„Интер“ взе своето в Разград и с помощта и на ВАР

Златото със 7-годишен рекорд

Спряха движението на тирове по АМ „Хемус“ при км 34, в посока Варна

Божинов започва на чисто в Италия

Google пусна новата версия на Android

Български тираджия опитал да подкупи италиански полицаи с ракия и суджук

Разследват само две къщи за гости в Еленския Балкан Собствениците ползвали 600 000 лева европари не по предназначение

Лондонската полиция: Атаката в джамията не е тероризъм

До 10 980 лв. заплата за шеф в държавна фирма Годишните бонуси ще бъдат до около 40 хил. лв.

Шефът на спортния тотализатор: Бяхме пред катастрофа заради игрите на Божков Няма да бъдем по-слаби, нито в дизайн, нито в класата на игрите, обеща Дамян Дамянов

БСП-София ще отбележи Деня на защитника на Отечеството с поднасяне на венци и цветя на два паметника

Джулиан Асанж моли Франция за политическо убежище

Фирмите ще тестват софтуера за продажби

Турция провежда операция срещу сирийските сили в Идлиб

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 21 февруари 2020

Фандъкова предлага: 1150 лв. заплата за шофьори и ватмани в София (обзор)

От 100 лв. ще са бонусите за добре свършена работа

Община и синдикати преговарят за 3-годишна програма за увеличение на възнаграждението

Основната заплата на шофьори и ватмани в столичния градски транспорт да се увеличи на 1150 лв., предлага кметът на София Йорданка Фандъкова. Целта на мерките е да се привлекат нови водачи в градския транспорт и да се задържат на работа назначените.

В момента не достигат 251 от общо около 2000 водачи. Транспортната комисия в Столичния общински съвет днес одобри доклада на кмета, и ако съветът го приеме утре, градската управа ще отпусне 5,3 млн. лв. от бюджета си за реализирането му. В момента основната заплата на ватманите в София е 1045 лв., а при шофьорите тя е между 940 лв. и 962 лв.

Като първа стъпка заплатите на шофьорите ще се изравнят с тези на ватманите. Изравняват се и системите за допълнително стимулиране на водачите в двете дружества – 100 лв. бонус за добре свършена работа и в двете дружества. „Втората стъпка е увеличение от 10% на вече изравнената основна заплата от 1045 лв. на водачите и в двете дружества. Това означава основна заплата от 1150 лв. от 1 април 2019 г.“, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите й, от 1 април средната брутна заплата без никакъв извънреден труд става над 1800 лв. „Като от извънреден труд в рамките на позволените по закон 15 часа се получават допълнително около 200 лв“, каза още кметът.

Положеният извънреден труд в „Столичен електротранспорт“ през януари е средно 28,7 часа, през февруари пада на 23 часа. В „Столичен автотранспорт“ – през януари положеният извънреден труд е средно 28,4 часа, а през февруари пада на 25,6 часа. „Въпреки спада тези часове са над месечните норми. Директорите и на двете дружества имат предписания от Инспекцията по труда и работят за поетапно намаляване на извънредния труд, но е факт, че без нови шофьори задачата – да запазим броя курсове и да приведем извънредни труд в границите от 15 часа на месец не е решима“, каза Фандъкова.

„Припомням, че това ще е второто увеличение в рамките на годината, след като от 1 февруари увеличихме заплатите на всички служители на 4-те транспортни дружества с 10%“, обясни кметът.

Увеличенията на заплатите и бонусите на шофьорите няма да доведат до поскъпване на превозните документи, увери столичният зам.-кмет Дончо Барбалов.

Присъствалите на транспортната комисия шофьори поискаха основна заплата от 1250 лв., за което настояха и от БСП-София. „Забелязваме, че исканията им се променят, защото първоначалните искания бяха за 40% увеличение за шофьорите, 20% на други работещи и 10% на трети, което би струвало 28 млн. лв. на годишна база“, каза Барбалов. Някои от събралите се пред общината шофьори обясиха пред „Труд“, че ще продължат с протестите, но биха били доволни от въвеждането на 3-годишна програма за увеличение на заплатите на всички работещи с минимум 10% на година. По темата текат преговори между община и синдикати.

„Поела съм ангажимент към синдикатите и шофьорите за подобряване на условията на труд – в това число са тоалетните на крайни станции, общежитие за нови шофьори, мерки за допълнителна сигурност на водачите по време на работа и контрол върху бус-лентите“, съобщи още Фандъкова.

Лидерът на БСП-София Калоян Паргов даде своя коментар по темата: „На заседанието на Комисията по транспрот се въздържахме от подкрепа на Доклада на кмета Фандъкова, защото не чух да са удовлетворени от предложенията в него работещите, които ни потърсиха за помощ от името на всичките над 1200 протестиращи. Но ако на сесията в четвъртък, Общинският съвет потвърди приетото от Комисията по транспорт решение при актуализацията на бюджета на СО на 6-месечието и на 9-месечието да бъдат отделени средства за ново увеличение на заплатите и основните да стигнат до 1250 лева, БСП ще подкрепи Доклада на кмета. При това положение ние ще смятаме, че този Доклад е първа стъпка, която със сигурност ще доведе след себе си и втора в рамките на този политически ангажимент и воля, които поехме“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.