Мтел с 6,7% ръст на приходите за първото тримесечие на 2017 г.

Приходите на Мтел са се повишили с 6,7% за първото тримесечие на 2017 година. Това показват обявените в понеделник финансови резултати на Telekom Austria Group.

Причините за ръста са повишената консумация на мобилен интернет, заради разширяващата се 4G мрежа на компанията и ръст в продажбите на устройства, заради нови иновативни продукти и силно конкурентни оферти за мобилни устройства, които телекомът пусна на пазара, отчитат от компанията. Което е довело до нарастване на приходите в мобилния сегмент със 7,2 % до 81,1 млн. евро.

Друг двигател на растежа за Мтел са приходите от фиксирани услуги, които също нарастват с 4,9% до 22,4 млн. евро през първата четвърт на 2017 година. Ръстът се дължи главно на унифицирането на офертите на Мтел и blizoo и подобрения в обслужването на клиентите. През това тримесечие телекомът стартира свои собствени спортни ТВ канали Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport, които спомогнаха за привличането на нови клиенти. Към първото тримесечие на 2017 година клиентите на ТВ услуги се увеличават с 2,5% до над 478 хиляди, като пълният ефект от новите спортни канали на телекома се очаква през втората четвърт на годината. Клиентите на домашен интернет също отбелязват ръст с 2,4% до 428 хиляди.

Въпреки позитивните резултати, трудната икономическа ситуация в България продължава да се отразява негативно на телекомуникационния пазар. Общият брой на клиентите на мобилни услуги спада с 0,8% до 4,09 млн. главно заради тенденция за преминаване от предплатени услуги към такива на договор, уточняват от телекома. Абонаментите на фиксирани услуги също спадат с 1,2% до 1,007 млн. заради намаляващото потребление на фиксирана телефония.

Средният приход от абонат (ARPU) на Мтел за първото тримесечие на 2017 година остава стабилен с минимално увеличение от 0,2% до 5,3 евро, а средният приход на фиксирана линия (ARPL) нараства с около 1,7% до 10,9 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на Мтел пада с 16% до 28,2 млн. евро. Причините са увеличаване на разходите за закупуване на устройства пoради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи заради увеличаване на броя служители в компанията, ангажирани с подобряване на клиентското обслужване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес