195% ръст на онлайн поръчки на мебели от пенсионери

Интересът към онлайн пазаруването на мебели и аксесоари за дома се покачва.

По време на пандемията

Хората над 65 години са най-активни

Интересът към онлайн пазаруването на мебели и аксесоари за дома се покачва сред най-младите потребители между 18 и 24 години и най-възрастните над 65 годишна възраст. Това показват данни на онлайн търговец на българския пазар за периода на пандемията (март 2020 - март 2021) спрямо предходния период (март 2019 - март 2020).

Тенденциите се отнасят за всички девет пазара, в които компанията оперира - Румъния, България, Унгария, Словакия, Словения, Чехия, Хърватия, Полша и Гърция.

Данните показват, че в България най-купувани са артикулите за декорация, кухненско обзавеждане, прибори за хранене, мебели за баня и аксесоари. Със 195% повече онлайн покупки за разглеждания период има при хората над 65 г. Въпреки съществения ръст на поръчките от страна на най-младите, водещото място на пазара остава за хората в най-активна възраст между 25 и 54 години - 69,1% от общите поръчки, регистрирани през разглеждания период. Със 132% повече хора в напреднала възраст (55-64) са пазарували онлайн мебели и аксесоари за дома, а 82% ръст отбелязват хората между 24 и 34 години.

Друга важна тенденция е ускореният преход от плащания в брой, характерни за периода преди пандемията, към електронните плащания. Компанията отчита увеличение с 144% на картовите плащания.

През годината на пандемия клиентите на онлайн магазините за обзавеждане са започнали да пазаруват повече през мобилните си устройства. Регистрираното увеличение на трафика през смартфони е с около 35%, докато трафикът през десктоп устройства отбелязва сравнително незабележимо покачване - с около 3%.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес