По-възрастните участници в движението са замесени по-рядко в пътно-транспортни произшествия, но когато това се случи, получават по-тежки наранявания. Тази трайна тенденция се регистрира във водещите европейски държави. Много тревожен е фактът, че около 30% от загиналите при катастрофи са на възраст над 65 години. Това се дължи донякъде на факта, че много от тях са пострадали като пешеходци, която е най-уязвимата група от всички участници в движението.
Хората над 65 г. не шофират често и по тази причина не присъстват редовно като водачи в хрониките на пътно-транспортните произшествия. Като пешеходци и пътници в други превозни средства обаче те са застрашени. В някои държави се водят полемики дали да не се наложи горна възрастова граница за управление на леки автомобили, тъй като с напредването на възрастта бързината на реакциите отслабва.