Бензинови удоволствия

Lotus без електричество, но с компресорен V6 и ръчни предавки

Спортна кола за ценители на аналоговото шофиране

Автомобил с душа

Масовата електрификация, която вече застига и спортните коли, с всяка изминала година заличава „бензиновите“ удоволствия. Затова Emira V6 SE е като бяла лястовица за поболяващите се от ампутацията на двигателите с вътрешно горене почитатели на високите скорости. Като мехлем за техните рани Lotus пуска нещо повече от спортен модел, който остава изцяло в аналоговия високооктанов свят на шофирането. Кола за хората, които отдават по-голямо значение на това как работиш с волана, скоростния лост и педалите, отколкото на софтуерните технологии.

Под капака пулсира на този необичаен за съвремието нов модел пулсира темпераментно бензиново сърце, което е коренно различно от стерилните електрически задвижвания. В интерес на истината компресорният двигател V6 с обем 3,5 л не е нещо ново. Той идва от Toyota, но е внимателно адаптиран към характеристиките на Lotus и генерира мощност от 400 к.с. и 420 Нм въртящ момент.

Още нещо рядко срещано напоследък – моторът V6 е свързан с 6-степенна механична трансмисия и механичен блокаж на диференциала. Резултатът от това старомодно, но класическо за любителите на ръчното превключване водачи, решение е ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди и максимална скорост 290 км/ч. Така Emira V6 SE по никакъв начин не изостава зад значително по по-скъпи суперколи.

Тук сухите цифри са само част от пейзажа. Това, което отличава Lotus от останалите, е изживяването при шофиране. Хидравличното кормилно управление изглежда от отминала епоха, но благодарение на него Emira създава уникална връзка между водача и пътя. Настройката на шасито е допълнително оптимизирана – амортисьорите са по-прецизно настроени, окачването е адаптивно, а геометрията на колелата е фино усъвършенствана за по-голяма прецизност в завоите. Най-важното обаче е, че всички системи са ненатрапчиви. Водачът решава от каква помощ се нуждае - и кога иска сам да поеме контрола над всичко.

Моделът предлага два режима на шофиране. Режимът Tour е проектиран за ежедневен комфорт, без да прави компромис с типичната за Lotus пъргавина. Докато режимът Sport „напряга мускулите“, подобрява реакцията и дава на водача още по-голямо усещане за контрол – без електронно разсейване.

Визуалните иновации в този модел са съчетани с технологичния „ремонт“ на цялата гама Emira. Той включва нова охладителна система с преработени тръби за по-добър поток на течността, което води до по-ниски температури и по-ниско общо тегло. А с опционалната автоматична трансмисия с двоен съединител смяната на предавките става по-бързо и по-плавно.

В заключение може да се обобщи, че Lotus Emira V6 SE е нещо специално и много различно. Не защото е най-бързият или най-иновативният спортен модел, а защото се осмелява да бъде това, което другите вече не са. А именно – автомобил за шофьора, автомобил с душа, която се усеща при всяко превключване на предавките.

Спортен кокпит за запалени пилоти

Във време, когато много спортни автомобили вече са претоварени с прекомерна агресия, Emira V6 SE продължава линията на Lotus за елегантен и мускулест дизайн, но без прекалена натрапчивост.
Интериорът не е дигитален развлекателен център, а действително представлява кокпит за водача. Алкантара, спортни педали, контрастни шевове – всичко има своето предназначение и практична функция. Желаещите да персонализират автомобила си ще намерят богат избор – 15 екстериорни цвята, 7 интериорни теми, 4 цвята на спирачните апарати и 8 дизайна на колелата.

Въпреки че като при всеки модел на Lotus и тук става дума за кола за шофиране, безопасността не остава на заден план. Emira V6 SE разполага с всички основни системи за асистенция - автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, наблюдение на мъртвата зона, разпознаване на пътни знаци и дори разпознаване на сънливост на водача. Има и разширен пакет с адаптивен круиз контрол, предупреждение за напречен трафик отзад, асистент за дълги светлини и предупреждение за отваряне на врата.

Най-четени