на изследванията в областта на водорода и София може да има централна роля. „Важно е научните изследвания да бъдат държавно финансирани, въпреки че не винаги виждаме веднага тяхната полезност“, подчерта образователният министър Красимир Вълчев.

Междувременно проф. Иван Недков от Института по електроника към БАН обяви изводи, които гласят, че най-силно замърсеният въздух в София е в района на бул.“Цариградско шосе“, около „Орлов мост“ и Софийския университет.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.