Хоспитализираха 12 души с признаци на коронавирус в Турция

Гешев: Сърбия не иска да изпълни международните си ангажименти относно Цветан Василев

Димитър Радев, БНБ: Премахнахме последната юридическа пречка пред присъединяването ни към ERM II

Румен Радев в отчета си: Президентската институция все по-уверено задава политическия дневен ред (ВИДЕО)

Китай: За около седмица се лекува пневмонията, предизвикана от коронавируса

Откриха незаконно оръжие и боеприпаси в жилище Притежателят им се оказал познайник на полицията

Горски задържаха още 4 каруци с бракониерски дърва

Елен Герждиков: София няма да загуби нито един литър вода

Цистерна с вода се обърна и блокира пътя към Банско

Теменужка Петкова: До края на 2020 г. ще бъде диверсифицирано 50% от потреблението на природен газ в страната

Акция срещу битовата престъпност във Врачанско

Какво не трябва да казваш, след като шефът ти крещи дълго?

Зад кулисите на 75 г. от освобождението на Освиенцим Путин - в центъра, Майк Пенс - отстрани, Украйна и Полша - наказани в ъгъла

Блокирана българка в Ухан: Имам запаси от храна, седя вкъщи и чакам

Нови правила в САЩ: „Зелена карта“ само за кандидати, които не са „обществено бреме“

Шефът на тол управлението: Сега леките автомобили финансират пътната инфраструктура, трябва да обърнем това

Олег Асенов

Технически на 16 август ще бъдем готови за въвеждането на тол системата. В момента водим интензивни разговори и с транспортните фирми, за да видим как ще стане. Чисто технически обаче няма индикации, че ще има проблеми. Това заяви проф. Олег Асенов – директор в националното тол управление към Агенция „Пътна инфраструктура“, по Канал 3.

„Ние стоим зад тол системата. И много желаем в края на август да се поздравим с нейното стартиране. Всичко обаче показва, че върви към готовност за започване, но да си признаем сме пропуснали една грешка и тя е човешкият фактор. Изпускаме главния момент, че ценовата политика не може да бъде диктувана от един естествен монополист, какъвто е АПИ, а трябва диалог“, каза от своя страна инж. Васил Рангелов – зам.-председател на Научно-техническия съюз по транспорта.

В момента дневните винетки за камиони струват 23 лева. Според новата система плащането ще е на километър, като за малък камион сумата за ден може да достигне 28 лева, а за един голям камион с над 4 оси – до 238 лева за камион.

„От обявените цени от АПИ има шок в бранша поради неочаквано високи ставки за автомобили от 12 тона нагоре“, заяви Рангелов.

„Предложените тарифи са базов консервативен модел, който е подложен на дискусия. Категорично ще има развитие на този модел. Предстои развитие. Има и различни ставки за различните екологични класове, където има резерв“, отговори Асенов.

„Знаем, че в момента пътната инфраструктура се финансира от леките автомобили. Този модел трябва да се смени. Дали тази е най-добрата, предстои обсъждане, но трябва да обърнем пирамидата и моделът да се промени и тази инфраструктура да се самофинансира“, каза още шефът на тол управлението.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Кога ще има еднодневни винетки,бе,шушумиго?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.