Трети мач без гол за ЦСКА

Борисов се срещна с външния министър на Саудитска Арабия (ВИДЕО) Има възможност България да бъде регионален център за газоразпределение на Балканите, заяви премиерът

Музеят събра 8000 лева за реставрация на икони

Светофарна сигнализация в Стара Загора избягва конфликти между пешеходци и шофьори

Професионални риболовци искат строги наказания за фирми, нанасящи щети на екосистемите Настояват риболовният билет да поскъпне с 5 лева

Васил Божков: Държавният апарат работи срещу собствените си закони, в опит да унищожи частен бизнес и ПФК „Левски“

Председателят на Асоциацията на заведенията: Протестът ни беше политически яхнат

Ашли с гурбетчийска песен Режисьор на видеоклипа е Ненчо Касъмов, сниман е в Сандански и Мелник

Германия спира производството на електроенергия от въглища до 2038 г.

МЗХГ стартира информационна кампания за директните плащания през 2020 г.

Томислав Дончев: България може да служи като пример за усвояването на евросредства по кохезионната политика

Пастир попалил имущество за над 50 000 лева, за да отмъсти на работодателя си

България се представя като ловна дестинация на изложение в Дортмунд

Д-р Полина Карастоянова: Политизирането на теми от дневния ред на туристическия сектор е абсолютно неприемливо

Председателят на комисията по хазарта е задържан за 24 часа 18 човека са били отведени на разпит

Формула 1 на ток? Не и в този век

В последно време екоактивизмът е навсякъде и Формула 1 не може да остане встрани от този процес. Това е най-замърсяващият спорт на света – като емисиите от състезателните коли са само малка част от „въглеродния отпечатък“, който дават кралските гонки.
Може би затова президентът на Световната автомобилна федерация (ФИА) Жан Тод наскоро заговори, че е възможно най-престижният автомобилен спорт да премине на ток. Вече има едни подобни серии – Формула Е, които залагат на по-непретенциозен подход към състезанията – сходни автомобили и градски трасета. За да се докоснат до еко темата, носеща сериозен пиар, към гонките с електромобили се присъединиха производители като „Ауди“, „БМВ“, „Нисан“, „Джагуар“, а отскоро част от шампионата са „Порше“ и „Мерцедес“.
И все пак пълното щастие, когато край пистите няма да има рев на двигатели и мирис на бензин явно е прекалено далеч. Формула 1 запазва сегашните хибридни двигатели V6 и след 2021-а. А Жан Тод не вижда начин това да се промени скоро.
„В момента не мога да си представя електромобил, който ускорява до 300 км/ч на нашите писти – смята президентът на ФИА. – Ще изминат десетилетия преди да бъда разработена такава, ако изобщо подобен проект се увенчае с успех. Може би правилният ход за нас ще е да намерим по-екологично гориво.“
Анди Коуел, шефът на отдела за производство на двигатели в „Мерцедес“, е на същото мнение по отношение на електродвигателите.
„Ако говорим за литиево-йонни батерии, наистина можем да отпишем електромобилите в близките десетилетия – смята инженерът. – Но ако говорим за гориво от водород, колите ще трябва да са огромни и много тежки. Изобщо няма да приличат на сегашните във Формула 1.“

Чейс Кери:
Нека запазим връзката със серийните коли

Формула 1 трябва да остане сцена, на която автомобилните производители репетират решения, които впоследствие стават част от серийните коли, смята шефът на спорта Чейс Кери. Шефът на спорта не е склонен да жертва двигателите с вътрешно горене, въпреки скорошните си твърдения, че Формула 1 ще стане „въглеродно неутрална“ до 2030-а.
„Мисля, че усъвършенстването на сегашните хибридни двигатели е най-важната ни мисия в момента – смята Кери. – Те помагат на милиарди коли да са по-щадящи към природата. Двигателите с вътрешно горене ще са сред нас още дълги години и трябва да помислим за това.“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.