Автомобилистите решават за обединение до седмица

Автомобилистите решават за обединение до седмица

„Днес се направи първа крачка към обединението в автомобилния спорт. Благодаря на представителите на всички организации с пряко участие в управлението на спорта, които въпреки големите различия, поемат отговорност да тръгнат в положителна посока“. Това заяви министърът на младежта и спорта Димитър Илиев след края на провелата се в министерството среща с представители на Автомобилната федерация на България, Българската федерация по автомобилен спорт и Съюза на българските автомобилисти. Инициатор на срещата бе Крум Дончев, един от големите български рали пилоти, който представи конкретен план за действие за справяне с актуалното състояние на националния лиценз на автомобилния спорт и за възможните стъпки за дългосрочно решение на проблема.
Министър Илиев подчерта, че  обединението е важно, а автомобилният спорт може да послужи като добрия пример за други спортове, които в момента страдат от подобно разделение. Представителите на организациите поеха ангажимент да запознаят своите управителни органи с предложенията, направени в хода на срещата и след една седмица отново да се съберат и обсъдят последващите действия. 
„Срещата е една добра първа стъпка, за която се борихме от доста време. Искам специално да благодаря на министър Илиев. Ясно е, че всички ни боли, дано намерим вариант и всичко да мине по най-добрия начин, така че да има състезателен сезон“, отбеляза председателят на Автомобилната федерация на България Калоян Станчев. 
Председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Румен Дунев акцентира, че с колегите му са отворени за диалог и по никакъв начин не биха желали автомобилният спорт у нас да спира дори и за момент.
Председателят на Съюза на българските автомобилисти Емил Панчев заяви, че СБА ще подкрепи обединение на всички автомобилни клубове. „Колкото по-малко са условията, толкова по-добре ще се водят разговорите“, каза още Панчев.
Крум Дончев добави, че следващата среща ще се проведе след една седмица със същото представителство. „Това, което чух от колегите днес, е нещо съвсем различно. Тръгваме отново заедно като едно семейство. Раната е много дълбока, но вярвам, че всички ние ще сложим нейното лекарство“, каза още Дончев.

Бившият шампион представи и своята позиция относно ситуацията в дълъг пост във Фейсбук: "Скъпи приятели, уважаеми фенове, любители, поддръжници, клубове, състезатели, механици, медии и много, много други свързани с моторните спортове в България,
Вашата подкрепа в този момент е безкрайно необходима! Нека всички заедно сложим „лекарство“ в дълбоката рана на автомобилния ни спорт и да тръгнем в посока на ОБЕДИНЕНИЕТО.
Моля Ви, споделяйте, говорете, отразявайте. Нека единствената дума, която ни води от тук нататък да се нарича обединение!
Фактите:
1. Проблемите на автомобилния спорт няма да бъдат решени в съда. Решението, в името на спорта, се намира в автомобилната ни общност. Вече над 10 години сме свидетели на борбата за правда и всеобщото мнение бе, че всяка от страните има своята правота. НО СПОРТ НЯМА.
2. България има нужда и капацитет за една работеща автомобилна федерация, която да носи националната спортна лицензия и която да притежава правата на международната организация ФИА.
3. Нулев сезон е най-лошото, което може да се случи на автомобилния спорт. Имаме нужда от единен календар във всички дисциплини за 2024 година и за годините напред.
Предложение:
Водя се от логиката, че състезателите и техните клубове трябва да бъдат двигателят на спорта като цяло.
1. Да бъдат излъчени преговорни  екипи от двете юридически лица АФБ и БФАС, които да определят стъпки, принципи и приемлив орган на управление. Председателите на двете организации АФБ и БФАС трябва да присъстват задължително в преговорните екипи. Разбира се, че под приемлив орган на управление може да разбираме АФБ (ориентировъчен период за старт на оперативна дейност - 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове), БФАС (където аз лично имам сантимент по причини свързани с моята спортна история. Ориентировъчен период за старт на оперативна дейност - 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове) или НОВА структура (новата структура ще може да стартира оперативна дейност в доста по-кратки срокове, отколкото при предходните две предложения или накратко казано около 45 дни, като същата ще бъде създадена от автомобилните спортни клубове. Нейното наименование може да бъде с най-различни абревиатури, дори и БФАС).
2. След определяне на единен орган на управление на автомобилния спорт в България, в който трябва да присъстват по равен брой представители от двете юридически лица АФБ и БФАС, се пристъпва към следните процедури:
- Обединената структура стартира подпомагане на автомобилните клубове за регистрация в ММС.
- Всички автомобилни клубове, които отговарят на критериите (регистрирани в ММС), се вливат в юридическото лице на обединението срещу 1 лев такса.
- Всички съдебни жалби и искове, се оттеглят доброволно от жалбоподателите, касаещи взаимоотношенията между MMC, АФБ и БФАС, свързани с дейността на автомобилния спорт.
- Обединената структура кандидатства пред СБА за придобиване на права.
- В тримесечен срок от създаване на обединението се провежда Общо събрание, на което автомобилното общество (клубовете, вече членове на обединението) си избира новите ръководни органи за пълен мандат на управление.
- Обединената структура кандидатства пред ММС за издаване на национален спортен лиценз.
В срок до една седмица след срещата в ММС, проведена днес на 13.02.2024 година, АФБ и БФАС заявяват решението си във връзка с предложението за обединение и го заявяват пред ММС. Тази среща ще се проведе в ММС на 20.02.2024 година от 14 часа, в същия състав от първата среща.
В случай, че двете страни са съгласни с предложението за обединение, то председателите на АФБ и БФАС заявяват стъпките си на действие пред цялото обществото и определят сроковете за изпълнението им.
Предложението ми е стратегическа посока за общи действия между АФБ и БФАС, като същата би могла да бъде променена от преговорните екипи на обединението.
Благодаря на министъра на младежтта и спорта, на ресорните заместник-министри, на експертния екип от министерството, на г-н Панчев, на г-н Дунев и на г-н Станчев за проявеното разбиране и за конструктивната дискусия. Благодаря Ви за заявката, която направихте пред обществото, че Българският автомобилен спорт ще върви в посока на обединение, като единствен възможен вариант за дългосрочното му съществуване.
Скъпи приятели,
Единствено по този начин можем да създадем дългосрочен МИР в автомобилната общественост, както и да се тръгне в посока на събиране на пъзела, които всички ние сами си разрушихме.
Само заедно можем!", написа Крум Дончев.

Най-четени