Дневен хороскоп на Алена за сряда, 16.10.2019

На 16 октомври 2019 да почерпят

Кървавите сълзи на Арлекин „Жокер“ е чудовищен и талантлив филмов калейдоскоп, в който въобще няма морал

7 души загинаха, след като хеликоптер се разби в Афганистан

Тръмп поиска край на офанзивата в Сирия (обзор) Вашингтон обяви наказателни тарифи за Анкара

Красимир Балъков: Поднасям своите извинения на английските футболисти

Шефът на съдиите и още четирима от БФС задържани за разпит

Сделки за милиарди сключиха Москва и Рияд Най-важното споразумение - за стабилизиране на цените на петрола

Пациент сам си избра сърдечната клапа Екип на проф. Иво Петров направи първата имплантация на MyVal

Убиецът Полфрийман излeзe от изолатора в Бусманци (обзор)

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 16 октомври 2019

Защо чакахме досега?

Джок Полфрийман напусна центъра в Бусманци

20 млн. евро са нужни за повече чартъри

Петима пияни шофьори хванаха за една нощ в Сливен

Трайчо Трайков за новия завод на „Фолксваген“: Очертава се решение, което не е в наша полза

Трайчо Трайков

„Не искам да влизам в ролята на врачка, но се очертава решение, което не е в наша полза“, заяви Трайчо Трайков за позиционирането на новия завод на „Фолксваген“ пред БТВ. Компанията избира къде да изгради новия си завод между Турция и България, но според публикации в германската преса югоизточната ни съседка ще бъде предпочетена. Ако бъде взето неблагоприятно за страната ни решение, трябва да се направи анализ на всички стъпки, които са били предприет от участниците в процеса от наша страна, защото „институционалната памет се губи“, заяви Трайков.

Бившият икономически министър отбеляза, че по време на преговорите с „Фолксваген“ в опита им да бъдат привлечени се наблюдават и положителни процеси като взаимодействието между общинската и държавната администрация, което досега е било „невиждано“. Не могат да се пренебрегват обаче и дългогодишните неудачни политики, които са довели до това състояние на образователната система, която не произвежда качествени кадри за бизнеса или липсата на инфраструктура по т. нар. „Северен коридор“ от Кулата към Хамбург, смята Трайков.

Общата среда в една държава също е важна, но гиганти като „Фолксваген“ могат да се договорят с всяко правителство, докато малките компании са по-уязвими от корупционни практики, смята икономистът. „Допълнителните бонбончета“ от страните кандидати също са от значение, отбеляза Трайков по повод информациите, че Турция ще поръча коли на „Фолксваген“ за своята администрация.

„Когато бях министър, исках да се въведат общи преференции за компании, които избират да правят производството си в ЕС“, разкри икономистът, според когото трябва да има такива стимули. Спешни реформи трябва да има и в енергийния сектор, смята Трайков, който коментира и недоволството на бизнеса от НЕК. Количествата ток, който се търгуват на енергийната борса у нас, са малки има само трима държавни играчи и това води до прекалено високи цени за бизнеса, отбеляза Трайков. Обединението със съседни пазари е една от мерките, които ще подобрят положението на енергийната борса.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.