Силно земетресение е усетено край остров Крит

Шофьорка отнесе пешеходец на улица в Лом

Мегз: Майка ми ме научи да готвя едва на 28

Министър-председателят се срещна с Йенс Столтенберг (ВИДЕО)

Заловиха крадец, атакувал офиси на Летище Бургас

Горя изоставена къща в центъра на Бургас

Премиерът Борисов пристигна в Брюксел

Русия експулсира двама германски дипломати

Крис Дженър ще подари ботокс на дъщерите си за Коледа

Директорката на яслата, разследвана за насилие над дете: Тези кръвонасядания може да са получени навсякъде

УМБАЛ „Св. Марина“ – Варна въведе иновативно лечение за пациенти с напреднала болест на Паркинсон

Сгодена ли е Глория? (СНИМКА) Феновете й са убедени, че предстои сватбагло

В Поморие излязоха попчетата

Омбудсманът Диана Ковачева: Липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на шофьорите

Общинската избирателна комисия решава до седмица дали ще остане на поста си кметът на Благоевград

София ще има водородни автобуси след 3 години От "Московска 33" целят до 1 година рейсовете да са на средна възраст 6 години

Барт Биебуйк – изпълнителен директор на Съвместното предприятие „Горивни клетки и водород“ и столичният кмет Йорданка Фандъкова участваха в среща на високо ниво по въпросите на водорода.

Най-мръсният въздух в столицата е около „Цариградско шосе“

След 3-4 години в София може да се движат водородни автобуси, смята столичният кмет Йорданка Фандъкова. София беше домакин на среща на високо ниво на тема „Екологична енергия с горивни клетки и водород“, в която кметът участва.

„Проявяваме интерес към тестване на водороден автобус. Ако имаме подкрепата на Европейската комисия, а ние получихме такова уверение, да можем да купим заедно с останалите страни от региона, няколко водородни автобуса и да изградим станция за тях“, обясни кметът.

„Изпълняваме амбициозна програма за подмяна на средствата за градски транспорт с по-екологични“, посочи Фандъкова. От „Московска“ 33 разширяват софийското метро, подменени са 90% от тролеите в столицата. За 3 г. са подменени и над 50% от автобусите, като общината се отказа от дизеловите и наблегна на газовите. До 1-2 г. рейсовете в София ще са на средна възраст 6-7 г. През октомври пристигат първите 20 електробуса. Подготвена е процедура за купуване на още 30. „Моето желание е да подходя по същия начин и към водородните автобуси – те обаче са два пъти по-скъпи от електробусите. Надявам се и на европейска подкрепа, защото ние все още можем да имаме много малка част от тези превозни средства“, каза Фандъкова.

Eвродепутатът Петър Курумбашев изрази мнение по време на конференцията, че Източна Европа може да бъде център в развитието на изследванията в областта на водорода и София може да има централна роля. „Важно е научните изследвания да бъдат държавно финансирани, въпреки че не винаги виждаме веднага тяхната полезност“, подчерта образователният министър Красимир Вълчев.

Междувременно проф. Иван Недков от Института по електроника към БАН обяви изводи, които гласят, че най-силно замърсеният въздух в София е в района на бул.“Цариградско шосе“, около „Орлов мост“ и Софийския университет.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.