Цар и княз валидираха картичка Инициативата е на Румен Петков

Момиче почина в гимназия в Димитровград Трагичният инцидент е станал в час по физическо

Михаил Касабов – президент до конгрес

БАБХ изтегли от пазара над 250 кг пушена риба от Румъния, заразена с листерия

Веселин Марешки оправдан на първа инстанция за изнудване и заплахи Приятели на ищеца окупираха съда с плакати и викове "Мафия" и "Продажници"

Скандален италианец: Със сър Алекс уговорихме мач, дадох му „Ролекс“

Изоставиха бебе пред петричката болница

Енергийният министър инспектира нова инфраструктура за стъкларските заводи в Търговище

Експлозия в джамия в Афганистан уби най-малко 28 души и рани десетки

Димитър Радев: Решението за еврото е стратегическо, а не конюнктурно

Камери спряха грабежите в Слънчев бряг Над 300 покриват 80% от територията на най-големия курорт у нас

Япония премахна забраната за внос на българско пилешко

БНБ пуска нова банкнота от 50 лева с нови защитни елементи Влиза в обращение от 1 ноември тази година

Фандъкова – машинист на първия метровлак от третата линия (СНИМКИ)

Столичният кмет Йорданка Фандъкова показа първия пристигнал у нас влак, предвиден за третата метролиния, която в момента се строи. Кметът дори седна на мястото на машиниста. Влаковете на фирма Siemens, които ще пристигнат у нас, са 20.

Те ще могат да се движат без машинист, но за целта трябва да бъде използван специален софтуер. На първо време влаковете ще се движат с машинист, но при липса на кадри ще могат и без. Дори при тази опция трябва във влака да има отговорно лице. Метроспирките ще бъдат обезопасени със специални прегради. Целта е и безопасност на пътниците, и предотвратяване на случаи, в които хора се хвърлят пред влака. На една от спирките днес бе предотвратен подобен инцидент, съобщи шефът на столичния метрополитен Стоян Братоев.

Влаковете нямат камери в тях, а такива на вратите. Нямат и рампи, защото подът е нисък и удобен и няма нужда от тях, смята Братоев. В самите мотриси има специални места за хора с увреждания. Един от новите влакове струва над 5 млн. евро. Вторият от тях идва на 16 юни, а третият-на 2 август. Всички 20 влака трябва да пристигнат до края на февруари 2019 г. Новото метродепо в „Земляне“ е готово на 75%. Очаква се то да е готово до края на годината.

„На първият етап от 8-те километра и първите 8 метростанции на третата линия изпълнението е около 70%, като над 3 км. от тунелите вече са прокопани от тунелопробивната машина. Тя тръгва към станцията на бул. „Патриарх Евтимий“. Работи се в срок. Пусковият срок на първия етап от 8 км. и 8 метростанции е есента на следващата година. Вторият етап е 4 км., които се изграждат до Околовръстният път и „Горна баня“ ще са готови в началото на 2020 г. Тази отсечка от третата линия ще обслужва 130 хил. пътници на ден“, съобщи Фандъкова. Третата линия ще спести 11 хил. т. вредни газове годишно. С въвеждането й по софийските улици дневно ще се движат 14 хиляди коли по-малко.

Ул. „Житница“ при метродепото ще бъде изцяло обновена следващото лято.

По-късно Фандъкова и Братоев инспектираха строящата се станция на метрото на кръстовището на бул. „България“ и бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“. На метростанция бул. „България“ вече започна монтирането на релсовия път. До септември ще бъдат монтиани 2 км. релси от кв.“ Красно село“ до Медицинска академия.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.