НАТО: Русия трябва да освободи украинските моряци и да напусне Крим

Арестуваха трима братя, пребили сестра и зет в ломско село

Откриха пистолета на ревнивеца-стрелец

Интерпол спаси 50 деца от педофилски кръг

Премиерът Борисов: Догодина до октомври трябва да стане автомагистрала „Европа“ (ВИДЕО и СНИМКИ)

Пускат движението по още 6,5 км от магистрала „Струма“

Борисов пита актьорите Владимир Карамазов и Христо Петков кой е убиецът в сериала „Дяволското гърло“

Мъж е загинал, след като e бил блъснат от влак в Сливенско

Партията на премиера Нарендра Моди води на парламентарните избори в Индия

Лондонското Биенале за изкуство 2019 аплодира Вежди Рашидов

САЩ призовават Южна Корея да подкрепи кампанията им срещу Huawei

Биляна Дудова: Добре съм, вече се възстановявам вкъщи

„Алфа Рисърч“ на финала на предизборната кампания: ГЕРБ – 31,1%, БСП – 26,6%, ДПС – 13,9%

Пентагонът планира изпращане на хиляди войници в Близкия изток

100 хил. шофьори може да останат без работа

Над 100 хил. български шофьори може да останат без работа, твърдят от бранша. Превозвачи от цялата страна се събират в София на 23 март за да търсят съдействие от държавата.

Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас. На практика камионите спират да работят, а превозвачите не могат да изпълнят договорите си.

“Ако това стане, фалираме, а хиляди шофьори остават без работа”, заяви Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

70 хил. са българските камиони, които возят стоки в Европа. Големите страни в ЕС се страхуват, че българските, полските, унгарските и румънските камиони вземат дял от пазара им. Най-много за приемане на новата регулация настояват Германия и Франция. Родните превозвачи обмислят протести и настояват българското правителство да се възползва от европредседателството и да постави остро въпроса.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (26)

  1. Дано дано дано вио разкарат завинаги от пътищата.Ше пасете овце то и без тва акъла ви е толко.Браво на ЕС разкарайте тая смрад от пътищата.За превоз на товари има железница

    1. Няма да останат без работа пич! Просто отиват да работят в немски фирми и трафика си е същия.

      1. и за тях има ограничения, ако са като нашенци. инак германците ще трябва да плащат немските социални осигуровки и ще предпочитат германци пред нашенци без език.

    2. От камионите ще се отървеш като отидеш на лекар, ще ти пред пише успокоително и ще се оправиш, ако ли не цял живот ще караш зад тях няма да можеш да ги изпревариш и накрая ще се побъркаш колко много камиони има.
      Пък притеснения та ги оставете на Петко не на шофьорите.
      Белким осигуровките се дигнат и условията се подобрят за шофьорите.

  2. Минко, помисли мънинко! Ако не са шофьорите на Нова Година и на Минков ден ще си стържеш ряпа за мезе и леща за празничните трпези.

  3. Тоя бат Минко завижда на успелите и си въобразява, че бат Петко А. ще фалира и ще го моли за работа 😂😂. Ако има малко мозък да се замисли, ще осъзнае, че бат Петко А. има капитал от милиони и може да развие друг вид бизнес, хотелиерство, ресторантьорство, хазарт и т. н. И нещо повече никога в този живот няма повече да работи.

  4. Ами на европейците им писна да им подбивате цените!Камионите ви са за скрап,шофьорите от кол и въже обаче с претенции!
    Тъкмо ще има работна ръка в България,за която все ревете.Фалирайте и се прибирайте у дома,че и без това осрахте и опикахте паркингите на цяла Европа!

  5. Търся оператор на биологична единица. Може и бивш тираджия. Офертата важи от 1.04

  6. Чао на ниските осигувки(400-500лв.) и минимална пенсия.
    Добре дошли на немския трудов пазар (осигуровки над 2200евро) и достойна пенсия 🙂

  7. До собствениците на Фирми Превозвачи!………………Ще назначите по 2 души на ТИР и няма да имате никакви проблеми………………..Сега изтисквате до дупка шофьорите и камионите,за да гоните печалби ,които не заслужавате……………..Колите се трошат,хората са уморени,стават катастрофи……………………….И няма да има нужда да протестирате………………Шматки……………

  8. Toz koito prokarva direktivata gushka babcheto vo slncevoto bungalow na Evksinograd, pi vrachanski misket , hapna kalkan …. Nekoi mu sviri vtora tcigulka shtoto bil prav …

  9. Хората неслучайно казват: „тъп си кат шофьор“ … Глупаците прости шофьори протестират срещу приемането на правила, които ще подобрят и регламентират работното им натоварване. Протестират срещу това, че трябва на 15 дена да се приберат в къщи и да си видят семейството, да починат нормално. Но не!!! – те искат да работят като роби денонощно по 3-4 месеца без спиране … само и само чорбаджията им да спечели! Вместо да се организират в профсъюз и да поставят самите те такива искания пред собствениците, глупаците прости са против наготово наложени правила от ЕК. Трагично смешни сте в глупостта си !!!

  10. Напротив! Точно обратното. Ще се увеличат с още 30% работните места, за да могат да затворят график. Точно това е и причината сега да увиват ръце, защото не им се дават пари за още шофьори. Аз работя в момента на такъв график в Холандия и казвам, че това решение на ЕС е защото те мислят за шофьора като за семейна личност. Де се е чуло и видяло български работодател да мисли за служителя си. Тоя на ПИМК-а да не коментира, че защитава интересите ни, защото той самия едва ли дава заплати, осигуровки върху брутната заплата и командировъчни както е по закон, а ги прибира в джоба си. Тук питам: къде е Инспекцията по труда, направила проверка на всички превозвачи относно командировъчните и осигуровките, кой НИ защитава нас? Едва ли е работодателят ви, който няма облага от новата директива. Европа НИ защитава. Не вяевайте на казаното от хора, които не са чиновници, те гледа как само да скубят и скубят. Сега вече идват по-добри времена за българския шофьор и на онези, които не са съгласни с нея – да ходят да си ги карат и по 10 месеца камионите.

  11. Бат Минко закова разрешението. Влакове, влакове и още влакове трябват. И за товари, и за пътници. Освен раздрънканите тирове, от пътищата трябва да изчезнат и изтърбушените и миризливи автобуси и да се върне старото разписание на БДЖ с влак до всяко село.

  12. Явно е че на западняците им писна от нашите „камионджии“,
    които им подбиват цените и работят на дъмпинг в Западна Европа.
    Така че не трябва да се сърдим на Европата, че е решила да разчисти
    пътищата си от навлеци от бедните бивши соц. държави . . .

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.