Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Елчин Сангу е в творчески отпуск

Убивай българи – Калпакчиев е насреща Хелзинкският комитет помогнал за освобождаването на Полфрийман

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Бащата на Полфрийман: Надявам се да се върне колкото се може по-скоро

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Топ 10 на най-проспериращите пилоти във „Формула 1“

След първата половина от сезона във „Формула 1“ правим равносметка на най-проспериращите 10 пилоти до момента. Оценките им са съобразно спечелените точки от всеки старт, които сформират и средната.

Всъщност преди началото на сезона се очакваше битката между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел да продължи, но техническите проблеми на „Ферари“, а и грешките на самия германец не позволиха тези прогнози да се сбъднат. Но няма как да наречем състезанията досега „скучни“, имайки предвид впечатляващите изяви на дебютантите, на Макс Верстапен, а и разбира се, на преобразения Даниил Квят.

10 Валтери Ботас (85 точки, оценка – 7,1)

Ботас ударно започна сезона – спечели Гран при на Австралия, а след това и на Азербайджан. Изглеждаше, че ще стане сериозна заплаха за Люис Хамилтън. Дори на моменти декларира, че е дошъл в „Мерцедес“ да се бори за титла. Но оттогава не е спечелил нито едно състезание и отстъпва на съотборника си с 60 точки (т.е. в най-добрия случай може да го настигне чак в Сочи).
Грешката му в Германия няма да бъде решаваща при преговорите му за нов договор, но посредствените му състезания, далеч зад Хамилтън – могат.

9 Александър Албон (86,5 т., 7,2)

Албон имаше труден дебют – излиташе от трасето, правеше грешки, но в крайна сметка добре се спряваше с атаките и направи цяла серия от нелоши състезания. Тайландецът е с равен брой точки с Даниил Квят в квалификациите, има и 16 точки в шампионата – само точка по-малко от Нико Хюлкенберг (“Рено”). Никак не е зле – дори му стигна да премине от „Торо Росо“ в „Ред Бул“. Още повече, че Албон е най-слабият сред дебютантите в тази класация.

8. Даниил Квят (86,5 т.; 7,2)

След година почивка руснакът изглежда по-сигурен и спокоен – това наистина е най-добрата версия на Даниил Квят. В първите състезания пилотът на „Торо Росо“ изпита проблеми, и то големи, имайки предвид онова кошмарно наказание в Китай. Но това само направи Квят още по-силен. Не винаги успява да си направи добро състезанието и често му се налага да компенсира с добър пилотаж. Големият успех за Квят: демонстрира, че на мястото на Пиер Гасли в „Ред Бул“ би бил доста по ефективен. Но от тима не взеха руснака.

7. Джордж Ръсел (87 т., 7,3)

На шампиона във „Формула 2“ му провървя, но и не съвсем. От една страна той има най-лошият болид в първенството, а от друга – най-удобният съотборник – Роберт Кубица. Сериозни грешки британецът не е допускал и на всяко състезание кара на макс. Но заради посредственото ниво, та дори и повече на „Уилямс“, това не е достатъчно да влезе в топ 10. Така или иначе при Ръсел няма издънки, както и впечатляващи изяви до момента.

6. Кими Райконен (88,5 т.; 7,4)

В спокойната атмосфера на „Алфа Ромео“ финландският ветеран отново напомни за себе си
и за победите в „Лотус“ с 6-годишна давност. Сега не му се налага да мечтае за победи, но когато техниката позволява, Кими дава резултати. И ако вторият пилот носеше толкова точки на отбора, колкото Райконен, то „Алфа Ромео“ би бил на пето място при конструктурите, преди „Торо Росо“ и „Рено“.

5. Ландо Норис (89 т., 7,4)

От всички дебютанти най-добрият болид се падна на Ландо Норис. И британецът не разочарова. В квалификациите пилотът на „Макларън“ побеждава съотборника си Карлос Сайнц с 8:4, а в състезанията редовно води битка в първата десетица и два пъти финишира на шесто място. Като цяло, независимо от огромната разлика в опита, Норис изглежда доста по-авторитетно на фона на Сайнц.

4. Шарл Льоклер (89,5 т., 7,5)

Шарл Льоклер се вписа идеално във „Ферари“. Още в първия старт за „скудерията“ пресира съотборника си Себастиан Фетел, а после за малко да спечели втория. Всички знаеха, че момчето от Монако е талантливо. И въпреки младостта си, вече води битки за победата. Случва се да допуска грешки – и в Баку, и на „Хокенхайм“, но е готов да си признае и да продължи. И с всяка изминала година ще става все по-добър.

3. Карлос Сайнц (93,5 т.; 7,8)

Испанецът е голямото откритие на сезон 2019. Да, той и преди изглеждаше добре в „Торо Росо“ и „Рено“, но сега в „Макларън“ истински разкри възможностите си. В паузата Сайнц се оттегли като едноличен лидер на групата на средняците, но в първенството „диша във врата“ на Пиер Гасли и има всички шансове да изпревари французина. В квалификациите обаче Карлос не успява, както и преди. Миналата година отстъпваше на Нико Хюлкенберг, а сега на Ландо Норис.

2. Люис Хамилтън (93,5 т.; 7,8)

Този сезон световният шампион изпреварва с повече от 60 точки втория в класирането. И дори е трудно да си спомним кога за последно лидер е имал такъв убедителен аванс в класирането в паузата на сезона. Случвало се е Хамилтън да загуби от Ботас в квалификациите, но винаги е събирал максимален брой точки в условията на умерен риск.
Всъщност може да се каже, че конкурентите на британеца се самоотстраниха. Освен излитането му от „Хокенхайм“, други претенции към Люис едва ли може да има. Предстоят още 9 старта, а в името на шампиона вече почти никой не се и съмнява.

1. Макс Верстапен (104 т.; 8,7)

Верстапен засега е убедително най-проспериращият пилот за 2019-а. И не става дума само две победи, например, или няколко впечатляващи битки на пистата, а за това, че всичките 12 старта до момента той не загуби нито една точка по своя вина. Всеки път взима максимума. Верстапен е само на 21 години, кара не най-добрият болид в първенството, но именно той все по-често става основна заплаха за Хамилтън. А в падока постоянно вървят слухове за желанието на Лудия Макс да премине в „Мерцедес“ или „Ферари“, тъй като „Ред Бул“ засега трудно се конкурира с тях. Но последните събития показват, че да се откаже от целта си – да стане най-младият шампион с „Ред Бул“ – засега е рано. Фетел е печелил титлата, когато бе на 23 г., 4 месеца и 11 дни., така че Макс има време до края на сезон 2020.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.