Омбудсманът обеща помощ на медици, работещи 8 месеца без заплати Българите масово се жалват от дружества монополисти

Отчаяната съпруга Тери Хачър убийствено секси на 55

Ученици от Търговище гостуват в Румъния Ученическият обмен е между българския и румънския едноименни градове

Грета Тунберг е личност на годината на списание „Тайм“

ЕИБ предостави заем от 65 милиона евро на КЦМ за модернизация

Вижте какво прогнозира астрологът Гал Сасон за Годината на металния плъх

Путин кани Тръмп на парада на 9 май US президентът обмисля предложението

Премиерът Борисов ще участва в заседанието на Европейския съвет в Брюксел

Джошуа започна да хвали Кобрата

Кьосев срещу Ганев. А кой е за волейбола?

Ремонт на ГКПП-Кулата срещу задръстванията, 16 тона унищожен канабис и намален миграционен натиск Това докладваха пред Парламентарната комисия по вътрешна сигурност и ред на изнесено заседание в Петрич

Фаворити, но само до групите

Премиерът Борисов ще се срещне с генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг в Брюксел

СЕМ: В програма „Хоризонт“ е спазен плурализмът на гледни точки

Наводнение в Дубай, няма данни за пострадали български граждани Не се съобщава за отложени полети от и до София

154 предложения за иновации в образованието са постъпили в МОН

Министерство на образованието и науката, МОН

154 нови предложения за иновации в 153 училища за учебната 2018/2019 година постъпиха в МОН. Те са от 68 общини и 70 населени места. Най-голям е броят на подадените училищни проекти от област Пловдив /24/, Бургас /19/ и София-град /16/. До 15 април 2018 г. Комисията за иновативните училища ще оцени всички постъпили училищни проекти, съобщиха от МОН.

Най-висок е процентът на предлаганите иновации, свързани с нови методи на преподаване, както и тези, касаещи организацията и/или съдържанието на обучението в училище. Голяма част от одобрените миналата година иновативни училища имат възможност за разширяване на обхвата на иновативния процес и иновативната дейност през следващата учебна година и могат да включват различни ученици или випуски, както и нова, различна иновация от вече одобрените програми.

Най-често срещаните иновативни проекти от началните училища имат възпитателен характер. Свързани са с екологични училищни инициативи, с дейности, развиващи креативните умения чрез изкуства и се стремят към повишаване интереса за четене сред малките ученици.

В проектите, подадени от средните и основни училища, иновацията се изразява в новаторски методи за обучение в различни учебни предмети. Сугестопедичните методи на преподаване и учене също са предпочитани сред основните и средни училища.

Профилираните гимназии се стремят към повишаване уменията на преподавателите по чужди езици, както и към методите на преподаване и организацията на учебните часове. Бинарните уроци и интердисциплинарното проектно-базирано обучение са често срещани в проектите от профилираните гимназия.

Сред професионалните гимназии фокусът е насочен към ранното кариерно ориентиране и добиване на приложим професионален опит. Споделянето на опит и знания сред учениците от различни класове също е често срещано.
Иновациите, които включват повишаване на компютърната грамотност, подобряване на материалната база /осигуряване на компютърни зали, дидактическо оборудване/, активно и интензивно IT обучение на учениците от основните училища и гимназиите, се срещат сред голяма част от подадените проекти от всички видове училища.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.