Гърция иска милиарди евро от Германия

Петя Аврамова: От 15 май започва тестването на тол системата

Около 200 000 пчели на Нотр Дам оцелели въпреки огнения ад

Йорданка Фандъкова: Работим за осигуряване на качествени работни места, за да задържаме младите в града

Отново мръсна клевета срещу България “Репортери без граници” калят страната ни под диктовката на българските соросоиди

Арестуваха адвоката на българина Серафим Райчев

Романтика и оспорвано състезание тази вечер в „Hell’s Kitchen“

Султанатът на Оман се отказа от исковете си срещу България заради КТБ

Проф. Пламен Киров: Лозан Панов ще бъде удовлетворен, само ако той посочи главния прокурор

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 април 2019

Според разследването на Робърт Мълър няма координация между кампанията на Тръмп и Русия

Инвеститорите доволни от ниските данъци и заплати България става 12-та в света по производство на коли, ако “Фолксваген” направи завод

Сани Жекова слиза от сноуборда

Туба Бююкюстюн не се отказва от актьорството Този сезон обаче няма да се снима в сериали

Куриери докладват на НАП онлайн търговците

Шефът на тол управлението: Сега леките автомобили финансират пътната инфраструктура, трябва да обърнем това

Технически на 16 август ще бъдем готови за въвеждането на тол системата. В момента водим интензивни разговори и с транспортните фирми, за да видим как ще стане. Чисто технически обаче няма индикации, че ще има проблеми. Това заяви проф. Олег Асенов – директор в националното тол управление към Агенция „Пътна инфраструктура“, по Канал 3.

„Ние стоим зад тол системата. И много желаем в края на август да се поздравим с нейното стартиране. Всичко обаче показва, че върви към готовност за започване, но да си признаем сме пропуснали една грешка и тя е човешкият фактор. Изпускаме главния момент, че ценовата политика не може да бъде диктувана от един естествен монополист, какъвто е АПИ, а трябва диалог“, каза от своя страна инж. Васил Рангелов – зам.-председател на Научно-техническия съюз по транспорта.

В момента дневните винетки за камиони струват 23 лева. Според новата система плащането ще е на километър, като за малък камион сумата за ден може да достигне 28 лева, а за един голям камион с над 4 оси – до 238 лева за камион.

„От обявените цени от АПИ има шок в бранша поради неочаквано високи ставки за автомобили от 12 тона нагоре“, заяви Рангелов.

„Предложените тарифи са базов консервативен модел, който е подложен на дискусия. Категорично ще има развитие на този модел. Предстои развитие. Има и различни ставки за различните екологични класове, където има резерв“, отговори Асенов.

„Знаем, че в момента пътната инфраструктура се финансира от леките автомобили. Този модел трябва да се смени. Дали тази е най-добрата, предстои обсъждане, но трябва да обърнем пирамидата и моделът да се промени и тази инфраструктура да се самофинансира“, каза още шефът на тол управлението.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.