Ferrari 812 GTS с атмосферен двигател V12 ускорява за 8,3 секунди от 0 до 200 км/ч
Една класика се завръща с оглушителен рев, какъвто може да произведе само чудовищен атмосферен двигател V12. За радост на всички ортодоксални почитатели на големите работни обеми Ferrari пуска на пазара най-мощния сериен кабриолет. След 50-годишно прекъсване култовият италиански производител отново ще предлага открит автомобил с предно разположен мотор V12.
Новият модел Ferrari 812 GTS използва идентична техника с купето Ferrari 812 Superfast. Това означава, че под безкрайно дългия преден капак ръмжи гигантски 6,5-литров двигател V12 с мощност 800 к.с. и въртящ момент 718 Нм, свързан със 7-степенна трансмисия с двоен съединител.
Повече „коне“ без покрив над кокпита не предлага никоя друга марка. За сравнение – Corvette ZR1 с 6,2-литров компресорен мотор V8 с ресурс от 769 к.с. може само да се доближи до кабриото на Ferrari. Дори бруталният роудстър Lamborghini Aventador SVJ разполага „само“ със 770 к.с. Наследниците на Енцо Ферари спазват старата традиция, че техните коли трябва да са винаги номер едно като мощност и максимална скорост, дори да превъзхождат конкурентите едва с няколко конски сили или километра в час.
Динамичните характеристики на Ferrari 812 GTS са зашеметяващи също както способностите на неговия двигател. Кабриото ускорява за 2,9 секунди от 0 до 100 км/ч и за 8,3 секунди от 0 до 200 км/ч. Максималната скорост е фиксирана на 340 км/ч.
Представете си какво се случва, когато водачът натисне до дупка газта и свирепия мотор V12 се развърти до 8900 оборота! И тъпанчетата, и прическите на пътниците ще бъдат подложени на екстремно изпитание. А водачът ще изпита чувство на абсолютно превъзходство над останалите участници в движението. Още при 3500 оборота той разполага с 80% от максималния въртящ момент на двигателя, който се разгръща на 100% при 7000 оборота и тогава възлиза на 718 Нм.
Най-модерни електронни системи контролират кормилната уредба и сцеплението, за да подпомагат пилота в неизбежните дрифтове с превъртащи задни колела. Горивната система и директното впръскване под налягане 350 бара са близки като технология до болидите на Ferrari от „Формула 1“ с атмосферни двигатели. За да отговори на най-съвременните екологични изисквания на Европейския съюз, в кабриото са инсталирани програми за гасене на мотора не само при спиране на светофар, но и при ниски скорости без подаване на газ, както и филтър за твърди частици.
Кабриото е оборудвано с електрически покрив, който се отваря и затваря за 14 секунди на място или в движение при скорост до 45 км/ч. Зад двете пътнически места има електрическо задно стъкло, което служи като щит за предпазване от завихряния на въздушните потоци при свален покрив. Но който няма нужда от слънчеви бани, вятър в косите и не разполага с едни излишни 300 000 евро, може да се наслади на Ferrari 812 GTS само на картинка.