Ангела Меркел: Коронавирусът е най-голямото предизвикателство пред ЕС от основаването му

Втори излекуван от коронавирус в МБАЛ-Шумен

Пуснаха нов дълг за 1 млрд. лв.

Първи ден без нарушители на ограниченията във Варна

23 години затвор за убиеца на словашкия журналист Ян Куциак

Споделете със Столична библиотека

549 са потвърдените случаи на COVID-19 у нас 22-ра жертва: 90-годишна жена е починала в "Пирогов“

Гърция бие отбой, ако се спазва строгата карантина през април

Пловдивският завод „Юрий Гагарин“ дари 100 000 лева за борбата с коронавируса

Нашенци арестувани в Италия, принудили проститутка да абортира Семейство сводници работели въпреки коронавируса

Премиер се връща към лекарската практика Ще консултира по телефона

Правосъдният министър представи пред ЕС предприетите от България мерки по време на извънредното положение

Пътникопотокът на летище София през месец март значително намалява

Семейство от Разлог, болно от коронавирус, e настанено в благоевградската болница

Германия въвежда двуседмична карантина за гражданите, завръщащи се от чужбина

38% от храните във веригите са вносни

Проверки показаха, че храни, които се продават у нас, съдържат различни съставки от тези в супермаркетите в Западна Европа.

10 пъти каним „Метро”, но те отказват среща, твърдят биопроизводителите

Средно 38% от храните, които се продават в хипермаркетите у нас са вносни, а 62 на сто са родно производство. Това показва изследване на пазара в 5-е най-големи търговски вериги у нас, представено от министерство на земеделието по време на кръгла маса, на която се представи кампания за насърчаване на търсенето на родни продукти.

Най-голям е делът на българския хляб и хлебните изделия, като в една верига той стига дори 100%. По-малък е този на колбасите – между 55 и 80%, а най-свито е предлагането на млечни продукти – от 57 до 75%. Увеличава се продажбата на родни биопродукти, похвалиха се от ведомството на Румен Порожанов.

Данните обаче обориха от Българска асоциация “Биопродукти”. Родните екологични храни трудно успяват да стигнат до големите вериги, отсече Албена Симеонова, председател на асоциацията. “10 покани сме изпратили до веригата “Метро”, молихме ги да дойдат на среща с нас да поговорим как може родните биопродукти да се продават там, но те така и не дойдоха”, посочи тя. Призоваваме в търговските вериги също да започнат да предлагат повече български храни, призова и Димитър Зоров, председател на Асоциация на млекопреработвателите.

В същото време износът на селскостопански стоки расте, като от 2007 г. той се е увеличил двойно, а за седемте месеца на 2018 г. повишението е с 13%. За 2017 г. сме изнесли такива стоки за 8,2 млрд. лева, посочиха от земеделското министерство. Така 85% от българския мед се продава зад граница. Проблемът е, че изнасяме меда като суровина и после той се предлага с чужда марка, оплакаха се от бранша.

Една трета от произведеното пилешко месо у нас, също отива за износ. Освен експорт имаме и сериозен внос на пилешко и свинско месо, които отиват основно в производството на колбаси, показват данните на земеделското министерство.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.