ГЕРБ и БСП не се разбраха за машините

Ананиев: Взимате отпуска по време на карантината за коронавируса

Бургазлии защитават книжарница „Хеликон“

Търговец закла жена си и опита да се гръмне (обзор) Споделял с приятели, че жена му има любовник и ще я убие

Шефът на кризисния щаб: От днес пътниците от Италия и Китай ще попълват анкета с лични данни В момента у нас има 10-12 човека, които са под наблюдение, каза Мутафчийски

Първи заразен с коронавирус в Швейцария

Съвместно заседание на правителствата на България и на Гърция ще се проведе утре в Александруполис

Блокираната българка в хотел в Тенерифе: Не ни разрешават да излизаме

До 10 000 лв. ще струва на общините всеки километър път без винетка

Унищожиха невзривен боеприпас, открит край Ямбол

ВАР още от старта на идния сезон

Осъдиха 80-годишна варненка за телефонни измами Баба Веселинка паднала в капана след опит да прибере пари от прокурор

Стопанската академия е единственото българско висше училище със сертификат от Европейската комисия Той е за магистърска програма по митнически контрол

Президентът Радев: От правителството зависи въвеждането на еврото да бъде с икономическа и социална интеграция

Превозвачите връщат наети устройства за тола след три месеца Прекратяват контактите по-рано при промяна в собствеността на камиона или автобуса

Шефът на СБА инж. Емил Панчев: На второ място сме в Европа в черната класация по катастрофи

България е на второ място в Европа в лошата класация по пътнотранспортни произшествия (ПТП). Пред нас са само румънците. За мен все пак има светлина в тунела – от началото на годината загиналите са с 37 души по-малко спрямо миналата година. Това каза пред БТВ председателят на Съюза на българските автомобилисти (СБА) инж. Емил Панчев.

Наистина напоследък бяхме свидетели на силна поредица от тежки ПТП с тежки машини – тирове, автобуси, но статистиката говори, че от началото на годината убитите са с 37 по-малко, повтори той.

Средно в европейските страни се отчитат 49 – 50 убити на 1 млн., а при нас са 95 – 98 – двойно. Факторите са много. Например чуждите водачи – през миналата година са станали 217 тежки ПТП с 27 убити от чужди водачи, повечето са турски (над 60) и румънски (47) водачи. Често те заспиват, затова от СБА призовахме да се засили контролът над тях и над тези, които ги контролират. За да може да спрат поне те да ни убиват в нашата страна, каза Панчев. Той изтъкна, че тези водачи са по-дисциплинирани в другите държави.

Най-честата причина за ПТП са превишената и несъобразена скорост, отчете гостът, позовавайки се на статистиката на Пътната полиция.

Много ПТП се причиняват и от т. нар. служебни шофьори – на служебни автомобили. Затова в новия проектозакон за движение по пътищата се предлага допълнително периодично обучение, предвид че в момента шефът не е задължен да предприема никакви проверки – за алкохол, чисто минало и пр., обясни Панчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.