Съпругата на Нетаняху е призната за виновна в злоупотреба с обществени средства

Британците смятат, че Борис Джонсън е най-силният кандидат за премиер Данните са от социологически проучвания, публикувани във вестниците „Сънди Таймс“ и „Сън“

Спецпрокуратурата поиска задържане под стража на служителя на МВР, задържан с половин тон нелегален тютюн

Камери вместо огледала В електрическата Honda водачът избира дали да вижда нормално или широкоъгълно изображение

Българската попара влезе в класация на Си Ен Ен за екзотични закуски

Българско кисело мляко по японски Котоошу – рекламно лице на продукта

Самолет излезе от пистата на летище в САЩ Няколко души са пострадали при инцидента

Жан-Пол Белмондо целувал най-красивите жени След тежък инсулт през 2001-а успява отново да възвърне говора си

Делегатите на Конгреса на БСП няма да обсъждат промени в Устава на партията

Служител на МВР обвинен за участие в престъпната група за производство и разпространение на тютюн за пушене (ВИДЕО)

Прага – позната и винаги изненадваща Чешката столица заслужено има славата на град на изкуствата

Цветна кухня за естети

Корнелия Нинова оттегли оставката си Председателят на БСП: Още не съм умряла, и наследството ми не е открито

Мирослав Найденов: Трябва да се направи проверка и на консултантите по проектите на къщите за гости

Битките за коса в елита на спорта

Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани

Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира пред БТВ Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.

„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.

Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.

И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.

Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.

Според Тодоров трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.

Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.

Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.

Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си.

Сега ще има наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.