Московски: Искаме да свържем на трите гръцки пристанища - Солун, Кавала и Александропулис и с пътна, и с жп връзка до Свиленград

Искаме да свържем на трите гръцки пристанища - Солун, Кавала и Александропулис и с пътна, и с жп връзка до Свиленград, обяви днес транспортният министър Ивайло Московски след четиристранна среща на балканските лидери, която се проведе снощи.

Всяка държава ще изчисли какво и е необходимо за изграждането на проекта. Миналия месец трябваше с гръцкия колега да го представим в Европейския парламент, но не се получи. Надявам се до септември – октомври да го представим в ЕП. Говорили сме със Световна Банка с Европейската инвестиционна банка и с МРРБ, сега ще представим и на срещата „16 плюс 1“. Важното е изграждането на участъка Александруполис – Свиленград, защото този участък първо и най-бързо може да стане. Тази връзка освен пътна ще и газова и дигитална, с оптични кабели, поясни Московски. Трасето трябва да е обезпечено с всякакъв вид свързаност, подчерта той. На Свиленград имаме оперативна съвместимост на железниците, както с Турция, така и с Гърция, каза Московски, цитиран от БТА.

Идеята на този транспортен коридор фирмите да бъдат ослужвани на едно гише без значение откъде идва стоката – дали от Румъния отиват на юг или от Солун на север или пък да пристигнат във Варна и Бургас. Трябва да има един начин на управление на трафика и на едно гише и да еднаква такса за преминаване през този коридор. Горямото предимство на този коридоре че има истинска интермодалност, какво не може да се срещен на много места в Европа. Ние имаме връзка през гръцките пристанища с Егейско море, с Черно море плюс река Дунав, каза Московски. Използваме пътища железниа , море и река за придвижване на стокитеи затова считаве че този коридор има висока добавена стойност и зантома мисле че към него ще има голям интересе., допълни той. За България в на-греби мащаби цената на съоръжеинут щеса около милиард половина лева. За трасето от Свиленграде ще се ползва помощта на някоя от големите международни банки, каза Московски.

За Гърция проектът е добър, по чисто политически причини- страната ще има алтернатива за преминаване на Босфора и на Дарданелите, а за нас е важно, защото си осигуряваме излаз на Егейско море. Тази пътна връзка не пречи на никого, а просто е нова алтернатива за превоз на стоки и хора, каза Московски.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Инвестиции