Розовият шоколад, който бе наречен рубинен

Швейцарска компания пуска продукта, който бил с „разкошна мекота“, след 13 години изследователска работа

Има черен, натурален шоколад. Има и млечен. И хора, които още спорят дали белият шоколад, който обикновено се прави от какаово масло, а не от какаови зърна на прах, може в крайна сметка да бъде наречен шоколад.

А сега базираната в Швейцария компания “Бари Калбо” представи изцяло нов вид, чийто естествен цвят е с розовеещ отенък. Той може и да изглежда в модната разцветка розов кварц, но производителят казва, че това е “рубинен шоколад”. И обещава “изцяло ново вкусово преживяване, което не е нито горчиво, нито млечно или сладко”, а “съчетание от горски плодове и разкошна мекота”.

Компанията твърди, че това е постигнато без добавяне на някакви плодове, червен оцветител и аромати - естествени или изкуствени. Шоколадът се правел от “рубинени какаови зърна, които били уникални със своя свеж вкус на горски плодове и естествени цветови отенъци. Те идвали от Еквадор, Бразилия и Кот д'Ивоар, като не били генно модифицирани. Създавало ги същото какаово дърво, което ражда зърната, от които се прави познатият ни вече шоколад.

Иновациите при шоколадите често отнемат дълги години заради комплексната структура и предизвикателствата, свързани с неговата структура и вкус. Учените на “Нестле”, който първи пуснаха белия шоколад в края на 30-те години на XX век, откриха начин да намалят с 40% захарта без промяна на вкуса, макар че новите продукти ще се появят на пазара едва догодина. “Бари Калбо” пък продава шоколади, които издържат на по-високи температури - цел, която производители се опитваха да постигнат десетилетия.

Питър Бун - шеф в “Бари Калбо” по иновациите и качеството, заяви, че компанията е работила 13 години с частния университет “Якобс” в Германия, за да проучи химическите съставки, които формират какаовите зърна. “Искахме да знаем какво има в тях и как то е свързано с вкуса и здравето”, каза той пред “Ню Йорк таймс”. Бун разкри, че зърната, получили статут на “рубинени”, имали специфична смес от компоненти, но не обясни повече. Не разказа и детайли за технологичните методи, които дават на шоколада розовия нюанс и плодов вкус.

Дом Рамзи - производител на шоколад, експерт в областта и автор на книгата “Шоколад”, заяви, че се отнася скептично към твърденията на “Бари Калбо”, че е създала нов, четвърти вид шоколад. И припомни, че френската компания “Валрона” направи подобни твърдения през 2012 г за златистия си вариант, наречен “Blond Dulcey”. Според него рубиненият шоколад е “интригуващ”, но трудно може да бъде оценен, без да се знае как е произведен. “Това вероятно е процес, който “Бари Калбо” пази като търговска тайна, така че трудно боже да бъде видян отвън”, добави Рамзи.

Вместо на технологични подробности, швейцарският шоколадов гигант наблегна на бизнесплановете си и маркетинга при обявяването на новия продукт. Според Питър Бун рубиненото лакомство “отговаря на нова потребителска нужда, открита в поколението Y - хедонистично задоволство”. Маркетинговите проучвания сочели, че различните потребители имали различни нужди. Тези, които гледали на шоколада, като на начин за релаксиране, можели да предпочетат тъмния вид. За търсещите “споделяне” млечният пък бил прекрасен подарък. Но “хедонистичното задоволство” била потребителска необходимост, на която особен тласък давали представители на младото поколение, родените след 1980 г. И рубиненият шоколад, повече от всеки друг вид, можел да удовлетвори тази потребност със специфичния си вкус и цветови отенък.

“Рубиненият шоколад по-скоро ми прилича на маркетингов термин”, заяви Дон Рамзи, като посочи, че макар окончателният продукт все още не е тестван, той наистина може да се окаже интригуващ.

“Бари Калбо” търгува шоколадите и другите си какаови продукти на едно, така че компанията не може да каже, кога новият продукт ще се появи в магазините. Оценките й сочат, че това може да отнеме от 6 до 18 месеца, но това ще зависи от страната и от търговците. Което означава, че може да се очакват сърца от рубинен шоколад на пазара за идния Свети Валентин. Първите маркетингови проучвания сочели особено голям интерес в Китай - страна, която не е особено известна с консумацията си на шоколад, но изглежда потенциалът й е обещаващ, защото първото представяне на розовото лакомство бе именно там - в Шанхай.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии