Марин Маринов пак оглави Варненския окръжен съд

Дину пак иска реванш от Кобрата

Страховита градушка удари Монтана (ВИДЕО)

Три екипа огнеборци са гасили пожар в склад на леярски цех

Арестуваха двама мъже, превозвали 18 афганистанци на магистрала „Марица“

Радев пред Хайко Маас: Разчитаме на германска подкрепа за модернизацията на армията и отбранителната индустрия

Хванаха 19-годишен да кара „Мерцедес“ след употреба на дрога

Започва реконструкцията на кв. „Самара 1” в Стара Загора

Бюлетините за евроизборите пристигнаха в Сливен

Офисът и кафето имат нов дом в Cooffice Различна работна среда и готини хора в най-новото cowork простраство в софия

Проф. Николай Овчаров стартира археологическите проучвания на крепостта „Калето“ в Свищов

Неутрализирана е международна престъпна организация за незаконно производство на цигари, ръководена от българи (СНИМКИ и ВИДЕО)

Главният прокурор наклеветен повторно от „Биволъ“ за апартамент в Пловдив Семейството на Сотир Цацаров не е надарено, а е закупило жилище на цена близо два пъти над данъчната оценка

Зеленски обеща пълна приемственост и надграждане в отношенията между България и Украйна

Здравният министър: Няма да има населени места без общопрактикуващи лекари

38% от храните във веригите са вносни

Проверки показаха, че храни, които се продават у нас, съдържат различни съставки от тези в супермаркетите в Западна Европа.

10 пъти каним „Метро”, но те отказват среща, твърдят биопроизводителите

Средно 38% от храните, които се продават в хипермаркетите у нас са вносни, а 62 на сто са родно производство. Това показва изследване на пазара в 5-е най-големи търговски вериги у нас, представено от министерство на земеделието по време на кръгла маса, на която се представи кампания за насърчаване на търсенето на родни продукти.

Най-голям е делът на българския хляб и хлебните изделия, като в една верига той стига дори 100%. По-малък е този на колбасите – между 55 и 80%, а най-свито е предлагането на млечни продукти – от 57 до 75%. Увеличава се продажбата на родни биопродукти, похвалиха се от ведомството на Румен Порожанов.

Данните обаче обориха от Българска асоциация “Биопродукти”. Родните екологични храни трудно успяват да стигнат до големите вериги, отсече Албена Симеонова, председател на асоциацията. “10 покани сме изпратили до веригата “Метро”, молихме ги да дойдат на среща с нас да поговорим как може родните биопродукти да се продават там, но те така и не дойдоха”, посочи тя. Призоваваме в търговските вериги също да започнат да предлагат повече български храни, призова и Димитър Зоров, председател на Асоциация на млекопреработвателите.

В същото време износът на селскостопански стоки расте, като от 2007 г. той се е увеличил двойно, а за седемте месеца на 2018 г. повишението е с 13%. За 2017 г. сме изнесли такива стоки за 8,2 млрд. лева, посочиха от земеделското министерство. Така 85% от българския мед се продава зад граница. Проблемът е, че изнасяме меда като суровина и после той се предлага с чужда марка, оплакаха се от бранша.

Една трета от произведеното пилешко месо у нас, също отива за износ. Освен експорт имаме и сериозен внос на пилешко и свинско месо, които отиват основно в производството на колбаси, показват данните на земеделското министерство.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.