На 14 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 14.10.2019

Три пожара горят край хълма Трапезица в Търново

Отиде си Милчо Левиев – съвременният гений в джаза Легендарният музикант, аранжор и пианист донася световна слава на България

Турция засилва офанзивата в Сирия (ИНФОГРАФИКА)

Пол Маккартни често сънува Джон Ленън

Чакаме чернокопа да дойде от Румъния Морето край Варна е пълно със сафрид

Борисов: Борбата с тероризма и радикализма на Балканите и в Европа ще бъде основна тема по процеса „Акаба“

Ивайло Иванов: Убитата в „Младост” е разстреляна от свой познат

Българка има най-ниския глас на планетата Марияна Павлова отдавна мечтаела за рекорда

Генералният консул на България в Чикаго Иван Анчев: Задържан е убиецът на четиримата жертви

Частните уроци поскъпнаха двойно Над 2800 лева излиза подготовката на седмокласник

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 14 октомври 2019

Опозицията на Орбан се цели в Будапеща

Съдът на ЕС подкрепя колите с десен волан

Забраната за автомобили с десен волан е постановена в период, през който Великобритания е част от ЕС. Но дори и след Брекзит, този принцип ще продължи да действа, тъй като ляво в движение има и в друга страна членка – Кипър, обясниха запознати с казуса пред “Труд”.

Полша и Литва са осъдени през 2014 г. в Люксембург, защото са ги забранили

Не противоречат на директива от 2007 г.

Съдът на Европейския съюз в Люксембург е решил дело в полза на собствениците на автомобили с десен волан срещу две държави, които са се опитали да го забранят, или да принудят преместването на кормилото от ляво. Това са Полша и Литва, а процесът се е водил през 2014 г. Това припомниха експерти пред “Труд”, който първи писа за идеята на министерството на транспорта да въведе и у нас тази забрана.

Миналия петък бе пуснат за обществено обсъждане проект на Закон за пътните превозни средства. В него (чл. 37, т.13) е записано, че в България следва да се отказва регистрация на коли, микробуси и камиони “с ляво движение”. Никъде в мотивите на законопроекта не пише защо, а другият абсурд е, че забраната не се отнася до автобуси. Ако идеята на авторите – анонимна работна група от КАТ и бившата ДАИ, е била да се осигури повече безопасност на пътя, те се забравили за автобусите, които возят пътници и при катастрофи с тях жертвите са двуцифрени числа.

Съдиите от Люксембург са заключили, че изискванията на Полша и Литва са нарушение на правото за свободно движение на стоки и противоречат на директива 46/2007 на ЕС. Освен това обръщането на волана от десен в ляв в някои случаи може да струва на собственика половината от стойността на самия автомобил.

“Подобна мярка надхвърля необходимото за осигуряване на безопасността на движение по пътищата”, пишат магистратите в решението си, с което двете страни от ЕС са осъдени да се откажат от забраната и да платят разноските по делото.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.