Баварски вълнения

Серия 4 пращи от мускули и мощност

Новата “четворка” веднага се набива в очи

Новата “четворка” не е първият, няма да е и последният баварец, който приковава вниманието на хората по улиците. Гледат го със смесица от любопитство и възхита, защото досега не са виждали BMW с толкова радикален дизайн. Ефектът “уау” е гарантиран от атлетичната, но същевременно и естетически изпипана каросерия на издължено купе с ново лице. Именно с оформлението на предницата новата Серия 4 привлича погледите, тъй като гръмко афишира агресивния и спортен характер на автомобила.

“Бъбреците” на радиаторната решетка, които вече над 80 години са един от характерните белези на всяка кола с марка BMW, са пораснали значително и доминират в цялата предна част на модела. Това е тема номер едно, когато стане дума за новата “четворка” - както сред фенове на марката, така и в онлайн пространството. Някои харесват големите “бъбреци”, други - не. Но е безспорен факт, че всички говорят за тях и повечето хора се удивляват на смелостта на дизайнерите. Те определено са успели да придадат на автомобила много мъжкарско излъчване, преливащо от тестостерон.

Така Серия 4 изглежда съвсем различен образ и характер от Серия 3, с която споделя една и съща техника. Външният вид поставя ясни граници между двата модела, които по гени са близнаци, но на пътя изглеждат по-скоро като братовчеди. “Четворката” е абсолютен екстроверт, който гръмко афишира своето присъствие визуално и звуково. Върховата модификация M440i xDrive очертава най-добре същността на Серия 4 - пределна мощ, бързина, динамика в завоите и безкомпромисен лукс в кабината.

Ускорението за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч и максималната скорост от 250 км/ч на хартия изглеждат не чак толкова впечатляващи, които са в действителност зад волана на този модел. Трилитровият битурбо двигател с 6 цилиндъра в редица генерира 374 конски сили при 5500 оборота, а още от 1900 оборота чак до 5000 оборота е наличен целият максимален въртящ момент от 500 Нм. При рязко натискане на газта е още по-силно усещането като при излитане със самолет благодарение на допълнителен буст от 11 конски сили, които идват от 48-волтов стартер-генератор на мека хибридна технология за подпомагане на основния двигател.

Изобилната мощност в комбинация с перфектната 8-степенна автоматична превръща “бавареца” в чистокръвна състезателна машина, особено в спортен режим на работа. Когато водачът сложи ръце върху удобния дебел волан, желанието му е единствено да се наслаждава на усещането и да изследва огромните възможности на тази техника. По-амбициозните могат да изпробват и ръчно да сменят предавките от големите лостчета на волана, ако имат увереността, че ще усетят точките за превключване по-добре от електрониката.

В какъвто и режим да се шофира M440i xDrive, никога шофьорът няма да остане с чувство за някаква дори най-минимална липса на мощност. Ускоренията и изпреварванията се извършват с лекота дори в еко-режима, при който предавките се сменят на по-ниски обороти, а моторът работи неусетно тихо. Ако решите да се возите, а не да се състезавате с времето, изминаването на 100 км може да стане наистина само със 7-8 л бензин. Но има много по-вълнуващи начини точно с този автомобил да се стигне от едно място на друго. И затова “четворката” е толкова завладяваща.

Кокпит с фокус върху водача

Новият модел BMW Серия 4 е по-дълъг с 13 см от предишното поколение. Снижаващият се в задната част покрив и издължената задна част катализират усещането за динамика, което излъчва дългата 4,77 м каросерия. Спортните седалки с интегрирани подглавници предлагат удобно настаняване и отлична опора, която придържа тялото при бързо каране в завои. Позицията на седене е по-ниска от тази в Серия 3. Традиционно за марката кокпитът е изчистен и насочен към водача с отлично позициониран Head-up дисплей, който показва в челното стъкло с цветно прегледно изображение важните данни от работата на автомобила и евентуални предупреждения.

Всички индикатори и контролни прибори са дигитални. Основният уред зад волана е с размер 12,3 инча и конфигуриране на графиката и показваните данни според личните предпочитания. При управление на толкова мощна машина като M440i xDrive може да се следи колко конски сили и какъв въртящ момент се използват във всеки един момент. Така водачът получава реална представа колко голям е наистина потенциалът на задвижващата система и с колко малко ресурс се постига ударно ускорение.

Камери, сензори и радари осигуряват работата на многобройните електронни системи за асистенция и безопасност. На магистрала автомобилът може да следва избраната лента и да завива в нея, да поддържа зададена скорост и да я адаптира според разстоянието от превозното средство отпред. Асистентът за паркиране с парктрониците отпред и отзад и 360-градусовия изглед с камери също са много полезни функции при маневриране в ограничени пространства. За върховия комфорт на пътуващите се грижат също много системи, като например грандзионото озвучаване от Harman Kardon, тризоновата климатична инсталация и стационарното отопление.

Перфектна видимост с лазерни светлини

Шофирането на тъмно не винаги е удоволствие заради лошите пътища у нас, мръсния асфалт и липсата на маркировка на много участъци. През нощта могат да бъдат оценени подобаващо много от модерните функции за безопасност, към които някои водачи не се отнасят с необходимото уважение. Сред тези иновации определено са адаптивните LED фарове с лазерни дълги светлини, с каквито е оборудван новият модел BMW Серия 4 xDrive.

При активиране на автоматичната функция на фаровете, човекът зад волана си гарантира оптимална видимост във всеки един момент от пътуването и може да се фокусира изцяло върху шофирането. А това е важно, когато командва с ръцете и краката си 374 конски сили. Фаровете на “четворката” дават възможност на водача да вижда надалеч в тъмното с много близка до дневната светлина, която не уморява очите. В същото време не се заслепяват останалите участници в движението, които остават в “сянката” на мощния светлинен поток, а около тях е светло като ден.

Най-четени