На 20 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 20.01.2020

Властелинът на екрана 100 г. от рождението на гения на киното Федерико Фелини

Предотвратиха опит за бягство от затвор край Амстердам

Филтрите за комини дават чист въздух на София Ефективността им е 80% и се усеща веднага. 100 устройства са спестили 1.5 тона вредни емисии за по-малко от година, предстои монтажът на общо 2000

Водата за Перник – без риск за София Вместо да източват язовира, ще захранват града

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 януари 2020

Емил Димитров: Да се прекара водата от „Мало Бучино“ до Перник е едно изключително голямо начинание

За демократите обвиненията срещу Тръмп са неоспорими Президентът играе голф във Флорида

Купуваме летни ваканции у нас с 40 на сто намаление

АТАКА с 5 въпроса към БСП за вота на недоверие

Тенис под дима от пожарите

Повече пари за реклама на наше вино в Китай Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Путин се похвали с напредък по Либия Конференция в Берлин събра над 10 световни лидери

Светлинно шоу и реч на Джонсън в чест на Брекзит На 31 януари ще бъде пусната и специална монета

Търновци посочиха велосипеди и градски транспорт като приоритети на новия генерален план за движението

Обществено обсъждане на предварителния проект на нов генерален план за организация на движението във Велико Търново събра десетки граждани и заинтересовани лица. Близо два часа продължи дискусията относно основните принципи и стратегически цели, които следва да бъдат заложени.

Форумът бе открит от заместник-кмета на старопрестолния град проф. Георги Камарашев. Той подчерта, че генералният план за организация на движението е стратегически документ, който ще очертае посоката за поне 20 години напред. Именно заради това проектантите са съобразили разработката с динамичната среда и влиянието, което ще имат върху трафика строителството на автомагистрала „Хемус“ и на бъдещия високоскоростен път Русе – Велико Търново, Северният пътен възел, оформянето на нова индустриална зона в посока с. Момин сбор. Акцент бе поставен и върху признанието на Велико Търново за историческа и духовна столица, чийто бъдещ статут и свързаните с него мерки ще доведат до още по-силен ръст на туризма.

Разностранни бяха мненията, дадени от великотърновци. Сред основните приоритети хората посочиха развитието на градския транспорт, обхващането на индустриалните райони, зоните за спорт и отдих като парк „Света гора“, обособяването на общи пресечни точки – хъбове, където да се правят лесни връзки между градски и крайградски линии.

Обособяването на пешеходни и споделени зони също се оказа желано от великотърновци. Общественикът и издател Нейко Генчев предложи Старият град да бъде обособен като споделено пространство за пешеходци, велосипедисти, електрически автомобили и обществен транспорт, като се осигурят съответните връзки с централната и новата част на В. Търново. Преобладаващи бяха и мненията за обособяване на велоалеи в новата част на града.

Проектантите д-р инж. Христо Грозданов и Кирил Станчев коментираха, че пешеходното движение също е заложено в концепцията. Вече се работи по симулации на различни варианти, които ще бъдат представени при завършването на предварителния проект заедно с останалите набелязани мерки – промяна на посоките на движение на определени улици и системи от улици, на зони за паркиране, реорганизация на кръстовища, обстоен анализ на ефективността на настоящите маршрути на градския транспорт. Проектантите оцениха като много добри и целесъобразни дейностите, които ще бъдат реализирани с проекта на Община Велико Търново за интегриран градски транспорт. Заложените два буферни паркинга, както и проектирането на още два обекта от този тип получиха широко одобрение от страна на аудиторията.

Предварителната разработка на нов генерален план за организация на движението ще бъде внесен за разглеждане в Общинския съвет в началото на следващата година. Всички отправени от великотърновци мнения ще бъдат разгледани детайлно. След приемането на предварителния проект се пристъпва към разработване на окончателен вариант, за което срокът е четири месеца.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.