Предстои разширение на ГКПП „Малко Търново“, както и изграждането на четирилентов път между Бургас и пограничната община. Това обявиха народните представители от ГЕРБ–Бургас – Андрей Рунчев, Галя Василева и Станислав Губеров.
„Изготвихме бюджет, който цели да стабилизира страната и едновременно с това да гарантира реализацията на важни проекти в общините от региона. Успяхме да заложим поетите по време на кампанията ангажименти – към всяка община и всяко населено място“, подчерта Галя Василева.
По думите ѝ, зад бъдещото разширение на ГКПП „Малко Търново“ стоят множество разговори, включително на международно ниво. Тя акцентира върху ангажимента на ГЕРБ за развитие на ключови инфраструктурни обекти, които ще повишат качеството на живот и конкурентоспособността на региона.
„ГКПП „Малко Търново“ е стратегически обект. Ако не мислим в перспектива, след 5–6 години трафикът към Турция ще ни залее“, коментира народният представител Андрей Рунчев. Той съобщи, че се предвижда изграждането на двойна железопътна линия с платформи, които ще позволят преминаването на товарни камиони директно към Турция – по-бързо, безопасно и екологично.
От своя страна, Станислав Губеров – член на Комисията по туризъм, подчерта оптимистичните очаквания за предстоящия летен сезон, включително прогнозиран 70% ръст на туристи от Германия. Въпреки че липсват посетители от Русия, Беларус и Украйна, българският турист остава най-стабилният и ценен за сектора.
„Министерството на туризма и държавата ще продължат да подкрепят туристическия сектор чрез законодателни промени, включително облекчения в Закона за чужденците – с цел преодоляване на недостига на работна ръка и повишаване на качеството на предлаганите услуги“, заяви Губеров.
Добра новина за региона е и предстоящото отваряне на остров „Свети Кирик и Юлита“ край Созопол за туристически посещения. В дългосрочен план се предвижда изграждането на център за подводна археология, музей и конгресен център.
Народните представители изразиха притеснение от липсата на стратегическа визия по отношение на развитието на Летище Бургас. Макар концесионерът да изпълнява финансовите си задължения към държавата, включително плащането на кондиционна такса, се отчита липса на ангажимент към устойчивостта на въздушния трафик и подпомагането на туристическия сектор.
„Морските общини полагат усилия за предлагане на качествен туристически продукт, но без достатъчен въздушен достъп този потенциал остава ограничен“, посочи Андрей Рунчев. Той допълни, че част от средствата от Фонда за развитие на Летище Бургас са използвани за поддържане на редовна връзка Бургас–София. Въпреки това, полетите по тази линия остават скъпи и неудобни, което кара много пътуващи да предпочитат автомобилен транспорт по АМ „Тракия“.