„Фейсбук“ и „Туитър“ срещу изборните измами в Европа

Компаниите “Фейсбук” и “Туитър” обявиха въвеждането в Европа на нови инструменти на интернет страниците си, които да позволяват на потребителите да разпознават реклами, свързани с насочени политически послания в предизборни кампании, предаде Ройтерс.

Новите протоколи вече бяха въведени от “Туитър” по време на междинните избори за Конгрес на САЩ през ноември 2018 г., а сега вече и потребителите в Европа ще могат да проверяват кой стои зад съобщенията, публикации и лозунгите, на които стават обект. Съгласно новите параметри в “Тиутър” всеки участник в политическа кампания - кандидат или организация, ще трябва да разполага със сертификат за регистрация, който да го легитимира като рекламодател.

Мерките ще бъдат активни от 11 март. Конкурентите им от “Фейсбук” още преди месеци обявиха създаването на подобна платформа - whotargets.me. Датата на лансирането й на български език още не е обявена.

Коментари

Задължително поле